Bezoek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu Bezoek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu

Bezoek

Door: Soraya

Blijf op de hoogte en volg Soraya

08 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Hoi Allemaal,

Hier weer een berichtje van het zonnige Curaçao! Vorige week zondag moest ik op de kerstmarkt werken voor mijn stage, dat was echt zo leuk. Het een markt met allemaal kraampjes met sieraden, tassen, haar en gezichtverzorging en kleding en alle kraampjes waren helemaal versierd. Hier is de versiering in de straten echt super leuk, alles was al eind november versierd voor de kerst. Ze zijn er met de kerst echt vroeg bij. En die zondag kwam ook nog sinterklaas met pieten langs. De sinterklaas was helemaal wit geschminkt. Echt super grappig.

En afgelopen vrijdag heb ik Nicole van het vliegveld opgehaald!! Die komt gezellig bij mij op bezoek. Ik kon haar ’s middags ophalen bij het vliegveld, toen zijn we naar mijn huisje gegaan en hebben we daar haar koffer uitgepakt en vervolgens hebben we heerlijk bij zwembad Moon gelegen. Daar lagen al een paar andere huisgenootjes, dus dat was wel gezellig. Die avond zijn we lekker uit eten gegaan en er was ook een Poolparty dus zijn we met zijn alle daar naar toe gegaan. Dat was echt leuk, wij zijn alleen niet het water in gegaan, we hebben lekker staan dansen!

Die zaterdag waren we al vroeg op omdat Nicole last had van haar jetlag. We zijn die morgen naar Sea Aquarium geweest, er was een dolfijnenshow die we hebben gezien. En er waren ook verpleegster haaien en die mochten we aaien. Was wel even spannend want je ze konden wel gewoon bijten. En de haaien voelde heel ruw aan, echt apart. Daarna hebben we heel de middag lekker op het strand gelegen bij Mambo.

’s Avonds moesten we werken bij Bermuda, en Nicole mocht mee werken. Omdat het 5 december was moesten we verkleed als Zwarte Pieten. Alleen onze gezicht was geschminkt dus dat zag er heel apart uit! Maar het was wel heel leuk, er liepen zelfs een paar sinterklaasen rond, die helemaal verkleed waren en helemaal los gingen op de dansvloer, dat was wel leuk om te zien.

Zondag hebben we er een avontuurlijke dag van gemaakt. We wilde naar een strand waar je alleen lopend naar toen kan of via de boot, er was een wandelroute die je moest volgen. Voordat we naar dat strand gingen zijn we eerst naar een landhuis geweest waar een kunstenares zit, daar hebben we eerst even rondgelopen vervolgens reden we naar Santa Cruz. Daar moesten we een steile berg oplopen en toen liepen we door een heel smal pad. Na een stuk lopen kwamen we al bij een strand uit, maar wij wilde naar een ander strand en daarvoor moesten we een rots beklimmen. Gelukkig hadden we onze sportschoenen aan en konden we de berg gemakkelijk beklimmen. Het was wel even eng want we moesten toch nog hoog klimmen. Daarna liepen we op een pad waar allemaal doornen zaten. Heel vervelend! Heel onze benen lagen aan het eind van de middag open, we hadden geen lange broek aan want dat was veel te warm. Maar we hadden er veel voor over om dat mooie strandje te vinden. Na een lange stuk lopen konden we helaas niet meer verder, het pad hield op en er waren te veel doornen om verder te lopen. Maar het uitzicht was er waanzinnig dus we hadden het niet voor niets gedaan. Daarna zijn we weer dat hele stuk terug gelopen en hebben we op dat andere strandje gelegen. We hadden het hele strand voor ons zelf. Dat was wel lekker! De rest van de middag hebben we daar lekker gelegen.

En ’s avonds zijn we naar Wet & Wild gegaan, we waren helaas te laat voor de Happy Hour omdat we die middag zo lekker lagen op het strand maar toen we wat later aan kwamen was het als nog heel gezellig. Omdat we weinig geslapen hadden het weekend wilde we alweer op tijd naar huis maar het was er zo gezellig dus waren we uiteindelijk weer laat thuis. Maar Nicole heeft maandag lekker kunnen uitslapen en ik moest helaas alweer vroeg mijn bed uit voor stage.

Maar ’s avonds hebben we er een lekker rustig avondje van gemaakt, we hadden ’s avonds bij mij thuis wat gekookt (opgewarmd) en daarna hebben we gewoon zitten kletsen en muziek geluisterd en zijn we op tijd naar bed gegaan. Vanavond gaan we weer lekker uit eten en er is weer film avond op Mambo dus daar gaan we naar toe, we weten alleen niet wat voor film er vanavond draait dus dat moeten we maar even afwachten.

Tot het nieuwe berichtje....

Xxxxjesss

• 09 December 2009 - 17:31

Oma :

hoi schat je heb weer een hoop gedaan de weekende.leuk he dat nicol er is dat word feesten.nou meisje heel veel plazier gropa en oma xxxxxxxx

• 11 December 2009 - 11:33

Amanda:

Heey Soos en Nicole,

Leuk dat jullie daar nu samen zijn. Tijd gaat volgend mij echt snel als je daar bent.
    Leuk verhaaltje ;)

(K) Kussss

• 12 December 2009 - 10:18

Dick En Paula:

hallo dames ja het is weer zaterdag, en dan lezen wij meestal je berichten.leuk he dat je vriedin er is,en we hebben je kaart een dinsdag ontvangen.heel mooi,en bedankt daar voor hij heeft de bovenste plaats. je krijg niet altijd een kaart zo ver vandaan.nou ik zou zeggen tot volgende week, gr dick en paula.xxxxxxxxx