Vakantie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Soraya

Blijf op de hoogte en volg Soraya

29 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Lieve Allemaal,

Het zit er bijna op, me koffer is al helemaal ingepakt me kamer is helemaal leeg. Tijd om bijna naar huis te gaan. De laatste paar dagen zijn echt voorbij gevlogen.
De afgelopen dagen heb ik nog lekker genoten van de mooie stranden, de leuke mensen en natuurlijk de feesten!

Maandag was mijn laatste stage dag, daarna zijn we met een groep meiden uit eten gegaan bij de Gouverneur. Dat was echt zo gezellig, van de buitenkant ziet het er wel leuk uit maar niet zo heel erg bijzonder maar dan kom je binnen en dan is er echt een super romantisch terras met een fontein. De stoelen zagen er ook mooi uit maar je zat er niet echt comfortabel, maar goed we hebben er toch zo’n 3 uur gezeten. Het eten was er trouwens ook heel erg lekker, ik had verschillende vissoorten en alle soorten vis smaakte heerlijk.

Dinsdag was het mijn eerste vrije vakantie dag, om dat te vieren hadden we lekker een relaxed dagje bij Moon, het zwembad. Dinsdag was echt een super warme dag maar heel lekker. We lagen er al vroeg en we hebben het tot ’s middags laat vol gehouden. Nu moeten we het er nog even van nemen, dus dat hebben we ook gedaan.

’s Avonds zijn we naar Ay Caramba gegaan, we waren er dit keer vroeg zodat we kon mee profiteren van de Happy Hour ( oftewel een uur gratis drinken wat je maar wilt). Dat was heel erg gezellig, voor sommige was het al hun laatste avond.

Woensdag heb ik weer een poging gedaan om te surfen. Alleen was dat dit keer veel moeilijker dan de eerste keer. Er waren niet zo veel hoge golven en als er een keer een hoge golf aan kwam dan moest je echt super hard gaan pedellen om een beetje vaart te maken. Het is me niet gelukt om te staan maar ik heb wel een paar keer een golf kunnen pakken en ik was weer vaak kopje onder. Maar ik heb het weer overleefd, en ik wil het zeker nog gaan leren!

Daarna zijn we gaan wachten totdat er meer golven kwamen maar helaas kwamen die niet dus hebben we maar lekker op het strand gelegen en lekker liggen zonnen!

Donderdag zijn we wezen shoppen, ik had de smaak te pakken en ik ze hadden dit keer echt veel leuke dingen, en ik heb ook nog een heerlijk Batida gedronken. Wat ga ik dat missen als ik in Nederland ben. Die Batida’s zijn zo lekker. Daarna hebben we ’s avonds sushi gegeten, dat was echt super lang geleden maar weer heel erg lekker. Inmiddels hebben we onze stempelkaart vol gekregen dus krijgen we bij de volgende keer 25 gulden. Dat is echt wel beter, dus deze week ga ik er zeker nog een keer heen.

Daarna ben ik nog even naar de Florijn geweest, ik wilde ook heel erg graag mee naar Cinco maar volgens mij had ik een beetje te veel sushi gegeten want ik was echt heel erg misselijk dus ben ik maar een avond niet mee gegaan. Maar bij de Florijn was het ook echt gezellig, iedereen stond echt binnen. Dat was ook voor het eerst, normaal staat iedereen buiten.

Vrijdag zijn we naar een strandje geweest waar we nog niet waren geweest, Playa Lagun. Het strand was echt zo mooi en heel erg tropisch. De zee was er heel blauw, er stond wel veel wind dus je werd wel helemaal gezandstraald dat was wel minder maar voor de rest was het echt een mooi strand en heel knus. En er kwamen vissers terug en die hadden echt super grote vissen, zelfs zwaardvissen!

En ’s avonds zoals gewoonlijk zijn we naar Bermuda gegaan, wat ook weer heel erg gezellig was.

Zaterdag ben ik weer naar Zanzi bar geweest, daar was ik echt al een hele tijd niet geweest. De griend die er altijd lag was ook weg, die hebben ze vrij gelaten. Dat bleek dus al een paar weken geleden te zijn. Daarna hebben we er lekker gebarbecued en er waren dj’s die super leuk draaide, dus dat was echt heel erg gezellig. Een leuke afsluiting voor de laatste zaterdag.

Daarna hadden we met heel ons huis een afscheidsfeestje georganiseerd. Dat was ook heel gezellig maar af en toe kan ik het me nog steeds niet beseffen dat ik al weer bijna terug naar huis gaan. De laatste paar dagen ben ik er wel wat meer mee bezig en je merkt wel dat het steeds stiller wordt van de oude garde en dat er steeds meer nieuwe komen. Al zijn dat tot nu toe alleen nog maar meiden. Dus dat worden veel meiden voor de volgende periode. Daarna zijn we met zijn alle naar bermuda gegaan.

Zondag hebben we nog lekker gelegen bij Cabana en er was een feest op Mambo, overdag hadden we nog even gerelaxt op het strand en daarna voor de laatste keer bij de Tropen gegeten en toen zijn we weer snel naar Mambo gegaan om Madhouse niet te missen. Het was echt zo leuke avond, en ze draaide echt super leuke muziek en het was er echt gezellig druk. We hebben ook nog even bij Wet en Wild gestaan omdat we daar ook niet meer komen op zondag. Daar was het ook heel erg gezellig.

En maandag ben ik eerst even de stad in gegaan, wij mogen namelijk 2 koffers meenemen dus ik heb vandaag een nieuwe trolley gekocht, echt een super leuke! En daarna zijn we naar de Aloa vera plantage gegaan. Dat viel een beetje tegen er viel niet zo veel te zien. Je zag er wel een hele veld vol met Aloa vera staan maar verder viel er niet zo veel te beleven.

Daarna hebben we een Sight seeing tocht gedaan in Koraal tabak. Er waren daar alleen maar rosten, zand, catussen en afval! Maar het had wel wat, en het zag er weer heel anders uit. We zijn een paar keer gestopt en op sommige plaatsen kwamen we de meest gekke dingen tegen. Op één punt kwamen we allemaal kogels tegen op de grond. Dus toen zijn we maar weer snel terug gereden. Daarna hebben we lekker bij de Heeren gegeten.

Woensdag zijn we weer wezen duiken, dat was al een tijdje geleden en dat was te merken. Bij het klaar maken van onze duikfles en pak moesten we weer even goed nadenken hoe alles ook alweer moest. Het aantrekken van de pakken duurde lang en het was echt een warme dag, dus het zweet liep van ons lichaam. Omdat het zo lang duurde hadden we helemaal geen zin meer maar nadat we eindelijk ons duikpak en fles aan hadden waren we klaar om te duiken.

Het duiken was er echt zo mooi, we zijn wezen duiken bij Cas Abou. Het koraal daar was echt super mooi en er waren heel veel verschillende soorten vissen. Dit was echt de mooiste plek tot nu toe waar we hebben gedoken, dus het was de moeite waard!

Donderdagochtend moesten we vroeg opstaan, ons kenteken van de auto hebben ze er proberen af te halen. Dat is ze niet helemaal gelukt want ons kenteken hangt nu half aan de auto en er waren allemaal bloeddruppels, echt super vies. Gelukkig heeft een tjoller onze auto schoongemaakt.

Maar donderdag ochtend zijn we naar het politiebureau gegaan om aangifte te doen, maar volgens de politie konden we daar gaan aangifte voor doen omdat ons kenteken er nog niet helemaal af is. We moesten ons kenteken weer buigen en zo gebruiken ( heel raar).

Daarna hebben we nog lekker op het strand gelegen en ’s avonds was het onze laatste avond eten bij Hooks hut en onze laatste Cinco avond. Het is heel raar om te beseffen dat ik nu bijna naar huis ga. Ook al is mijn koffer helemaal in gepakt en me kamer zo goed als leeg, toch kan ik het nog niet helemaal beseffen.

Helaas moest ik al van veel mensen afscheid nemen, maar goed sommige zal ik zeker nog zien in Nederland!
En vandaag is het bewolkt, dat is wel een beetje jammer. We hadden graag nog even lekker op het strand willen liggen.

Vanavond ga nog lekker een keer sushi eten en dan voor de laatste keer naar Bermuda. Nog even en dan ben ik weer terug.

Tot over een paar daagjes!

Xxxjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2010

Vakantie

18 Januari 2010

Laatste dag stage

12 Januari 2010

Dagje Klein Curacao

04 Januari 2010

Oud & Nieuw op de Antillen

29 December 2009

Kerst op Curacao!
Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 31008

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: