Dagje Klein Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu Dagje Klein Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu

Dagje Klein Curacao

Door: Soraya

Blijf op de hoogte en volg Soraya

12 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Lieve Alemaal,

De weken vliegen voorbij en ik kan me haast niet voorstellen dat dit mijn laatste week stage is. De tijd gaat zo snel en aan de ene kant wil ik nog lang niet weg want het is hier zo mooi en het weer is helemaal fijn maar aan de andere kant begin ik iedereen wel meer te missen. Volgende week kan ik lekker gaan genieten van 2 weken vakantie, dat wordt echt feest! Ik kijk er nu al naar uit.

Maar goed, afgelopen weekend was ook weer super leuk. 2 meiden waarmee ik goed omging moesten zaterdag al naar huis daarom hebben we vrijdag met alle meiden gezellig gegeten bij Hooks hut. Dat was echt heel erg gezellig, we hadden een tafel op het strand en het ziet er echt heel gezellig en tropisch uit. Elke keer na stage lijkt het vakantie en zo voelt het nog steeds, zelf na 4 maanden. We moesten wel wat langer wachten op het eten want het was er echt druk, tijdens het wachten zagen we de kok met een super grote vis voorbij lopen. Misschien dat het daarom zo lang duurde want ik had een vissoep besteld. Tijdens het eten merkte ik wel dat het hier geen hoogseizoen meer is, in september en de vorige maanden was het echt nog warm en kon je gewoon lekker in je jurkje zitten. Nu had ik het even fris, waarschijnlijk kwam dat door de wind omdat we op het strand zaten maar voor Curaçao was het even fris.

Daarna hebben we ons lekker opgetut voor het feest die avond. In Villa Maria draaide Sunnery James en Ryan Marciano, dat was echt een top feest.

De volgende morgen moest ik er bijtijds uit want toen moest ik afscheid nemen van 2 goede vriendinnen van Curaçao. Het afscheid nemen duurde wel langer dan dat we hadden verwacht want de taxi de ze naar het vliegveld zouden brengen had zich verslapen, gelukkig hadden ze al vroeg afgesproken dus maakte het niet zo uit dat hij later kwam. Maar ja zo gaat dat dus hier.

’s Avonds had ik een kerstdiner van mijn stage, het is dan al wel januari en het nieuwe jaar is begonnen maar mijn baas was op vakantie in de kerstvakantie dus is ons kerstdiner uitgesteld.

Om half 6 moesten we bij stage zijn, daar hadden ze een miljoenenknaller uitgerold en die werd afgestoken, dat duurde echt zo lang en de knallen waren echt hard. Daarna gingen we met de bus mee naar een geheime locatie, in de bus waren al mijn collega’s een beetje uitgelaten. Het leken net kleine kinderen die op schoolreisje gingen. Dat was wel echt super leuk om te zien en om mee te maken. Op de heen reis gingen ze liedjes zingen en er werd veel gelachen.


Na een uur rijden kwamen we bij een super mooi landhuis. Er stonden allemaal tafels op het terras en in het midden was er een podium om te dansen, er was een lopend buffet en het zag er heel sfeervol en romantisch uit. Binnen stonden er allemaal oude meubels van vroeger, dat was ook echt leuk om te zien. En natuurlijk kregen we allemaal lekkere hapjes, daarna kregen we uitleg over het landhuis en begon het diner.

Ons voorgerecht was pompoensoep, het was wel een aparte smaak maar op zich wel lekker. Ik zou het zelf niet nog een keer kiezen, maar het was ook niet vies. Daarna kregen we een bord vol met rijst, vlees, vis, gebakken banaan, friet en sla. Dat was echt zoveel en we konden nog een 2e keer opscheppen. En het dessert was ijs met slagroom. Na het diner kwam er een bandje, die speelde salsa. Sommige collega’s konden echt super goed salsa dansen, ik stond zelf ook op de dansvloer. En daarna was de avond alweer voorbij en moesten we terug in de bus. Iedereen mocht ook gratis drinken op het feest en ik wist niet wat ik meemaakte in de bus!

De volgende dag moest ik al vroeg mijn bed uit, ik ging toen samen met Sharina naar Klein Curaçao. Om kwart over 7 moesten we al bij de boot staan, we hadden al allemaal verhalen gehoord over zee ziek en dat er veel hadden overgegeven. We waren allebei bang dat we zelf ook zeeziek zouden worden. Ik had bij de vorige bootreis gehoord dat de beste plaats om niet zeeziek te worden in het midden is, dus wij zijn snel naar het midden gegaan en hadden daar een goed plekje.

De boot was een catamaran, echt een mooie boot, en we kregen bij binnenkomst al lekker een ontbijtje, dus we hadden een goede bodem. Daarna gingen we varen, op zee waren de golven echt super hoog, het leek net of we in een achtbaan zaten, je moest je af en toe echt vast houden anders viel je om. En de golven waren zo hoog dat we er helemaal nat van waren, het was nog vroeg en de zon was nog niet zo fel dus we hadden het echt super koud en dik kippenvel. Maar we waren niet zee ziek geworden, en dat was wel beter. Er waren wel drie meiden die moesten overgeven, ik ben blij dat wij gewoon lekker rustig zaten en nergens last van hadden.

Na anderhalf uur varen kwamen we aan bij Klein Curaçao, en het was echt een plaatje. De zee is daar zo blauw, echt zo mooi. Je kan het je haast niet voorstellen en de stranden waren helemaal wit. We konden niet wachten om van boord te gaan, we hadden snel flippers gepakt en zijn toen gaan zwemmen. Het was een aardig stuk zwemmen, het leek dichterbij dan dat het was maar toen we eenmaal aankwamen was het zand echt super zacht, en heel fijn. Daarna hebben we onze handdoeken uitgegooid en zijn we lekker gaan zonnen. Het nadeel is wel omdat het zo klein eilandje is, stond er super veel wind. Na het zonnen waren we helemaal gezandstraald.

Er was ook een vuurtoren op Klein Curaçao en er was een wrak, we zijn met de jongens er naar toe gelopen. De vuurtoren was echt oud, we zijn zelfs naar binnen gegaan, en je kon ook nog helemaal naar boven in de vuurtoren. Dat was wel eng want alles kraakte en af en toe had ik wel last van hoogtevrees. Maar goed, het uitzicht vanaf daar was waanzinnig, je zag vanaf boven dat het een eiland was, echt geweldig. Daarna zijn we naar het wrak gelopen, dat was echt helemaal verwoest, en de golven aan de andere kant van Klein Curaçao zijn echt super hoog en het gaat er echt wild aan toe. Er was zelfs een vissersbootje, dat was echt een klein bootje en die ging zo erg tekeer dat kan je je haast niet voorstellen.

Daarna liepen we weer terug naar onze plek en toen moesten we snel naar de boot zwemmen want de BBQ was begonnen, ze hadden echt een heerlijk maaltijd en super veel. Dus dat was genieten.

Na het eten zijn we gaan snorkelen, dat was echt zo leuk, ik heb gewoon 2 schildpaden gezien en nog een rog en hele grote vissen. Er zijn er zoveel vissen en super mooie. En de schildpaden vond ik het leukst. Af en toe komen ze met hun kop boven water, ik probeerde ze nog achter na te gaan maar ze zijn echt veel te snel. Na het snorkelen moesten we helaas alweer terug, op de terug reis gingen we zeilen. Wij hadden een super relaxed plekje op de boot, daar hebben we lekker liggen zonnen met een cocktail erbij! Kan niet beter!

Nou dit was weer een kort verslagje van mijn weekend, ik ga weer even een half uur verder werken en daarna heb ik lekker pauze!

Ayooo!

Kusjes

  • 12 Januari 2010 - 15:51

    :

    Aah lieve Soraya! Wat een leuk bericht! Haha lief dat je ons kwam uitzwaaien zaterdag morgen..
    Het was een koud welkom in Nederland, maar gelukkig maakte mijn lieve familie en vriendinnetjes het goed!
    Ik kan niet wennen aan de sneeuw en de temperatuur, zou goed nog eventjes een maandje terug willen om het af te leren!

    Geniet er nog maar lekker van, want voor je het weet is het weer voorbij!
    Ik vond het in ieder geval super tof met je, zie je snel weer in Eindhoven of Rotterdam!

    Dikke kus, Yvonne

  • 13 Januari 2010 - 18:15

    Ricardo:

    Hoi nichtje, geniet er nog maar even van want het is zo voorbij. Geniet ook maar van het lekkere weer want het is hier rond het vriespunt met sneeuw en ijs. het zal dus wel even wennen zijn voor je als je terug bent in Holland.
    liefs en kusjes ook van Lin en Jes.

  • 15 Januari 2010 - 19:14

    Dick En Paula :

    hoy soraya het is even geleden, dat je wat van ons hoorde. maar we zijn je niet vergeten hoor,maar ik had het een beetje druk.zo ja nu kan je lekker even vakantie nemen,ha ha ja nu echt he,en dan lekker weer naar huis.dat zal weer even wennen zijn hier in de kou.maar iedereen zal weer bij zijn om je te zien.nu meisje geniet nog even daar, en veel plezier nog gr dick en paula.xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2010

Vakantie

18 Januari 2010

Laatste dag stage

12 Januari 2010

Dagje Klein Curacao

04 Januari 2010

Oud & Nieuw op de Antillen

29 December 2009

Kerst op Curacao!
Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 30992

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: