Bonaire! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu Bonaire! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu

Bonaire!

Door: Soraya

Blijf op de hoogte en volg Soraya

25 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Bon Tardi,

Twee weken geleden op zaterdag zijn we weer naar Zanzibar gegaan, normaal deden we dat elke zaterdag maar afgelopen weekenden is het er niet meer van gekomen. Dus het was wel weer leuk om daar naar toe te gaan. Zaterdag avond was er een feest in Otrabana, dat was echt een geweldig feest! Op de heenreis was het al leuk want een huisgenootje en ik moesten heel erg nodig naar de toilet maar we moesten helaas nog een stuk lopen met zijn alle dus dat was een lange heenreis. Eenmaal aangekomen stond er een super lange rij, we hadden echt geen zin om daar op te wachten dus hebben we onze stoute schoenen aangedaan en wilde we aan de beveiling vragen of we al naar binnen mochten, zonder maar iets te vragen liet de beveiliger ons al binnen. Daar stonden we echt van te kijken, dat het zo makkelijk ging! Daarna zijn we met de meiden op het VIP gedeelte belandt. Dat was echt 1 groot feest! Er draaide echt allemaal leuke dj's, echt een top feest!

Die zondag zijn we weer lekker naar het strand gegaan, voor mij was het een nieuw strandje, maar die andere meiden waren daar wel eens geweest. Het strandje heette Daaibooi, het was ook zo'n mooi strandje waar veel locals lagen, ook omdat het zondag was. Helaas kon je er niets eten of drinken dus zijn we naar een lokaal restaurant gereden. Toen we er aan kwamen zag het er heel gezellig uit. Buiten stonden er zelfs ezels en binnen lagen er katten. Maar ondanks dieren waren ze toch heel hygienisch en hebben we er heerlijk gegeten. Vervolgens hebben we nog op het strand van Mambo gelegen en zijn we gezellig door gegaan naar de Happy hour van Wet & Wild.

Maandag ben ik weer wezen salsa dansen, wat nog steeds goed bevalt. Omdat we vorige keer eerder waren gestopt zijn we dit keer langer door gegaan en hebben toen veel nieuwe pasjes geleerd. Dus dat was weer heel erg leuk! Dinsdag avond zijn we lekker sushi gaan eten en daarna zijn we nog naar de film avond gegaan op Mambo.

Woensdag ben ik met een paar meiden wezen barbecueen op de boot, dat was ook alweer een tijdje geleden dat we dat hadden gedaan, dus gingen we weer een avondje er naar toe. Daarna was er een bingo in cafe de Tijd, je kon er leuke prijzen mee winnen dus hebben we meegespeeld. Ik had bij de eerste ronde al meteen bingo maar met nog 2 andere, omdat ze maar 1 prijs weg konden geven moesten we spijkerpoepen. Ik zal even uit leggen wat dat is voor degene die dit spel niet kennen. Je krijgt een riem om en daar zit een touw aan met een spijker eraan vast. Vervolgens ga je boven een fles hangen en moet je de spijker in de fles doen. Je staat er dus bij alsof je moet poepen!! Degene die het snelst was kreeg de prijs, die andere twee waren eerst en toen ik aan de beurt was had ik de spijker al snel in de fles, dus ik had de prijs gewonnen. Vervolgens gingen we verder spellen en had ik alweer bingo! Dus dat was wel even geluk hebben..

Die donderdag had ik er een rustig avondje van gemaakt omdat ik de volgende dag voor mijn stage naar Bonaire moest. Die vrijdag vertrokken we al vroeg van huis naar het vliegveld. Eenmaal aangekomen bij het vliegveld moesten we lopen naar het vliegtuig. Het was een kleine vliegtuig en na een kwartier vliegen zaten we al op Bonaire. Daar werden we opgehaald en reden we met een paar collega's van mijn werk naar verschillende wijken in Bonaire. Om daar samples van Ariel wasmiddel uit te delen. Er was een man van de radio met ons mee, die de hele dag met ons meeliep. Elke keer als we mensen een sample gaven hoorde we onszelf op de radio, echt zo grappig!Na een paar wijken zijn we naar het hotel gegaan om daar even af te koelen in de zee. Het was echt een warme dag dus het was heerlijk om even lekker een duik te nemen in de zee. Het strand was er ook echt mooi, net zo mooi blauw water als op Curacao! Daarna zijn we lekker gaan lunchen op een schip en eind die middag werden we naar supermarkten gebracht om daar de laatste samples uit te delen. Het uitdelen ging snel en we hadden al vrij snel de zakken leeg. Bonaire is trouwens heel anders dan Curacao, er zijn veel meer bergen en cactussen en er lopen gewoon ezels op de weg! Ze hebben trouwens maar 1 stoplicht op het hele eiland, bizar he! Je hebt er 1 straat met winkels en restaurants en dat is het. Je hebt er wel een lange boulevard en dat ziet er heel gemoedelijk uit. Aan het eind van de middag zaten we heerlijk op de pier een drankje te drinken. We moesten diezelfde dag weer terug vliegen naar Curacao dus zijn we op tijd gaan eten bij een vis restaurant. Om 20:15 zaten we alweer op het vliegveld van Bonaire om weer terug te vliegen. het was echt een leuke dag, sowieso omdat ik nu ook Bonaire heb gezien.

Zaterdag moest ik alweer vroeg op want ik ging met 2 andere meiden paardrijden. Er stonden allemaal verschillende dieren op de ranch. Ik kreeg een witte paard die Shadow heette. Daarna gingen we door de cactusvelden paardrijden. Dat was echt zo leuk! Het leek net alsof je in een Western film zat en zo door de velden en bossen reed. Daarna zijn we lekker naar het strand gegaan en hebben we heerlijk in het zonnetje geslapen. Die avond ben ik met collega's van Bermuda uit eten geweest, en daarna gingen we aan het werk. Het werken was echt leuk! We hadden leuke kostuums aan en we hebben een paar keer staan dansen.

Zondag was het weer een warme dag, toen hebben we ook heel de dag heerlijk op het strand gelegen. 's Avonds zijn we weer uit eten geweest en daarna moesten we snel douchen omdat we naar de bioscoop wilde. Toen we eenmaal bij de bioscoop aan kwamen was de film al helemaal uitverkocht, dus toen zijn we maar naar een andere film gegaan omdat we ons de hele dag al hadden verheugd op de bioscoop. De film was uiteindelijk echt leuk, dat hadden we allemaal niet verwacht. Helaas was het er wel super koud, ik had al een lange broek en een vestje aan maar zelfs toen had ik nog een koude neus! Dus dat wordt wat als ik weer terug ben ik Nederland.

Nou ik ga weer even verder, tot het volgende berichtje.

Dikke Kuss

  • 25 November 2009 - 19:05

    Wilco:

    Hee Sos, ik ben echt jaloers op je. Het is hier in Nederland al de hele tijd erg regenachtig en storm. De kou valt nog wel mee, maar elke keer de regen. Jij springt lekker in het water. Geniet ervan. De tijd zal wel snel gaan daar?

  • 25 November 2009 - 19:36

    Oma:

    hoi schat je heb weer heel wat beleeft.en paard wezen rijden.had je geen pijn aan je billen ha,ha oke schat de gr.van opa en oma kusssssssss

  • 29 November 2009 - 13:04

    Pascal Van Den Berg:

    hey soraya :-) zo te lezen heb je het daar allemaal super naar je zin :-) Ik wil je graag bellen maar ik ben al mijn telefoon nummers kwijt door een software update op me telefoon :-( zou je de nummers even kunnen mailen ;-) kan ik je snel bellen :-) mis je wel hier hoor in dit koude landje. En ik ga wel naar curacao volgend jaar alleen pas in oktober i.v.m. me broer hij word dan pas uitgestuurd door de marine naar parera . dus ik ga je niet tegen komen op curacao :-( vind ik wel jammer hoor had er wel een beetje op gehoopt namelijk . in january ga ik wel een weekendje naar parijs met een vriendin van me en misschien er ook nog een dagje eurodisney er aan plakken maar we gaan voornamelijk voor het shoppen van kleding :-) dus ik ben weer arm als ik thuis ben hahahahaha . nou veel plezier nog op curacao en geniet er nog van ;-) en hopelijk spreek ik je snel weer . gr pascal

  • 29 November 2009 - 17:49

    Nettie:

    He meidje,

    Ik heb je een beetje verwaarloosd de laatste tijd, maar ik heb natuurlijk ook veel aan mijn hoofd gehad, dat begrijp je.

    Het is heerlijk om je verslagen te lezen en te zien dat je zo ontzettend geniet. Blijven doen hoor meid, op deze ervaringen en herinneringen zul je je hele leven teren (aan terugdenken, herbeleven en opnieuw genieten).
    En ook nog lekker tussendoor naar Bonaire geweest. Wat een kutleven heb jij toch!

    Hier in Holland gaan we op de winter af. Alhoewel het nog niet echt koud is, is het wel steeds druilerig weer. Jeff en ik zijn dit weekend naar Oberhausen (Duitsland) geweest voor de kerstmarkt. Bij slecht weer liepen we lekker overdekt in Centro-O en bij goed weer heerlijk over de kerstmarkt. We hebben onze buikjes weer rond gegeten met allerlei lekkers en Jeff heeft een jas gekocht en ik 2 blouses. Maar echte koopjes haal je daar echt niet weg hoor. En in feite hebben ze daar dezelfde winkels als bij ons. Maar het was fijn om er eens even lekker ontspannen uit te zijn na al die verdrietige weken.

    Nou Sos, geniet lekker verder jij. Binnenkort krabbel ik wel weer wat.
    Groetjes en dikke kus van Nettie.

  • 01 December 2009 - 21:15

    Rick:

    Hey Soraya,

    Heerlijk zo stage, ben jaloers! Ik mis je leuke lach wel hoor, je moet maar snel weer terug komen! Je komt toch wel terug??

    Kusje

  • 06 December 2009 - 10:26

    Ricardo.:

    Hoi Sos,het is leuk te lezen wat jij allemaal ervaart en hoe je het naar je zin hebt.En wij maar ploeteren in het koude Nederland.Nog bedankt voor je kaart.De feestdagen zullen voor jou dit keer heel anders verlopen, want kerstsfeer is daar totaal anders zo in het zonnetje.Maar als wij met kerst een kaarsje branden voor opa, branden wij er ook een voor jouw geluk/gezondheid en veiligheid. groetjes en kusjes uit Schiedam.

  • 06 December 2009 - 15:36

    Dick En Paula:

    hoy soraya we hebben vandaag sinterklaas naar spanje gestuurd, want dan gaan we kerstspullen opzoeken en neerzetten, hi hi, en is je vriedin er al uit nederland, we hebben weer alles gelezen wat je beleefd heeft werken en genieten is voor ons een woord hi hi paula is nu met het dorp op de kast zetten en ik ga de serre aankleden met de kerstman en de arreslee en veeeeeeeeel lichtjes als je zin heb kom je maar kijken met je vriedinnen hi hi gezellig hoor noui we wensen jou veel zonuren toe gr, uit sprundel xxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2010

Vakantie

18 Januari 2010

Laatste dag stage

12 Januari 2010

Dagje Klein Curacao

04 Januari 2010

Oud & Nieuw op de Antillen

29 December 2009

Kerst op Curacao!
Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 31054

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: