Bon Weekend - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu Bon Weekend - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu

Bon Weekend

Door: Soraya

Blijf op de hoogte en volg Soraya

14 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Lieve Allemaal.

Ik heb weer wat meegemaakt. Afgelopen week vroeg een collega of ik met haar mee wilde naar de Albert Heijn, die zit ook in Curaçao. Mij leek het wel gezellig en ik wilde de Albert Heijn wel zien dus ik ben met haar mee gegaan. We zaten gezellig te kletsen in de auto en opeens voelde ik wat kriebelen bij mijn arm, ik keek om en toen zag ik dat het een kakkerlak was.. Echt super vies! Mijn collega sloeg die vieze kakkerklak van me af maar we konden niet zien waar die was gevallen. Ik dacht dat mijn collega er niet bang was voor de kakkerlak maar ook zij vond hem ook eng. Ik zat totaal niet meer op mijn gemak in de auto, alles wat ik voelde dacht ik dat het weer die vieze kakkerlak was. Helaas was het nog een lange rit want ze moest ook nog tanken. Vervolgens waren we eindelijk bij de Albert Heijn en het was echt leuk om daar te kijken want het leek net of ik weer in de Albert Heijn stond in Nederland. Ze hebben ook precies dezelfde producten als in Nederland, dat was echt grappig. De terugweg heb ik gelukkig geen kakkerlak meer op me gehad.

Donderdag avond zijn we met zijn alle naar café de Tijd geweest, daar was er happy hour en heel het café stond vol, na het uurtje happy hour gingen we met zijn alle naar de Florijn, dat is ook een café bij ons in de straat. Daar was ook happy hour en stonden we gezellig met zijn alle daar. Rond een uurtje of twaalf vertrokken we met een grote groep weer naar Zinco. Dit keer was het er niet zo warm als de vorige keer. Het was ook minder druk en we hadden nu meer dansruimte. Dus dat was wel beter. Een huisgenootje en ik werden continue achterna gezeten door een paar gasten die met ons wilde dansen, elke keer gingen we met elkaar dansen maar die gasten snapte die hint niet echt.

Vrijdag gingen we naar de boot, het was er echt super druk maar wel heel gezellig, ik heb het alleen niet zo lang volgehouden want we waren nog best moe van de vorige avond. Er werd ook een tijd Nederlandse muziek gedraaid, het leek wel even als of ik in de skihut stond, na een tijdje zijn we maar naar huis gegaan en lekker gaan slapen.

Zaterdag konden we eindelijk onze auto ophalen. Om 11 uur zouden we opgehaald worden maar hij was er pas om half 12. We hadden al verwacht dat het later zou worden dus we stonden ook pas om half 12 klaar. Het was een stuk rijden en we hoopte dat we de weg terug nog zouden vinden. Eindelijk aangekomen zagen we onze auto. Het is echt een oude wagen maar wel een leuke. Het is een groene Kia. Nadat we alles hadden ingevuld en ondertekend konden we eindelijk weg. Terwijl we weg wilde rijden kreeg ik de handrem niet los, mijn huisgenootje probeerde het ook maar die kreeg het ook niet voor elkaar. Wij hadden er een hard hoofd in en gingen snel weer naar binnen om te zeggen dat de auto het niet deed. Hij zei dat de handrem wel werkte, we lieten het zien en hij moest lachen. Hij had de handrem iets te ver gedaan en je moest dus heel sterk zijn om hem van de handrem te krijgen..Dat wisten wij ook niet. We reden weg en ik wist de weg nog uit mijn hoofd. Onze auto rijdt best fijn, het is alleen jammer dat die geen stuurbekrachtiging heeft.

Na een stuk rijden kwamen we eindelijk aan bij het strand, we namen snel een duik in het water en gingen daarna lekker liggen zonnen op een bedje. We waren allebei in slaap gedommeld en rond een uurtje of 4 voelde ik de grond een beetje schudden, ik keek om me heen of iemand aan mijn bedje zat maar iedereen lag te zonnen. Ik kwam er vandaag dus achter dat het een lichte schok van een aardbeving was van Venezuela. Die avond hebben we heerlijk gebarbecued op het strand en hebben we weer een heerlijke aardbeien smoothie gedronken, die zijn hier zo lekker! Daarna zijn we naar huis gereden, het is hier wel even wennen aan de wegen. De wegen zijn hier heel erg donker en vaak is het eenrichtingsverkeer. Die avond zijn we naar Mambo beach gegaan, we waren er al vroeg en gingen wat drinken in de lounge stoelen. Nadat we uitgeklets waren was het echt druk geworden, mambo beach is op het strand maar het was er zo warm! We waren blij als je even de wind voelde. Die avond zijn we ook weer eerder weg gegaan maar bij ons thuis hadden we met zijn alle nog even een tosti gegeten en zaten we nog gezellig te kletsen bij ons op de trap. Een jongen had zelfs onze ijskast op slot gedaan en ze hadden onze pannen mee genomen, wij zijn toen weer stiekem bij hun het huis in geslopen en ze hadden het niet eens in de gaten!

Zondag hebben we er een heerlijk relaxed dagje van gemaakt. Het weekend ging al zo snel voorbij en zondag hebben we heel de dag in het zwembad gelegen bij Moon en af en toe lagen we te zonnen. Het was een warme dag en het zonnetje brandde fel. In het water was het goed vol te houden, met de grote groep gingen we met zijn alle naar het plein, waar we een daghap gingen eten. De daghap van zondag was een halve kip, met sla en friet. Het smaakte goed en we zaten echt super vol! Op mambo beach was er nog een leuk feest die avond, ik ben met een paar er naar toe gegaan, we kwamen pas om 9 uur aan en het feest was al vol in gang. Er draaide echt een super goede dj en er was een gezellig sfeer. De dj werd begeleid met een drummer en dat was echt vet! Later die avond kwam er een bandje en dat was alleen salsa muziek. Iedereen op de dansvloer was aan het salsa dansen, het zag er zo gezellig uit en het bandje maakte het helemaal compleet. Ik heb zelf ook nog staan salsa dansen en vanavond hebben we salsa dans les dus dan kan ik het nog beter leren voor de volgende keer!


Dikke Kuss!

  • 15 September 2009 - 12:53

    0ma:

    nou sosy je verveeld je eigen niet.het is daar goed vertoeven zie ik;en hoe is het met salsa dansen gisterenavond weer naar les geweest?nu nog veel plezier gr opa en oma

  • 16 September 2009 - 17:52

    Oma:

    hoi schat wat leuk die foto's heb ze net gekeken wat is het er mooie zeg. daar hoef je eigen niet te vervelen grxxxxxxxxxxx

  • 17 September 2009 - 15:31

    Dick En Paula:

    hoy soraya je heb het maar druk zo te lezen, maar leuk hoor dat je zo goed met de anderen kunt opschieten. ja het weer zal wel lekker zijn daar, maar voor ons gaat het ook opschieten.nog even en dan gaan wij lekker de zon in.nu gr en tot schrijfs paula en dick

  • 20 September 2009 - 18:52

    Oma:

    hallo schat hoe is het weekend verlopen? lekker aan het feestengeweest.hier is het ook nog heerlijk weer ja niet zo warm als bij jou.nou liefie de gr tot horens xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2010

Vakantie

18 Januari 2010

Laatste dag stage

12 Januari 2010

Dagje Klein Curacao

04 Januari 2010

Oud & Nieuw op de Antillen

29 December 2009

Kerst op Curacao!
Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 30880

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: