Afgelopen weekend - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu Afgelopen weekend - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu

Afgelopen weekend

Door: Soraya

Blijf op de hoogte en volg Soraya

07 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Bon Tardi!

Het weekend is weer voorbij en we hebben echt veel leuke dingen gedaan! Vrijdag zouden we eigenlijk gaan barbecueën maar dat is er uiteindelijk niet van gekomen. We hadden namelijk ’s avonds bij een villa een poolparty, dat was echt gezellig. Ze hadden echt een super groot zwembad en we hebben er heerlijk gezwommen! Na de poolparty zijn we met zijn alle naar de boot gegaan. Op de boot was er nog een feest, het was er klein maar wel heel gezellig. Vrijdag waren er ook weer nieuwe studenten aangekomen en daar hadden we meteen een paar leren kennen. Op onze etage zaten er eerst alleen maar meiden maar nu zijn er ook 2 jongens bij gekomen maar de vrouwen zijn nog steeds in de meerderheid!

Zaterdag zijn we naar de Zanzibar gegaan. Dat is ook een super mooi wit strand en het leuke ervan is dat er een griend rond zwemt. Dat is een mengeling van een dolfijn en walvis. De griend zwemt in een afgelegen stuk en we konden hem telkens zien zwemmen en aan het eind van de middag werd die gewassen met een spons en toen maakte die allemaal lieve geluidjes, dat was echt zo leuk! Bij de Zanzibar zwem je trouwens echt tussen de vissen en die kleine visjes bijten af en toe. Bij mij is het gelukkig nog niet gebeurd maar toen we aan het zwemmen waren werd een jongen een paar keer geprikt. Hij dacht eerst dat wij dat deden maar later kwamen er achter dat het de vissen waren. Maar er kan niets kwijt als ze je hebben gebeten! Dus je hoeft er niet bang voor te zijn. Wat trouwens ook heel grappig om te horen is, hier op de radio horen we ook Nederlands nieuws en daarna pas de Eilanden nieuws. Dat is wel heel erg leuk om te horen!

Zaterdag na een heerlijk dagje strand kwam ik in mijn kamer en liepen er allemaal mieren op mijn muur. Het waren er echt veel en ze zijn heel klein. Samen met mijn huisgenootje zijn we op zoek gegaan waar ze vandaan kwamen en toen zagen we echt een kleine kier in mijn muur. Met tandpasta heb ik dat dicht gemaakt en met insectenspray hebben we ze dood gemaakt. Nadat mijn kamer eindelijk miervrij was dachten we dat we klaar waren met ongedierte maar dat was dus helaas niet het geval, bij mijn huisgenootje in de kamer zat er een mot! Dus toen konden we die weer gaan vangen. Maar nu zijn onze kamers gelukkig weer diervrij. Zaterdag avond hebben we gezellig bij ons op het balkon wat zitten drinken met de nieuwe studenten en zijn we met zijn alle naar Mambo beach gegaan, dat was echt gezellig en op de terug weg zaten we echt met 7 man in de auto. Dus dat was echt proppen!

Zondagmiddag zijn we naar het Westepunt gereden, iedereen zei tegen ons dat we daar heen moesten omdat dat één van de mooie stranden is. Het was wel even rijden want we moesten naar de andere kant van Curaçao rijden. In de auto was het uitzicht al waanzinnig, het ene moment zie je alleen maar bomen en bergen en het andere moment ziet er een beetje als een woestijn uit en zie je uitgedroogd zand en enkele boompjes waar geen bladeren meer aan zitten en cactussen. Na een rit van 3 kwartier kwamen we aan bij het mooie strand. Het uitzicht van boven is echt waanzinnig. De zee is zo blauw dat het net lijkt alsof je in een zwembad zwemt, je ziet zelfs de bootjes zweven op het water, zo helder is het daar. Het strand is voor de lokale mensen en voor dit strand hoef je geen entree te betalen. Het strand ligt in een baai en sommige jongens springen van de een hoge rots, ik heb dat zelf nog niet gedaan! Na het zwemmen en zonnen zijn we er nog om heen gaan wandelen. En bij de berg kwam er een heel snel groen beestje, het was geen hagedis maar wat het wel was weten we niet, hij was in ieder geval super snel en hij was felgroen en had bruine streepjes op zijn en toen die zich ging verstoppen in een boom zag je hem nauwelijks zitten.

Nu is het alweer maandag en voor mij is híer is het nu 's middags dus ik ga even genieten van mijn lunch!

Xxxxjess!!

  • 07 September 2009 - 19:37

    Oma:

    hoi schat. het is wel weer weekend geweest voor je.maar wel gezellig hopen dat het zo blijf.nou wat een toestand zeg met die mieren moet je toch niet aan denken .maar het is nu weer voorbij.het is daar wel lekker genieten zeg
    jammer dat ik al zo oud ben gr xxxxxxxxook van opa

  • 08 September 2009 - 07:07

    Dick En Paula:

    hallo soraya fijn he zulke weekenden,ja daar zijn andere dieren dan bij ons. Maar ook wel weer apart.ja die mieren lastig hoor, je verhaal vindt ik zo leuk elke keer kijken we, nou tot horens maar weer xxxxxxxxx

  • 08 September 2009 - 10:02

    Bianc:

    Heey als ik kom moet ik dan tandpasta mee nemen hahah hoe kom je er op hoop alleen dat die mieren het niet lekker vinden want dat help het niet veel

    xxxma

  • 09 September 2009 - 09:16

    Amanda:

    Haai meis,

    Leuk je verhalen zo te lezen! Zo te horen heb je het prima naar je zin. Hielp de tandpasta niet tegen groene gestreepte beestjes? Hhahaha.. Hoe gaat het met je project? IK ben gister naar The Final Destination 3D geweest. Is echt een aanrader.. Je krijgt een bril op, voorals de film niet eng genoeg is is hij dat nu zeker wel. Lieffss xxxxx

  • 10 September 2009 - 11:32

    Jeffrey:


    bon dia wijffie,

    Ik vind het leuk dat je het zo naar je zin hebt en ik vind het ook leuk om al je belevenissen te lezen. kan niet wachten tot je wat foto's plaatst.

    pas goed op je zelf,

    dikke kus van onkel Jeffrey

  • 10 September 2009 - 18:18

    Roland:

    Hejj Soos
    Wilde even laten weten dat we je niet zijn vergeten.
    Geniet er nog maar effe van want de tijd gaat snel.
    we zien je nog wel, groeten roland.nl:P

  • 10 September 2009 - 20:06

    Nettie:

    Hoi lieve Sos,

    Ik lees uit je verslagen dat je het ontzettend naar je zin hebt. Good for you, dat je deze keuze hebt gemaakt. Wat een fantastisch avontuur he?
    Het lijkt mij er geweldig. Leuk dat je er zo van geniet. Blijven doen hoor! Later, als je zo oud bent als ik (blablablabla), zul je hierop met zoveel plezier terugkijken. Deze ervaring vergeet je van je leven niet meer.

    Hier in klompenland gaat ook alles goed. Het is hier nog steeds mooi weer. Een heerlijke nazomer (voor Nederlandse begrippen). Met Opa gaat het ook goed. Ik ga vrijdags altijd even koffie bij hem drinken en soms doe ik een boodschapje voor hem. Vindt hij gezellig.

    Momenteel heb ik een loge. De kat van Shalane en Danique. Wat een teringbeest is dat zeg. Hij is pas 2 maanden, dus nog heel erg speels. Maar hij heeft scherpe nagels en scherpe tanden en hij sloopt mijn hele huishouden. Ik zal blij zijn als hij weer oprot. Ik heb mijn arme Dobby bij Jeff moeten installeren, want die kat werd helemaal gek van die vogel en Dobby zat te beven op zijn stokje. Vond ik zielig, dus Jeff is hem op komen halen. Daar zit hij veilig.

    Volgende week ga ik een weekje op vakantie met Danique (huisje gehuurd in Kaatsheuvel) dus we gaan ook nog een dagje naar de Efteling. Het is natuurlijk geen Curacao, maar we zullen ons best vermaken.

    Nou meisie, ik blijf je verslagen lezen en blijf alsjeblieft plezier maken en genieten.

    Dikke kus van je tante Nettie xxxxxxxxxxxxx

  • 11 September 2009 - 09:18

    Danique:

    Hoi Soraya,

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt hoor :) Maar wat voor werk doe je daar nou? Dan is me nog niet zo duidelijk :P
    En heb je lekkere tijden?
    Ik niet hoor, ik werk gewoon van 9 tot 6 of van half 8 tot 4! :( :P

    Naja iig nog veel plezier maar dat zal wel lukken toch ;)

    Enne... die kan van mij is trouwens 4 maanden, niet 2 :P en ja.. het is een teringlijer :P Me moeder weet nog niet dat ik 'm niet terug neem :D

    Xxx Danique

  • 12 September 2009 - 13:39

    Dick En Paula:

    hallo soraya het is weer weekend ha ha. ja de tijd gaat snel.het weer is hier ook nog goed en morgen komt oma en opa, naar sprundel.De grote jaarmarkt hier nu geniet van het weekend en tot horens maar weer gr en xxxxxxxxx dick en paula.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2010

Vakantie

18 Januari 2010

Laatste dag stage

12 Januari 2010

Dagje Klein Curacao

04 Januari 2010

Oud & Nieuw op de Antillen

29 December 2009

Kerst op Curacao!
Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 31030

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: