Bon Dia!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu Bon Dia!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu

Bon Dia!!

Door: Soraya

Blijf op de hoogte en volg Soraya

04 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Lieve Allemaal,

Hier weer een berichtje vanuit het mooie zonnige Curaçao! Het is hier nog steeds hartstikke leuk! Afgelopen week heb ik de stad verkend en ben ik langs mijn stage geweest. De stad is wel klein maar het is er echt gezellig. Alle huisje hebben verschillende kleuren en dat ziet er echt zo leuk uit. In de stad staat er ook een kraampje waar ze Batida verkopen, dat is een fruit shake. Ik had ananas en aardbei, een beetje een vreemde combinatie maar als je het proeft is het echt lekker en fris.

In oktober komen de cruiseschepen aan en dan komt er leuke markt voor de toeristen, dus ik ben benieuwd. Echt shoppen heb ik nog niet echt gedaan, je kijkt al je ogen uit als je buiten loopt en er is nog zoveel te zien. Maar binnenkort ga ik wel even de winkels verkennen.

Dinsdag had ik mijn kennismaking met mijn stage en dat was me goed bevallen. Aangezien ik weer vroeg thuis was ging ik samen met een huisgenootje naar Hertz, daar kan je een auto huren en die wordt ook door iedereen aangeraden. Bij het busstation hadden we geluk want onze bus stond er meteen. De bus reed weg en opeens stond die stil midden in de stad. Hij begon naar buiten te schreeuwen en buiten begon een jongen snel te reden, we vroegen ons af waarom we stil stonden en wat die tegen die jongen had gezegd. Achter ons stond er al hele file en de jongen kwam met een flesje water aangerend. Daarvoor stonden we dus 5 minuten stil en was er een gigantische file ontstaan. Dat kan dus allemaal hier in Curaçao. De busreis duurde lang, het was wel leuk om alle stadjes te zien maar op een gegeven moment hadden we het echt gehad in de warme bus. Eindelijk na een uur reizen kwamen we aan bij Hertz, daar hadden we ook geen geluk want we stonden nog geen paar meter voor de deur en het hek ging voor ons neus dicht! Konden we weer een uur in de bus zitten… Heel fijn!

Woensdag was mijn eerste officiële stagedag.In mijn pauze had ik heerlijk sushi gegeten. Dat was echt super lekker en na mijn stage was het weer feest want toen zijn we met een grote groep studenten gaan barbecueën op een gezellige boot. Ik ben ondertussen wel lek gestoken door de muggen maar bij mij valt het op zich nog wel mee heb het erger gezien. Na de BBQ zijn we nog naar een super romantisch terras geweest. Bij ons in het huisje kan je niet zo lekker zitten, we hebben wel een gezamenlijk patio met de buren maar dat zijn ook houten banken daar wordt je snel moe van. Bij Mundo Bizzaro kan je wel lekker zitten en binnen is het echt mooi en knus ingericht, het lijkt net of je in een woonkamer zit en je kan er heerlijk zitten. Donderdag na mijn stage zijn we na het eten nog even naar het zwembad gegaan dat heet Moon. Ik was daar van de week ook op internet maar als je daar ben is het echt een plaatje! Je hebt er heerlijke lounge banken en je kijkt zo op de zee. Na Moon zijn we met een groep naar Zinco gegaan, dat is the place to be op donderdag avond en dat heb ik gemerkt! Het is er echt super druk en het zweet loopt van je lichaam maar je hebt er wel een gezellige avond voor terug. De muziek daar is echt geweldig, het ene moment kan je salsa dansen en het andere moment wordt er weer house gedraaid en voor vanavond zijn we uitgenodigd bij het andere studentenhuis om te gaan barbecueën.

Ik hou jullie snel weer op de hoogte en bedankt voor alle leuke reacties! Ik hoop dat ik er binnenkort op kan terug reageren maar ik let goed op mezelf hier..

Dikke Kuss

  • 04 September 2009 - 19:58

    Bianc:

    hoi meissie

    Let je wel op jezelf want je klonk aardig schor
    Ik heb je verhaal weer gelezen maar je verveel je niet daar he
    fijn dat je stage ook leuk is
    dikke knuffel
    ma

  • 05 September 2009 - 15:16

    Oma :

    hoi schat hoe was bbq gisterenavond?nu alweer weekend zeker lekker uit.en lang uitslapen haha.gr dikke knufff

  • 06 September 2009 - 09:40

    Dick En Paula:

    je verhaal weer gelezen en leuk he daar. je stage is ook goed, en je vermaak je kostelijk ja die muggen moet je op de koop toe nemen ha ha.nou tot horens maar weer grxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 06 September 2009 - 09:49

    Oma :

    goede morgen schat het is zondag, wat heb je gedaan weekend. wij niks biezonders haha we gaan niet meer uit gr oma

  • 06 September 2009 - 11:50

    Nicole:

    Eej Sos,

    Leuk dat je het zo naar je zin heb.

    Ik hoor dat ik je maar snel moet komen redden van al die muggen haha;)

    Ik ben druk aan het kijken voor aanbiedingen maar moet nog wel kijken waneer en hoe ik dat moet doen met school. Heb wel weinig school in week 39 en 40, moet je maar even kijken in je agenda hoe jij dan zit.

    Heel veel plezier nog!!

    Kusss

  • 06 September 2009 - 17:09

    Paola:

    Hey Soraya,
    Ik wist niet dat je al op stage moest! Zo te horen ben je via wereldstage stage aan t lopen en woon je in de nieuwerstraat in Punda. Heb ik gelijk? Ik heb namelijk ook daar gewoond in een studio bij t zwembad van mundo bizarro.Weet niet of je dat al hebt gezien. Zit er namelijk achter verstopt. Mooi restaurantje he!
    In ieder geval heel veel plezier! Dat gaat denk ik wel goed komen ;)

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2010

Vakantie

18 Januari 2010

Laatste dag stage

12 Januari 2010

Dagje Klein Curacao

04 Januari 2010

Oud & Nieuw op de Antillen

29 December 2009

Kerst op Curacao!
Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 30874

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: