Bijna vakantie! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu Bijna vakantie! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu

Bijna vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Soraya

17 December 2014 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Nog twee dagen werken en dan heb ik vakantie. Om eerlijk te zeggen voelt werken in Sydney al aan als vakantie. Maar goed, vorige week heb ik veel gewerkt. Voor mijn nieuwe baan op kantoor en voor mijn baan in de evenementen. Zo had ik op een donderdagavond na mijn werk gewerkt voor een Linkedin feestje. Dat was echt waanzinnig leuk want er waren artiesten die aan het optreden waren. Daarnaast waren er verschillende dans acts en kon ik ook genieten van alle lekkere amuse hapjes. Ik moest alle amuse hapjes serveren aan de gasten maar tegelijkertijd maakte ik ook een gezellig praatje. De shows mocht ik ook bekijken dus het voelde niet echt aan als werken. Dus goed, vorige week heb ik veel dagen gewerkt en ik moet zeggen dat ik nu uit kijk naar de feestdagen. Dan kan ik weer volop genieten en weer naar het strand gaan. Ik mag niet klagen want afgelopen zondag ben ik ook naar het strand geweest op mijn vrije dag. Ik ben met een groep vrienden naar Manly gegaan. Een vriend die ik heb leren kennen heeft een surfboard dus ik heb ook weer gesurfd. Het was een tijd geleden dat ik dat heb gedaan maar het was leuk! Het water was helemaal niet koud dus dat was fijn want ik had geen wetsuit. Ik had wel een longsleeve shirt aan voor het geval dat.

Verder is er een wijziging in het huis. Twee jongens waarmee we in het share house zitten moesten helaas het huis verlaten. Ik moet zeggen dat ik zelf weinig last van ze had en het gezellig vond dat ze in het huis waren. Maar helaas waren mijn andere huisgenoten niet zo blij met ze. Ze hadden namelijk af en toe het muziek best wel hard aan staan en als ze ’s nachts thuis kwamen van het stappen dan konden degene die sliepen ze goed horen. Ik moet zeggen dat ik gewoon goed heb geslapenen niet wakker door ze ben geworden. Als er een keer was dat het muziek hard aan stond dan vroeg ik of ze het zachter konden zetten en dan deden ze dat. Maar helaas was dat niet zo bij de andere dus nu moesten ze het huis uit. Gelukkig wilde ze zelf ook weg want ze voelde zich niet thuis in het huis. Dus nu gaat het meisje waarmee ik mijn kamer deel naar hun kamer met haar vriend. Haar vriend zit namelijk nog in het hostel dus die trekt bij ons in het huis in. Gelukkig heb ik een Switsers meisje leren kennen waar ik goed mee om ga. Momenteel is ze op vakantie maar als ze terug komt, komt ze bij mij op de kamer. Dat is wel gezellig en beter dan met iemand die ik nog niet ken.

Trouwens, ik mag niet klagen met mijn werk. Ik heb inmiddels al 4 dure flessen wijn gekregen. Het zijn verschillende soorten wijn met een goude of silvere medal. Ik heb nog nooit zulke dure wijn gedronken dus ik ben benieuwd wat me te wachten staat. Het is jammer dat het zo duur is om een pakketje te sturen anders had ik het naar huis gestuurd zodat jullie het ook konden proeven.

Met mijn huisgenootjes zijn we afgelopen zondag avond naar de haven gegaan rond elf uur ’s avonds om de vallende sterren te bekijken. Helaas hebben we niets gezien want het was bewolkt. Daarnaast is er misschien teveel licht in de stad ook al zaten we bij de haven. Oh en weet je wat ik op kantoor af en toe eet. Ontbijtkoek! Op kantoor staat de airco aan en ik moet zeggen dat is best koud. Dus op kantoor zit ik met een dikke trui aan. Dus als ik dan mijn kopje thee drink is het lekker met ontbijtkoek. Gelukkig verkopen ze dat hier in Australie bij een supermarkt bij de Nederlandse sectie. Ze hebben allerlei Nederlandse producten zoals speculaas, beschuit, poffertjes, hagelslag, appelstroop en nog veel meer. Zelfs zure harring! Dus ik denk dat ik dat ook een keer ga kopen.

Nou dat was het weer even voor deze keer. Alvast veel plezier met de feestdagen! Er lopen hier al veel kerstmannen op het strand en ik zie ze zelfs surfen!

Xxxjes en een dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 30931

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: