Op zoek naar een appartement. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu Op zoek naar een appartement. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu

Op zoek naar een appartement.

Blijf op de hoogte en volg Soraya

06 November 2014 | Australië, Sydney

In het hostel heb ik een groep leren kennen waar ik goed mee om ga. Omdat we allemaal een tijdje in Sydney blijven wilde we verhuizen naar een kamer in een appartement. Er zijn veel kamers te vinden in Sydney maar je weet niet met wie je het appartement deelt. Daarom besloten we om met zijn 6e een appartement te zoeken. Het duurde wat langer maar uiteindelijk hadden we een apartment gevonden, die zondag mochten we langs om te komen kijken. Het apartement was iets duurder dan we eigenlijk wilde maar het had een zwembad dus dat maakte het weer beter. Die ochtend namen we de trein en moesten we een flink stuk lopen. Dat vond ik persoonlijk minder want ik wilde liever dichterbij de cbd (het centrum) zitten. Eenmaal aangekomen in het appartement bleek het dat het helemaal leeg was. Het uitzicht was wel heel mooi en we hadden een waanzinnig groot dakterras maar dat was het enige pluspunt. Op dat moment kregen we te horen dat we alles zelf moesten kopen, zoals bedden, kasten, bestek en nog veel meer. Dat werd allemaal een beetje teveel dus besloten we om verder te kijken.

Voor mij was het niet echt dringend om meteen te verhuizen omdat ik het nog prima naar mijn zin heb in het hostel. Het hostel is niet alleen goedkoop maar heeft ook een ideale locatie. Daarnaast heb ik er veel mensen leren kennen dus je kan altijd met iemand een praatje maken. Alleen waren er een aantal van de groep die maar al te graag weg wilde. Die dag was het een super mooie dag en ik had geen zin om binnen achter de computer te zitten om te zoeken. Op maandag en dinsdag hadden ze slechter weer voorspeld dus ik stelde voor om naar het strand te gaan. Uiteindelijk ben ik met andere naar het strand gegaan en eind in de middag kreeg ik een sms dat ze een ander appartement hadden gevonden. Ik had niet verwacht dat ze zo snel iets zouden vinden. Dus goed, ik ging snel met ze mee om het andere appartement te bezichtigen.

De locatie van dit appartement was een stuk minder maar het was wel goedkoper dan de vorige. Uiteindelijk liepen we in een super luxe omgeving en het appartement waar we naar binnen gingen was ook heel erg luxe. Het bleek dat het appartement niet alleen een zwembad had maar ook een sauna, tennisbaan, bibliotheek en zelfs een bioscoop. We konden onze oren niet geloven en we waren aan het wachten waar het mis zou gaan. We liepen de kamer binnen en alles was zo mooi en het uitzicht was fantastisch! We zagen onszelf al helemaal zitten met oud en nieuw. Maar goed, daar kwam het… Het bleek dat we met zijn 6e 1 kamer moesten delen. In die kamer komen er drie stappelbedden. Op dat moment was het feestje over. We wilde niet met zijn 6e in een kamer want dan is het nog steeds hetzelfde als een hostel. Dus goed, die dag hadden we van het ene uiterste naar het andere uiterste.

Eind die week hadden we een ander appartement gevonden. Het bleek dichtbij het hostel te zijn en dat vond ik al meteen ideaal! Daarnaast was de huur ook goedkoop maar goed, tegelijkertijd was ik een beetje bang wat ons te wachten staat. Dit keer waren we met zijn 3e, we liepen naar de straat en toen we aankwamen bleek het een huis te zijn. Het was in Victoriaanse stijl en ik vond het al meteen leuk. We kwamen binnen en het was een troep dat wil je niet weten. Ze zijn namelijk de badkamer aan het renoveren dus er was veel troep. Hij zei dat zodra we erin willen dat alles schoon is dus dat we er doorheen moesten kijken. Hij liet ons het huis zien en ik was verkocht, ik zag het al helemaal zitten. Mijn toekomstige kamergenootje is een Frans meisje en zij vond het ook helemaal super. Er was nog een jongen met ons mee, een Franse jongen en hij was er niet zo enthousiast over als ons. Maar goed, omdat wij het al helemaal zagen zitten begon hij het ook leuk te vinden. Het huis heeft 4 slaapkamers dus dat betekende dat we nog twee mensen moesten zoeken maar dat was geen enkel probleem. En omdat wij erheen zijn gegaan om het te bezichtigen hadden wij de eerste keus met de slaapkamers. Het Franse meisje en ik hadden de grootste en leukste kamer gekozen met blakon. De Franse jongen heeft een vriendin, zij is ook Frans dus hun hadden de kamer beneden genomen. Daarna vertelde we de rest over het huis en hadden we nog twee vrienden gevraagd en die zijn die middag gaan kijken en zij vonden het ook helemaal leuk. Dus goed, die week ben ik verhuisd met 4 Fransen, 1 Amerikaanse jongen, 1 Canadese jongen en 1 Ierse jongen.

Mijn kamergenootje was die week een paar dagen haar zus aan het opzoeken in Adelaide dus goed, ik mocht de kamerindeling beslissen. We hebben allebei een tweepersoonsbed dus dat is ideaal en we hebben een kast. Zoals het er stond was het niet fijn dus ik wilde alles veranderen maar goed, alles was best zwaar. Ik probeerde de kast maar ik kreeg het nog geen centimeter opzij geschoven. Gelukkig was er een vriend van ons die we in het hostel hebben leren kennen er. Hij had me geholpen om alles op de plek te zetten waar ik het wilde. Ik was zo blij dat hij er was want al de andere waren te druk bezig met hun eigen kamer. Nu zit ik al drie weken in het huis en ik moet zeggen in het begin was het heel erg wennen. Dat komt omdat er in het hostel altijd mensen zijn en je bent nooit alleen. Ik vond het best saai om soms alleen thuis te komen maar nu heb ik inmiddels helemaal mijn draai weer gevonden en ben ik echt super blij met ons huisje. Daarnaast kan iedereen het met elkaar vinden en is er een leuke sfeer in het huis. Natuurlijk hebben we ook een housewarming gegeven en dat was echt super leuk. Iedereen van het hostel was er en allemaal andere vrienden die we hebben leren kennen in Sydney.

In het volgende verslag zal ik jullie meer vertellen over mijn werk hier in Sydney.

Xxxxxxjes

  • 07 November 2014 - 09:04

    Bianca :

    Weer zo leuk om te lezen.
    En het huis van je is ook super leuk...en ik had op map gekeken ook zo leuke buurt.
    Gelukkig dat het met die groep zo klik,das wel heel fijn.
    Raar idee hoor,naar het strand hahah.
    Jij ben dadelijk geen winter meer gewend.

    Xxx

  • 08 November 2014 - 18:51

    Kim:

    Hey sossy! Super om te horen dat je het zo naar je zin heb! echt leuk om een huis te delen met allemaal leuke mensen:-) vond het echt leuk dat we laatst even hadden gebeld gaan we vaker doen!
    have funnn en heerlijk genieten dikke kus kim xxxxxx

  • 08 November 2014 - 18:51

    Kim:

    Hey sossy! Super om te horen dat je het zo naar je zin heb! echt leuk om een huis te delen met allemaal leuke mensen:-) vond het echt leuk dat we laatst even hadden gebeld gaan we vaker doen!
    have funnn en heerlijk genieten dikke kus kim xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 30928

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: