Job Hunting - Reisverslag uit Sydney, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu Job Hunting - Reisverslag uit Sydney, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu

Job Hunting

Blijf op de hoogte en volg Soraya

17 November 2014 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Ik ben hier nu alweer een tijdje, wat vliegt de tijd toch snel voorbij.. Inmiddels heb ik weer helemaal mijn draai gevonden en heb ik ook een leuk baantje gevonden.

Ik werk doordeweeks voor een administratieve baan in een soort Microsoft bedrijf. Het is echt heel erg leuk, ik heb leuke collega's en het bedrijf zit gevestigd tegenover een gigantisch groot winkelcentrum. Dat was ideaal vooral toen ik ging verhuizen naar onze share house want zo kon ik meteen vanuit werk spulletjes kopen voor mijn kamer. Daarnaast werk ik af en toe in de weekenden en doordeweeks als ik kan voor evenementen. Zo heb ik voor een bedrijfsfeest van Google gewerkt en op een bruiloft in de botanische tuinen. Het werk is echt super leuk en ik hoef alleen maar aanwezig te zijn en te zorgen dat iedereen het naar hun zin heeft. Bij twee opdrachten waren er zelfs Nederlanders dus dat was heel erg leuk. Ik kom namelijk niet veel Nederlanders tegen dus als ik ze tegen kom dan is het leuk om weer even in het Nederlands te kletsen. Nu heb ik ook nog een tijdelijke derde baan. Voor dit bedrijf moet ik Nederlandse bedrijven bellen om te vragen of alle gegevens nog steeds kloppen en om een beetje te netwerken. Het bedrijft wilt er namelijk voor zorgen dat hier door mond op mond reclame ontstaat. Ik moet zeggen het is heel erg raar om Nederlandse bedrijven aan de telefoon te hebben terwijl ik helemaal aan de andere kant van de wereld zit. Maar goed, het is wel heel erg leuk!

Verder gaat het hier ook hartstikke goed. In Sydney had ik geluk met het weer want het is namelijk een hele mooie lente geweest. Ik heb al veel dagen en middagen na werk op het strand gelegen. Daarnaast ben ik veel in de botanische tuinen te vinden om nog even te genieten van het mooie weer. Ik woon super dichtbij de botanische tuinen en het is altijd leuk om daar een wandeling te maken.

Verder heb ik een leuke groep meiden leren kennen in een salsa bar. Met hun spreek ik veel af in de weekenden om te BBQ-en of een dagje naar het strand te gaan. Twee weken geleden zijn we naar een nieuwe plaatst gegaan waar ik nog niet was geweest. Sydney is echt een grote stad en je ontdenkt steeds nieuwe plaatsen. Wij waren op dat moment bij Mosman bay, dat is een super rustige baai met hele mooie huizen. We hadden uitzicht over de stad en er was een zwembad waar we heerlijk heel de dag hebben gezwommen en lagen te zonnen. Daarnaast is picknicken heel erg populair in Sydney, je ziet het overal en ik moet zeggen dat ik ook vaak een picnknick heb met vrienden. Het is heel gezellig en weer wat anders dan het strand.

Dat was dit verhaal weer, ik hoop dat alles goed gaat in NL en ik zal snel weer een nieuwe blog plaatsen.

Veel liefs en xxxxjes van Down Under :)

  • 19 November 2014 - 12:38

    Jeffrey:

    Heeej Sos,

    Leuk hoor. En vooral die botanische tuinen lijken me mooi. Raar idee hoor dat hier de winter invalt en dat het bij jou strand-en picknicikweer is. Gelukkig vriest het hier nog niet en is het nog redelijk warm voor de tijd van het jaar. Wat goed dat je zo veel baantjes weet te bemachtigen, zo kan je in ieder geval je verblijf bekostigen.
    Ik heb weer genoten van je blog. Nog veel plezier en tot de volgende blog.

    Dikke hug xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 30867

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: