Alweer Bezoek! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu Alweer Bezoek! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu

Alweer Bezoek!

Door: Soraya

Blijf op de hoogte en volg Soraya

21 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Bon Tardi,

De week is weer voorbij gevlogen en ik heb weer allemaal leuke dingen gedaan. Maandag avond zouden we eigenlijk gaan barbecueën maar het weer zat niet mee. Omdat het tijdens het regenseizoen weinig heeft geregend heeft het afgelopen maandag veel geregend. Daarom zijn we met de meiden uit eten gegaan bij Hemingway, dat is een restaurant op het strand. We waren wel zo slim om overdekt te zitten voor het geval dat het zou gaan regenen. Als het hier een keer regent dan kan het er echt super hard gaan regenen. Maar we hadden geluk en het was die avond helemaal niet gaan regenen maar we hadden wel heerlijk gegeten.

Die dinsdag waren we lekker een dagje vrij, ik heb toen heerlijk uitgeslapen en daarna zijn we met zijn alle naar zwembad Moon gegaan. Ik was bang dat het zou regenen maar in plaats van regen was het een super warme dag met bijna geen wolken. Dus daar hadden we geluk mee en hebben we heerlijk genoten van onze vrije dag bij Moon. Aangezien ik weinig had geslapen in de week dat Nicole er was kon ik heerlijk me slaap in halen.

Die avond hebben Yvonne en ik met zijn 2e wat makkelijks gemaakt en zijn we ’s avonds voor het eerst naar Ay Caramba gegaan. Het was ook de laatste dag van 2 huisgenootjes dus was dit het afscheidsfeestje. Bij Ay Caramba was het echt super druk, we hadden het al wel verwacht want we hadden al moeite om een plek te zoeken voor de auto, na lang zoeken hadden we eindelijk een plekje.
Daarna stond er een lange rij maar gelukkig konden wij er snel naar binnen. Bij binnenkomst moest je 10 gulden betalen en kreeg je een grote beker, die kon je een uur lang vullen met wat je maar wilt. Het was zo grote glas dat ik al snel vol zat en ik moest de volgende dag gewoon weer stage lopen.

Donderdag was ook echt een leuke avond, een vriendin van hier Irene gaf een barbecue omdat ze die vrijdag jarig was. We zijn toen met zijn alle naar het resort gegaan van haar ouders, wat echt super mooi was en waar we heerlijk hebben gezeten. Het was een lange tijd geleden dat ik op een lekkere bank heb gezeten want bij ons op de patio zijn de harde houten banken niet comfortabel en zitten te niet lekker. Dus dit was wel een stuk fijner.

Daarna wilde we naar Cinco gaan maar net voordat we weg wilde gaan zag Yvonne een rat naar binnen gaan, in de kamer van Irene. Het was echt een snelle en grote rat dus heel het huis stond op zijn kop. Daarna stapte we de auto in om naar Cinco te gaan en net toen we instapte begon Shareen te gillen, zat er ook een vies eng beest in de auto. We stonden meteen weer naast de auto en 2 andere meiden hadden dat enge beest ( ik weet nog steeds niet wat het is geweest) gezocht maar konden het niet vinden. Daarna gingen we toch maar rijden maar zaten we achterin met onze benen omhoog omdat we het toch een beetje eng vonden!

We waren op tijd bij Cinco want we wilde er voor 12e zijn zodat we Irene konden feliciteren, het was dit keer niet zo druk in Cinco maar dat was wel fijn want normaal gesproken heb je nauwelijks de ruimte om te dansen en dit keer kon dat wel gewoon. Dus dat was wel beter en het was er nu ook niet zo warm, dat scheelde weer. Daarna zijn we weer bijtijds naar huis gegaan want ik moest nog 1 dag stage lopen.

Vrijdag was wel een lange dag ook al was de week korter dan normaal. ’s Avonds zijn we heerlijk uit eten gegaan bij Scampi’s en er was een leuke bandje die allemaal verschillende liedjes speelde, zelfs kerstliedjes wat echt leuk om te horen is hier in Curaçao en bij het restaurant waren er super veel kerstlichtjes dus dat was ook echt gezellig.

Daarna zijn we naar Bermuda gegaan,omdat Irene jarig was konden we een uur lang gratis drinken. Dat was wel een gezellige boel!

Zaterdag waren Yvonne en ik al vroeg op, toen zijn we alvast naar het strand gegaan omdat die andere nog lagen te slapen, daarna kwamen de andere ook en lagen we heerlijk bij het vlot. De zee ging goed te keer, normaal zijn er niet zoveel golven maar toen waren er best veel golven. Daarna hebben we nog lekker lang op het strand gelegen en lekker geluierd.

’s Avonds zijn we weer uit eten gegaan, toen had ik voor het eerst Stoba op. Dat is een Antilliaans gerecht, het lijkt heel erg op stoofvlees en het is heel mals, echt lekker.
En s’avonds moest ik werken bij Bermuda, dat was weer super leuk. We hadden leuke outfits aan en we hebben vaak staan dansen.

Zondag moest ik er al weer vroeg uit, want toen ben ik mee gegaan met een bootreis naar allemaal stranden waar je met de auto niet kan komen. In het begin voelde ik me wel weeïg door de zee en de geur van de boot maakte het alleen maar erger maar daarna lag ik lekker op dek in het zonnetje en was het goed vol te houden. Het was echt zo leuk om alle stranden vanaf de zee te zien en we hebben ook hele mooie stranden gezien waar je zonder boot niet kan komen.

Na een lang stuk varen stopte we bij Santa Cruz, daar was ik al wel een keer geweest. Daar hebben we lekker op het strand gezeten en lekker geklets. Vervolgens kregen we een heerlijke lunch. Ik had vis en gamba’s en we kregen allemaal oranje frietjes. Dat was wel grappig om te zien en de frietjes smaakte wat zoeter. De vis was echt super lekker en ik had al een tijdje trek in gamba’s dus had ik geluk dat ze dat op het menu hadden.

Daarna moesten we even uitbuiken en werden we met een kleiner bootje naar de blauwe kamer gebracht. Dat is een grot maar om in de grot te komen moest je onder de grot duiken en daarna kwam je in een open ruimte. Helaas scheen het zonlicht er niet op en was het bij ons niet zo blauw als normaal maar het was wel leuk om er binnen te zijn. In het begin vond ik het wel een beetje eng want je moest best een lang stuk onder water eerdat je in de grot kwam en toen we eenmaal in de grot waren was het water op sommige plekken donker door de rotsen op de bodem, we hebben er wel even gesnorkeld maar ik was af en toe wel bang dat er opeens een enge vis tevoorschijn zou komen, gelukkig is dat niet gebeurd. Daarna hebben we nog gesnorkeld en wat dieper in het water lag een wrak, dat was ook wel grappig om te zien.

Daarna heb ik nog lekker liggen zonnen op dek, dat was zo lekker. Toen we terug gingen varen werd het al snel donker, het wordt hier steeds eerder donker. Het was wel super mooi om de zonsondergang te zien, dat gaat zo snel als de zon onder gaat. Ik heb zelfs gehoord dat je goed moet kijken als de zon onder gaat want soms kan je groene strepen zien als de zon net de horizon raakt. Helaas heb ik dat zondag niet gezien maar ik hou het in de gaten! Nadat de zon onder was gegaan kreeg ik het wat frisser op de boot vanwege de wind maar we waren al weer snel aan kant en daar had ik het helemaal niet koud meer. Toen was het gewoon warm. Het was ook leuk om met de boot in Willemstad te varen. Je ziet dan weer de leuke kleurtjes en veel kerstlichtjes. Het is hier echt leuk versierd, het is jammer dat ik het niet zo op de foto kan krijgen maar ik zal het nooit meer vergeten.

Daarna ben ik naar huis gegaan en kon ik pas laat Ellen ophalen. Vanwege de sneeuwbui in Nederland had Ellen heel erg lang vertraging, dus zij had een hele lange reis achter de rug. Het was wel super leuk om haar weer te zien en we zijn nog steeds niet bijgeklets. Nadat ik haar had opgehaald hebben we even geklets en hebben we haar bed klaar gemaakt en even wat gedronken maar daarna zijn we allebei onze bed in gekropen en vanmorgen moest ik er helaas weer vroeg uit voor stage maar Ellen heeft me zelfs niet horen weg gaan dus die heeft wel heerlijk geslapen en ze zal nu ook geen last van een jetlag hebben.

In de pauze was ze al wel wakker en heeft ze haar koffer uitgepakt daarna zijn we lekker naar Moon gegaan, daar lagen nog 2 huisgenootjes, dus dat was wel gezellig. Helaas kon ik er niet langer blijven en moest ik weer naar stage maar vanavond gaan we lekker uit eten en flink bijkletsen!

Genieten jullie maar lekker van de sneeuw, zal wel super leuk zijn een witte kerst! Ik heb dit jaar een witte stand kerst;)

Ajo,

Kusjes

  • 23 December 2009 - 09:52

    Ma:

    hoi Meis
    Nou het is bijna kerst en is het de 1ste x dat je niet thuis ben maar ja wie wil niet met kerst op strand liggen wij zitten hier in de sneeuw is ook leuk vooral omdat ik niet naar buiten hoef
    nog 38 daagjes en dan ben je weer thuis dus geniet er nog van
    al kan voor mij de dagen niet snel genoeg gaan
    nou lieverd spreek je sneln en weet dat ik veel van je hou.

    xx ma

  • 25 December 2009 - 13:37

    Dick En Paula:

    hoy Soraya ja het is hier 1ste Kerstdag, en ligt nog wel sneeuw maar nu regend het flink.Wij zitten lekker thuis en moeten er niet door, wandt er kan op verschillende plekken wel glad zijn.Ja voor jou gaat het ook weer opschieten.Dus blijf flink genieten. Bij jullie ook een fijne Kerst en tot gauw weer. xxxxxxxxxx dick en paula

  • 26 December 2009 - 22:31

    Booroesh:

    Hey Liefie, Merry Christmas and a Happy New Year!!!

    XXX

  • 27 December 2009 - 13:36

    Amanda:

    Heey meis,

    Heb je een leuke kerst gehad?
    Ik moest de eerste werken, en de tweede was ik vrij ;) We hebben bijna geen sneeuw meer, maar volgens de weersverwachtingen komt het weer terug. Hoeveel graden is het nu bij jou? Zo Ellen is nu ook lekker bij je aangekomen gezellig hoor. Heb je al plannen wat jullie gaan doen met oud en nieuw? Ik werk dan tot 4.uur.. En blijf dan in het hotel slapen :D..

    Nog 1 maand, dan ben je weer terug.. Tis nou aftellen :D:D DIkke kus HVJ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2010

Vakantie

18 Januari 2010

Laatste dag stage

12 Januari 2010

Dagje Klein Curacao

04 Januari 2010

Oud & Nieuw op de Antillen

29 December 2009

Kerst op Curacao!
Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 30872

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: