Bericht vanuit de zon - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu Bericht vanuit de zon - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu

Bericht vanuit de zon

Door: Soraya

Blijf op de hoogte en volg Soraya

09 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Bon Dia,

Het heeft weer even geduurd maar hier eindelijk weer een berichtje vanuit Curaçao! De afgelopen weken is er veel gebeurd en heb ik weer veel nieuwe dingen gezien. Het weekje met mijn ouders was ook leuk, ondanks het slechte nieuws heb ik ze toch veel kunnen laten zien van het eiland! We zijn naar de grotten van Hato geweest, dat was echt mooi. Binnen in de groten was het er heel warm en er zaten vleermuizen. De gids vertelde ons dat vroeger de slaven daar gingen schuilen, tijdens onze route in de rots ging ook een keer het licht uit om te zien hoe het was geweest voor de slaven en je zag echt helemaal niets. Het was er zo donker, en je zag zelfs je eigen handen niet. Dus dat was best wel heftig, dat vroeger de slaven daar gingen schuilen, zonder dat ze wisten waar ze liepen. Ik heb mijn ouders ook de stranden bij Westpunt laten zien, en bij Playa Kalki zag ik een dolfijn zwemmen. Dat was echt zo leuk! Diezelfde dag zijn we uit eten geweest bij Jaanchie’s, dit restaurant staat bekend om de leguanen en er vliegen allemaal kleine vogels rondom het restaurant. Nadat we drinken hadden besteld zaten we te wachten op de kaart, toen de ober aan gelopen kwam begon hij te vertellen wat we allemaal konden eten, hij was dus onze kaart! Ik vertelde hem dat we graag leguaan wilde proeven en we kregen een apart schaaltje met leguaan en een heerlijk gerecht met garnalen.

Die woensdag zijn we naar de flamingo’s gegaan, er is een hele park waar de flamingo’s staan en rondvliegen. Vervolgens zijn we naar een landhuis gegaan waar het spookt. In het landhuis zit een kunstenares, die haar schilderijen en andere kunstwerken verkoopt. Haar kunstwerk zag er heel vrolijk en mooi uit en toen we binnen kwamen vonden we het totaal geen spookhuis, we hoorden het wel een paar kraken en dat deed je dan weer wel denken aan een spookhuis. Vervolgens mochten we naar boven en daar was een kamer wat nog helemaal was ingericht in de tijd van vroeger. Daar merkte je wel dat het huis heel oud was en vervolgens mochten we ook in de ruimte beneden kijken, normaal gesproken is deze ruimte nooit open en gebeurd dit maar zelden maar wij hadden dus het gelukt om toch binnen te kijken. De ruimte beneden zag er heel anders uit als boven, dit was meer Afrikaans ingericht en er worden nu bruiloft of andere feesten gegeven. De mensen die er werkte waren ook heel aardig en het was helemaal niet zo spookachtig. Die middag zijn we naar een verborgen plek gegaan, de auto heeft wel wat moeten door staan want de weg er naar toe was verschrikkelijk! Maar onze auto heeft het overleefd en we kwamen bij de kust aan. Bij de kust was er een jacuzzi. Het is lastig om het te verwoorden maar er was dus 1 rots waar er water in ligt en als er een golf kwam dan spoot het water omhoog. Het ziet er echt geweldig uit! De rest van de middag hebben we lekker op het strand gelegen en vervolgens zijn we die avond gaan barbecueën!

Donderdag zijn we gaan shoppen in Otrabana, dit was voor mij ook weer een tijd geleden. Vervolgens zijn we die middag naar Jan thiel gegaan, ik wilde ze graag de griend laten zien. Dus we zijn lekker gaan zwemmen, de griend lag afgeschermd in de zee en wij zijn er dichterbij gaan zwemmen, vervolgens kwam de griend naar ons toe gezwommen en konden we hem zo aaien. Dat vond die zo leuk dat die allemaal leuke geluidjes ging maken en elke keer weer bij ons terug kwam en toen was de pret helaas voorbij want toen werden we weg gestuurd. Maar we hebben hem toch nog geaaid!

Die vrijdag hebben we er nog even een relaxed dagje van gemaakt. Ik had ze al veel stranden laten zien maar nog niet van de noord kant dus zijn we naar Playa Kanoa gegaan, dat was een beetje een verwaarloosd strand maar het was er lekker rustig en er waren wel een paar surfers. Maar voor de rest was er bijna niemand. We hebben heel de dag lekker in het zonnetje gelegen en die avond moest ik werken. Ik was een paar weken geleden gevraagd om als danseres te werken in een nieuwe discotheek hier in Curaçao! Het werk is echt super leuk en op een avond werk ik met nog 3 andere meiden, die ook heel gezellig zijn. Die avond moest ik dus werken en mijn ouders kwamen gezellig langs om te kijken hoe ik aan het werk was.

En de andere twee dagen zijn we ook naar het strand geweest en moesten ze zondag helaas weer naar huis..

Afgelopen week is ook voorbij gevlogen, dinsdag was er de opening van onze sushi restaurant. Ik ben daar samen met een huisgenootje naar toe gegaan, en het was weer verrukkelijk! We hadden ook als dessert een cheesecake gegeten, dat is een gefrituurde taart. Klinkt heel erg vies maar het smaakt heerlijk, we zaten al heel erg vol van de sushi dus het was maar goed dat we er samen 1 hebben gedeeld. Vrijdag moest ik weer werken in de nieuwe discotheek! En dat bevalt me echt goed! Ik sta daar lekker te dansen en op een avond krijg ik 3 verschillende kostuums aan. Dus dat is super leuk en voor de rest kan ik ook nog gezellig kletsen met mijn huisgenootjes en met hun mee stappen! En gisteren ben ik samen met een huisgenootje gaan duiken. Dit was onze eerste duik zonder begeleiding. We vonden het wel even spannend omdat we nu alles zelf in de gaten moesten houden maar het ging allemaal hartstikke goed. We hebben totaal 50 minuten gedoken en het koraal was er ook echt mooi. Het was paars en rood en oranje. Echt super leuk! En natuurlijk veel vissen met allemaal verschillende kleurtjes. Die 50 minuten onder water vliegen voorbij, het lijkt net of je maar even bent weg geweest. En nadat we weer terug moesten zwemmen kwamen we precies op dezelfde plek als waar we naar beneden gingen aan! Dat hadden we dus heel goed gedaan! En nu ben ik weer hard aan het werk op stage en vanavond ga ik weer salsa dansen nog steeds op niveau 2!

Iedereen nog bedankt voor de lieve berichtjes en tot snel!

Dikke Kus

  • 10 November 2009 - 04:26

    Ilonka:

    Hi meis,

    Klinkt goed al die stranden en lekkere weer!! Super dat je gaat duiken, ik hou het wel gewoon bij snorkelen!! :P
    Groetjes uit Aussie
    X Ilonka

  • 10 November 2009 - 11:47

    Bianca:

    Heey Meiss

    Je heb je best gedaan hoor ik vind het weer heel leuk om te lezen en je schrijf het zo duidelijk op vind ik .
    Geniet nog van je weken in de zon en ik wil zeggen dat ik veel van je hou en ook ondanks het verdriet ook blij ben dat we bij je waren. xxxxxxxx ma

  • 10 November 2009 - 13:16

    Ichaa:

    Lieverd!

    Binnekort weer heerlijk sushi eten samen! (K) kus kus

  • 11 November 2009 - 18:57

    Nicole:

    Eej Sos,

    Echt leuk dat je het zo naar je zin heb!!! Dikke kus!!!

    XXXXXXXXXXXX

  • 12 November 2009 - 13:48

    Oma :

    hallo schat je heb weer een mooi weekend gehad.zoals ik lees.heerlijk hoor geniet er maar lekker van.het is zo weer voorbij.gr knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2010

Vakantie

18 Januari 2010

Laatste dag stage

12 Januari 2010

Dagje Klein Curacao

04 Januari 2010

Oud & Nieuw op de Antillen

29 December 2009

Kerst op Curacao!
Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 30881

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: