Eindelijk weer een verhaal - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een verhaal - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een verhaal

Door: Soraya

Blijf op de hoogte en volg Soraya

05 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Lieve Allemaal,

Eindelijk weer een berichtje vanuit Curaçao! Hier gaat alles nog steeds zijn gangetje, ik ben afgelopen week druk bezig geweest met mijn stage. Ik heb een leuke stage opdracht, in het begin dacht ik dat het moeilijk zou zijn maar dat valt nu allemaal mee! Mijn baas is ook aardig en ik heb gezellige collega’s. Vandaag heb ik een Nederlandse test voor mijn collega’s gemaakt, dat was echt zo grappig. In het magazijn werken er veel locals en ze wilde dat ik een test ging maken om te kijken hoe hun Nederlands was dus dat hadden we vanmorgen even snel gedaan. Nu leren ze mij ook Papiaments dus de volgende keer krijg ik een test met allemaal woordjes! Dat wordt hard leren..haha

Afgelopen vrijdag heb ik ook wat leuks meegemaakt op stage want toen zaten er leguanen in het magazijn. Er zaten er twee want leguanen zitten altijd samen, het was een mannetje en vrouwtje. Eén collega is snel weg gerend want die was er bang voor en die andere gingen ze vangen. Het vangen ging veel sneller dan dat ik had verwacht want ze zijn echt snel. Toen ze hem hadden gevangen heb ik ook even gevoeld om te kijken hoe dat voelt dus dat was wel grappig. Het is wel even eng want ze kunnen soms bijten maar dat hebben ze gelukkig niet gedaan.

Zaterdag was het hier bewolkt, dat was aan de ene kant wel jammer maar ’s ochtends ben ik wezen shoppen. Er zijn hier niet zoveel winkels en je bent het allemaal snel uitgelopen maar sommige winkels zijn wel heel erg leuk! Daarna zijn we nog naar het strand gegaan onderweg begon het te regenen en we waren bang dat het door zou zetten maar toen we op het strand aan kwamen bleef het droog en heel af en toe kwam het zonnetje weer door maar dat was echt minimaal. Een dagje geen zon vond ik ook niet verkeerd, we hadden er een heerlijk lui dagje van gemaakt. Die zelfde avond hebben we nog op het strand gebarbecued en ’s avonds kwam er een bandje spelen. Dat was echt zo gezellig, ze draaide allemaal salsa muziek en iedereen begon te dansen. Linda en ik zijn toen ook gevraagd om te dansen en dat was echt zo leuk. Het was precies dezelfde dans die ik moet leren tijdens mijn lessen dus dat was wel heel grappig.

Zondag zijn we richting Westpunt gereden en onderweg zijn we een weg opgereden wat je absoluut geen weg kon noemen. Het was een zandweg met allemaal keien, echt niet normaal. We dachten even dat de auto het niet zou trekken want we moesten ook een berg op rijden en weer afrijden, echt een hele gedoe maar het uitzicht was waanzinnig! En toen we eindelijk bij het strandje aan kwamen hadden we niet voor niets zo’n stuk gereden want het echt was geweldig. Je had er hele mooie rotsen en we zijn er naar één toe gezwommen en dat was echt zo mooi en binnen zaten er vleermuizen. Het waren er veel en ze waren ook nog klein dus het was niet eng om daar tussen te staan. Daarna zijn gingen we nog lekker zonnen en toen kregen we van een paar mensen die hier wonen een stuk spareribs van de barbecue, dat was echt zo aardig. Daarna hebben we nog even bij hun gezeten en zijn we weer veilig naar huis gereden.

Wat ook nog leuk om te vertellen is, vorige week zondag hadden we een proefles duiken. Het duiken was echt super leuk, in het begin is het wel even raar dat je gewoon onder water adem kan halen maar na een paar minuten in het water ben je er al aan gewend geraakt. Zoveel vissen hebben we nog niet gezien want we zijn maar een kwartier wezen duiken omdat het een proefduik was maar aanstaande zaterdag ga ik met 3 andere meiden een duikcursus volgen. En als we ons brevet hebben gehaald kunnen we 18m gaan duiken. Ik heb al hele leuke verhalen gehoord over het duiken dus ik ben benieuwd!

Tot het volgende berichtje!

Xxxjes

  • 06 Oktober 2009 - 13:51

    Manon:

    Heej meid,

    Je verhalen zijn echt leuk om te lezen en de foto's zien er helemaal mooi uit.

    Hier in Nederland is het al herfts aan het worden dus geniet er maar van!

    Kusje

  • 08 Oktober 2009 - 09:41

    Dick Paula Alie Joop:

    h0i schat je leef je lekker uit he. je geniet er wel van zoals ik lees nou liefie de gr xxxxx en paul en corrie zijn er ook gezellig hoor gr van ons xxxxxxxxxxx

  • 08 Oktober 2009 - 16:16

    Floris:

    Hee Soraay, ik dacht laat ik nou maar is een keertje via deze site antwoorden :P. Gaat nog steeds alles goed? ik zie dat je het erg naar je in hebt, haha ik had beter mee kunnen gaan, i.p.v hier in de regen te zitten. (K)

  • 14 Oktober 2009 - 08:40

    Jeffrey:

    Hoi niggggieee,

    Zo te zien aan je verhalen gaat het goed met je en heb je het heel erg naar je zin. Het lijkt me heel erg leuk om te duiken en ik denk dat Curacao zeer geschikt is om dit te doen. Nog even en je ouders komen jou kant op.Mis je ze erg? Hier bij ons is de zomer definitief voorbij en begint het hier en daar al te vriezen aan de grond, kan je nagaan dan moet de winter nog beginnen. En jij zit lekker in het zonnetje te genieten. Geniet maar lekker van alles wat op je pad komt.

    groetjes en tot jou ( of mijn ) volgende berichtje

    XXX Jeff

  • 15 Oktober 2009 - 09:18

    Dick En Paula:

    hoy soraya, hier alles goed in benidorm paula en corrie zijn 14 dgn geweest was heel gezellig wij prima weer nog even dan komt mamma en pappa leuk voor jou en dan je zus geniet er maar van gr van dick en paula xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2010

Vakantie

18 Januari 2010

Laatste dag stage

12 Januari 2010

Dagje Klein Curacao

04 Januari 2010

Oud & Nieuw op de Antillen

29 December 2009

Kerst op Curacao!
Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 30879

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: