Noosa en Brisbane - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu Noosa en Brisbane - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu

Noosa en Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Soraya

23 November 2013 | Australië, Noosa Heads

Lieve allemaal,

Noosa was heel leuk en wat meer toeristisch. Veel gezinnen gaan daar heen voor vakantie en dat merkte je zodra je op het strand kwam. Het strand was drukker dan de vorige stranden maar tegelijkertijd is het ook heel leuk om zoveel mensen te zien. Op woensdagochtend ben ik samen met een meisje die ik had leren kennen in het hostel naar de Eumundi market geweest. Dat is de grootste markt van heel Queensland. Ik vind markten heel erg leuk en ik was benieuwd wat ons te wachten stond. We moesten een half uur in de bus zitten en toen kwamen we aan in het winkelstraatje, Eumundi is een heel klein dorpje en het was er nog in de ouderwetse stijl. De markt was nog groter dan ik had verwacht en was heel leuk. Er was van alles en elk kraampje was anders, de Australiërs zijn gek op creatieve artikelen dus veel dingen waar handgemaakt. Er waren zoveel leuke dingen maar helaas kon ik niets kopen want ik moet nog een tijdje met mijn backpack rond reizen.

Na Noosa ben ik met de greyhound bus naar Brisbane gegaan. Dit keer was er niet alleen wifi in de bus maar ik kon ook mijn telefoon opladen. Wat een luxe, vinden jullie ook niet!?!
In Brisbane kwam ik in de avond aan en omdat ik nog steeds niet goed mijn oog open kon houden door de infectie ben ik meteen naar bed gegaan. De volgende was ik op pad gegaan en ben ik 's ochtends langs de winkels gegaan. Brisbane is een echte stad en om eerlijk te zeggen was het even fijn om weer tussen hoge gebouwen en veel winkels te lopen. Het grappige van de winkelstraat van Brisbane is dat het me deed denken aan de Lijnbaan. Het enige verschil wad dat dit veel groter was en dat het niet vlak was. In Brisbane was ik begin november en de winkelstraat en sommige winkels en restaurants waren al helemaal gedecoreerd met kerstversieringen. Ze hadden het leuk versierd en bij Myer, dat is te vergelijken met de Bijenkorf, daar hadden ze in de etalages een hele poppenshow en kerstliedjes. Ook al is het nog vroeg voor kerst, ik vond het heel leuk. En zelfs in mijn jurkje, slippers en zonnebril kreeg ik een kerstgevoel! Verder ben ik naar de lagoon geweest. De lagoon was heel groot in Brisbane en het was er ook heel erg druk. De lagoon lag bij de rivier dus tijdens het zonnen op het witte zand of het zwemmen in de lagoon keek je zo op de rivier en aan de overkant zag je alle grote gebouwen. Het was een mooi uitzicht! De volgende dag ben ik naar de markt gegaan, helaas niet zo groot als de Eumundi market. Daarna heb ik gewandeld in de botanisch tuinen en belde ik de vrouw van de boerderij om te kijken of ze plek had. Ze zei dat ik de volgende dag meteen kon komen en dat ze me bij het busstation van Cooroy zou ophalen! Ik was helemaal blij en terwijl ik mijn gesprek wilde afronden zag ik ineens Lisette voor me meis staan. Dat is een vriendin in NL, en zij reist ook door Australië. Het was heel grappig om haar te zien want 's ochtends zag ik op FB dat ze ook in brisbane was en daarna had ik haar een berichtje gestuurd. Maar zonder af te spreken zagen we elkaar en Brisbane is best een grote stad! We hadden veel bijgeklets en daarna ben ik naar de lagoon gegaan want ik had daar afgesproken met mensen van het hostel.

Die avond was het mijn laatste avond in Brisbane. Ik had afgesproken om een hapje te eten met de lifeguard die ik had leren kennen in Agnes water. Hij was namelijk ook in Brisbane en het was leuk om weer een bekend gezicht te zien. We hadden in een Italiaans restaurant gegeten en het restaurant was hippieachtig ingericht, heel erg leuk!

De volgende dag ben ik nog lekker langs alle winkels wezen rond struinen, nog even genieten voordat ik de komende weken op de boerderij zit. Daarna was het tijd om mijn bus te pakken terug richting Noosa. Ik had er heel veel zin in en ik was benieuwd wat voor vrouw het zou zijn en hoe het huis en haar boerderij eruit zou zien. In de bus was ik de enige die uit moest stappen bij Cooroy. De buschauffeur was nieuwsgierig en vroeg aan me waarom ik bij dit station eruit ga en niet naar de toeristische plaatsen. Ik vertelde hem het verhaal en toen de bus weg reed kwam ze aan in de grote Nissan. De vrouw was heel aardig en typisch een vrouw voor op de boerderij. In de auto zaten we flink te kletsen en daarna kwamen we erachter dat we Nederlands tegen elkaar konden praten! Toen ze 7 jaar was is ze met haar ouders naar Australië geëmigreerd en haar accent was heel grappig want ze had een Amsterdams accent. Onderweg reden we langs heuvels en het uitzicht was waanzinnig! Heel heuvelachtig met hier en daar een huis met heel veel land. Daarna kwamen we aan bij haar huis, ze woont op een berg en er was beneden bij de weg de eerste poort, vervolgens reden we verder omhoog en daar was het tweede poort. Ik moest de poorten open maken en goed dicht doen zodat de dieren niet over rond lopen. Daarna reden we helemaal naar boven en daar zag ik ineens een roze huis met een hele mooie veranda! Het huis kan wel een nieuw likje verf gebruiken maar verder zag het er heel erg leuk uit. Op het terras kan je heel mooi de bergen zien. 1 van de bergen genaamd Coorooran is volgens de aboriginals een heilige berg. Mijn kamer is onder het terras en op mijn balkon kan ik ook een gedeelte van het uitzicht zien. Ik ben van plan om hier in totaal 3 weken te blijven zodat ik daarna nog genoeg tijd heb om te reizen langs de laatste plaatsen langs de East coast voordat ik Ellen ontmoet in Sydney. In ruil voor een paar uur werk op een dag krijg ik gratis accommodatie en eten.

Al mijn avonturen en belevenissen op de boerderij vertel ik in mijn volgende reisblog.

Xxxxjes en een dikke knuffel

  • 24 November 2013 - 20:20

    Mike:

    Heeejjjj sos,je heb weer een leuk verhaal geschreven.en leuk joh dat je weer een vriendin uit nederland tegenkom in zo'n ver land.ik hoor je gauw weer xxx

  • 06 December 2013 - 16:06

    DICK EN PAULA:

    SORAYA, het is weer een mooi verhaal, en we genieten er elke keer weervan, zoals je het opschrijft en beleefd heeft, oja leuk he dat amsterdamsch accent, SORAYA je kon ook aan die vrouw vragen mijn oom en tante willen wel komen verven? hi hi met vergoeding van de reis, op naar het volgend verhaal, LEUK HOOR, GR, DICK EN PAULA, XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 31034

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: