Back in Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu Back in Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu

Back in Darwin

Blijf op de hoogte en volg Soraya

29 April 2014 | Australië, Darwin

Lieve allemaal,

Na afscheid nemen van de kinderen en de ouders van de kinderen was het tijd voor mijn nieuwe avontuur. Ik had een lift gekregen van Blackall naar Barcaldine van de krantenleverancier. Dat was een uur rijden en vanaf daar werd ik opgehaald door de road train. De vrachtwagenchauffeur was net zo oud als mij en tijdens de reis hebben veel zitten kletsen. De road train was 55m lang en heel hoog. Dat was fijn want zo kon ik alles goed zien. Onderweg zag ik veel Emu vogels tijdens de zonsondergang langs de weg. Kangoeroes heb ik dit keer niet gezien. We vertrokken vanaf barcaldine om 15:00 op een zaterdag. Tijdens het rijden kwamen we niet langs veel dorpjes omdat er in de outback maar heel weinig dorpjes zijn. De vrachtwagen is veel comfortabeler dan een bus want ik had een bed om in te slapen! Echt ideaal! De volgende dag kwamen we langs een pub van Dundee, helaas was het gesloten want ze gaan al vroeg dicht dus kon ik niet binnen kijken. Zondagavond reden we achter zijn collega, dat was de zoon van de eigenaar. Ik heb ook een stuk met zijn collega gereden en daar heb ik zelfs achter het stuur gezeten!! Gaaf he?! Het was alleen moeilijk omdat de vrachtwagen zo lang is moet je continue ervoor zorgen dat de vrachtwagen recht rijdt. Maandag om 15:00 kwam ik aan in Darwin en daar stond een vriendin die ik in Darwin had leren kennen me op te wachten. Ondanks dat ik een lange reis achter de boeg had voelde het niet zo lang, ik heb genoten van het uitzicht en ik vond het een bijzondere ervaring dat ik in zo grote vrachtwagen heb gezeten.

Het gevoel om weer bij iemand te zijn die je kent en over van alles bij te kletsen is heel fijn. Die middag zijn we meteen naar de shopping mall geweest. Ik had 2,5 maand niet gewinkeld omdat het in de outback allemaal kleine plaatsen zijn dus het was fijn om lekker de winkels langs te struinen! Die vriendin van mij heet Shannon en ze woont in Nightcliff dat is een wijk buiten het centrum. De locatie is wel heel mooi want due avond hebben we in het park gewandeld en dat liep door naar de kust. Het was ook een tijd geleden dat ik het strand had gezien maar dit strand is echt waanzinnig mooi. We waren op tijd voor de zonsondergang en die is heel mooi in Darwin. Zwemmen in de zee gaat niet vanwege de krokodillen, haaien en het is nog steeds kwallen seizoen. Tijdens mijn 3 weken in Darwin heb ik veel op de lagoon gelegen. Daar is het wel veilig om te zwemmen, je krijgt er ook een vakantie gevoel omdat het er toeristisch uit ziet. Verder hebben we strandwandelingen gemaakt en heb ik veel nieuwe dingen gezien in Darwin die ik de laatste keer in Darwin niet had gezien.

Op vrijdag 25 april was het Anzac day. Anzac staat voor Australië Nieuw-Zeeland army call. Tijdens de Anzac day worden alle soldaten van het leger, marine en airforce geëerd door een herdenking. Bij de esplande waar in het verleden Darwin is gebombardeerd door Japan was de dawn service. Dat was om 6:00 's ochtends. De reden dat het zo vroeg is, kwam omdat vroeger het leger voor zonsopgang wakker moest zijn zodat hun ogen konden wennen aan het donker. De vijand viel Australië aan in de vroege ochtend. Tijdens de dawn service was er 2 minuten stilte en werden er bloemen neergelegd. Het was bijzonder om mee te maken en je kon veel verdriet zien. Daarna was er om 9:00 de parade. De army, navy en airforce liepen in de parade, ook de soldaten die hebben gestreden in wereld oorlog en in Japan etc. Er waren zoveel mensen en er was ook een helikopter show. Die dag was er feest in de stad en dat was erg gezellig.

Het is in Darwin op dit moment eind regenseizoen. Mijn laatste donderdag kon ik naar de Mindil beach sunset market. Ik had er heel erg naar uit gekeken want de laatste keer dat ik hier was vond ik de markt zo leuk. Nu was het de opening dus er was vuurwerk, dat ging maar door en door. Verder was het onwijs druk omdat het de opening was en het was er heel erg warm maar onwijs gezellig! De markt staat in het teken van eten en natuurlijk allemaal kraampjes met souvenirs, handgemaakte spullen, aboriginal art en nog veel meer.

Nu is het weer tijd om Darwin te verlaten en verder te reizen. Ik heb 3 Fransen leren kennen, een meisje en jongen dat zijn vrienden en nog een andere Franse jongen. We hebben een auto gehuurd en kampeer spullen dus we gaan van Darwin rondreizen in The Kimberly en dan door naar Broome. Vervolgens reizen we van Broome langs de kust naar Perth. Het is de outback dus dat betekend weinig plaatsen, veel rijden, geen bereik met je telefoon maar wel veel mooie dingen om te zien. Ik kijk er naar uit en in mijn volgende blog zullen jullie alles lezen.

Veel liefs en xxxjes

  • 10 Mei 2014 - 10:54

    Mike:

    Oi sosy, echt onwijs gaaf zo'n ervaring met een Road Train en dan nog zelf erin rijden, wat een mazzel heb jij toch. Hoor je gauw weer.
    xoxoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 30876

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: