Fraser island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu Fraser island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu

Fraser island

Blijf op de hoogte en volg Soraya

16 November 2013 | Australië, Rainbow Beach

Lieve allemaal,

Donderdag 31 oktober ben ik aangekomen in Rainbow beach. Toen ik aankwam in mijn hostel stond er meteen een drukke dag op me te wachten, ik had namelijk een instructie presentatie voor mijn drie daagse tour naar Fraser island. Tijdens de presentatie kregen we uitleg over onze veiligheid omdat er op Fraser island veel Dingo's rond lopen. Dingo's lijken op honden maar ze stammen af van een wolf en kunnen heel gevaarlijk zijn. Ik kan jullie alvast vertellen dat ik helaas geen dingo heb gezien.

Daarna was het tijd voor het Halloween feestje. Ik had me er totaal niet op voorbereid maar met snoepjes kleuren kleding met allemaal lolly's vast geplakt kon ik ermee door als candy girl. Het Halloween feestje was leuk en iedereen was origineel verkleed.

De volgende morgen was het vroeg dag vanwege de Fraser island tour. Samen met 4 Zweedse jongens, 2 Ierse meiden en 1 Ierse jongen zat ik in een 4w drive. De gedurende tour zat ik met hun in de auto op weg naar het grootste zand eiland. Er waren nog 2 andere auto's en 1 auto met de lead driver. Dat is de bestuurder die alles weet van het eiland en voorop rijdt om uitleg te geven. Het eerste stuk van Rainbow beach naar de veerboot ging snel en we hadden geluk want we konden meteen de veerboot op en hoefde niet te wachten. Eenmaal op het water zagen we in de zee allemaal kwallen, echt niet normaal hoeveel er wel niet waren! Daarna begon het avontuur! We reden op het strand langs de zee en het uitzicht was waanzinnig! Er leek geen eind aan het strand te komen, na een half uur rijden reden we land inwaarts. Daar begon het heel heuvelachtig te worden en was het zand heel zacht. Ik zat helemaal achterin met nog 2 andere en af en toe vlogen we de lucht in vanwege alle heuvels. Soms was het een beetje eng omdat we zagen hoe stijl een berg soms wel niet was en 1x zat 1 van de andere auto's vast. Dus de jongens moesten de auto duwen uit het zand en toen konden we weer verder rijden. Onze eerste stop was bij een meer. Het zand was heel erg wit maar het water was koud. Sommige waren wezen zwemmen maar ik heb het overgeslagen en ben met een deel van mijn groepje een stukje wezen wandelen. Daarna was het tijd om naar de plek te rijden waar we zouden lunchen. Met ons groepje maakte we onze eigen lunch klaar bij de picknick tafels, zo leerde we elkaar beter kennen. We hadden maar kort de tijd om te lunchen en toen reden we weer op het strand langs de zee. We konden er goed rijden omdat het eb was, dus het zand was harder. Daarna kwamen we bij een punt waar we een stuk in de zee moesten rijden om zo langs de rotsen te gaan. Dat was even spannend maar ook heel erg leuk om zo met de auto in de zee te rijden. Daarna kwamen we aan bij een wrak van een schip van Engeland, van heel veel jaar geleden.

Vervolgens na een stuk rijden kwamen we aan bij ons kamp. We sliepen in tenten op het aboriginal kamp. Er waren regels waar we ons aan moesten houden om de aboriginals te respecteren. Zo was 1 van de regels dat we 's avonds niet mochten fluiten dat is omdat ze geloven dat je dan de kwade geesten op roep. Net zoals spugen in vuur of voor de mannen plassen in het kampvuur. We waren eind in de middag op het kamp en zijn daarna met de hele groep naar het strand gelopen. Daar hebben we limbo gedanst en vervolgens was het tijd om te koken. Elk groepje had hun eigen box met eten en we hadden een lijst mee gekregen met het recept. Met zijn alle waren we aan het koken maar zodra het donker werd en de lichten aan gingen kwamen er hele vervelende vliegen. Ze zaten heel de tijd op je en in je haar. Zelfs met koken moesten we opletten dat ze niet in ons eten gingen. Het duurde even met koken maar toen het klaar was aten we ons maaltijd bij het kampvuur en daarna speelde we kaart spelletjes.

De volgende morgen was het alweer vroeg dag. Na ons ontbijt was het tijd om naar de champagne bronnen te gaan. We reden door naar het eind van het eiland, weer over het strand. Wat heel grappig is om te vertellen is dat op het zand eiland de verkeersregels nog steeds gelden. Zo staat er af en toe een bord hoe hard je er mag rijden. De champagne bronnen waren mooi, het was afgescheiden door de rotsen van de zee. Hierdoor kon je wel het water in. Maar omdat het water is afgescheiden is het warm door de zon. Normaal mag je niet in de zee zwemmen vanwege we haaien en kwallen. Daarna maakte we een wandeling naar Indian rock. Dat is een triest verhaal want vroeger gooide ze van deze hele hoge rots moeder aboriginals en kinderen naar beneden. Het uitzicht daarentegen was wel heel mooi en in de zee zagen we een schildpad zwemmen. Daarna reden we verder om te lunchen en we naar een zoet water stroming gegaan. Dat was heel erg leuk want je moest wandelen over vlonders, daarna kwamen we bij een trap en daar was het water. Het water was ondiep maar als je jezelf liet drijven kwam je zo bij het strand terecht. Maar bij het begin van de stroming waren we aan het drijven tussen allemaal bomen.

Die avond hadden we zelfgemaakte pizza gegeten en hadden we weer veel kaart spellen gespeeld! De volgende dag was het onze laatste dag dus dat betekende dat we al onze spullen moesten inpakken. We reden een heel stuk en toen we eindelijk stopte stond ons een lange wandeling op te wachten. Het was zwaar omdat we door het zachte zand moesten lopen daarnaast was het heel erg warm en het zand was ook hartstikke heet! Zelfs met mijn slippers aan voelde ik hoe warm het zand wel niet was. Toen we dachten dat we er eenmaal waren omdat het Ierse meisje dacht dat ze water zag viel het heel erg tegen want het bleek alleen maar zand te zijn!! Het leek wel op een woestijn, dus we moesten nog een stuk verder lopen en toen kwamen we eindelijk bij het meer aan. Het was fijn om af te koelen alleen heel erg bijzonder want ze zeggen dat over 15 jaar er geen water meer is in het meer omdat het elk jaar minder wordt. De hele ochtend hebben we daar doorgebracht en na de lunch was het tijd om het eiland te verlaten. We vonden het heel jammer omdat onze groep heel leuk was maar gelukkig hadden we nog een laatste maaltijd met zijn alle in het hostel. Dat was overigens een heerlijke steak maaltijd!! Jammie!

De volgende dag was het tijd om eerst afscheid nemen van de Ierse en vervolgens van de Zweedse jongens maar waarschijnlijk zal ik ze nog een keer zien als ik verder naar beneden reis. Die dag was het trouwens vervelend voor me want ik had op Fraser island een infectie opgelopen in mijn oog. Ik kon me oog met moeite open houden en ik had druppels van de apotheek gekregen maar dat hielp pas na een paar dagen.

Na Rainbow beach ben ik naar Noosa gegaan. Noosa is heel erg leuk, het strand was mooi en het was heel grappig want toen ik op het strand aankwam zag ik twee jongens die ik al vaker ben tegen gekomen en nu zag ik ze weer, dus dat was heel erg leuk. Daarna ben ik langs de winkels gegaan en zo liep ik een art galerie binnen. De vrouw die er werkte was heel aardig en vroeg waar ik vandaan kwam en wat ik wilde doen. Zo raakte ik met haar aan de praat en vertelde ze me dat ze iemand kon waar ik waarschijnlijk kon verblijven op de boerderij. Ze moest alleen lang zoeken voor het telefoon nummer maar ik was haar heel erg dankbaar dat ze zoveel moeite voor me deed. Daarna vertelde ze me dat ze wilde dat ik op een goede plek terecht kom en dat vond ik heel aardig! Daarna hadden we de vrouw aan de telefoon en ze vertelde me dat ik van de week terug moest bellen omdat ze op dit moment 3 jongens heeft.

Ik zal het hierbij even laten want ik zie dat ik al veel heb getypt. Maar het verhaal wordt vervolgd en bedankt voor alle lieve en leuke reacties!!

Xxxxjes

  • 17 November 2013 - 11:52

    Bianca :

    Hee candygirl

    Ik heb weer genoten van je verhaal..
    Maar je moet me wel x het verhaal vertellen over de aboriginals dat de vrouwjen en kinderen naar beneden werden gegooid.
    Ik dacht dat alleen de Incaas dat deden om te offeren.
    En die kwallen zijn erg gevaarlijk he.
    Gelukkig is het weer goed met je oog.
    Ik wacht weer op je volgende avontuur.
    Dikke kroel en uitkijken meis xxx ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 31010

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: