Op zoek naar een baantje - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu Op zoek naar een baantje - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu

Op zoek naar een baantje

Blijf op de hoogte en volg Soraya

29 Augustus 2013 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,

Vandaag is het donderdag en dat betekend dat ik hier alweer een week ben. Wat gaat dat toch snel... De afgelopen dagen heb ik drukke dagen gehad maar wel leuke dagen!

Afgelopen maandag heb ik mijn bankzaken, simkaart etc geregeld. Dinsdag heb ik mijn cv naar een paar bedrijven gestuurd. Die middag werd ik al meteen uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek. Ik had niet verwacht dat ik al meteen wat zou horen. Toen ik aan kwam was er nog een Nederlandse jongen aan het wachten. We wisten allebei niet wat we konden verwachten maar ik vond het wel spannend. Voor ik het wist was ik aangenomen voor de baan en had ik meteen al mijn eerste werkdag achter de rug!! Het was kunst verkopen voor een galerie, er werkte leuke mensen maar helaas verdiend het niet zo goed. Die avond werd ik gebeld door 2 andere bedrijven en uitgenodigd voor een sollicitatie. Ik was zo blij met de telefoontjes en dat betekend dat ik nu zelf kan kiezen welke baan ik het leukst vind.

De volgende morgen had ik een sollicitatie voor gratis producten uitdelen. Er waren heel veel andere die ook uitgenodigd waren en uiteindelijk werden er maar een paar uitgekozen. Guess what?!?! Ik ben uitgekozen!!!! Daarnaast kan ik zelf bepalen welke dagen ik wil werken en het betaald goed! Vandaag heb ik een training gehad en morgen ga ik beginnen. Spannend!!!

Mijn 2e sollicitatie ging ook goed. 3x raden..... Ook daar ben ik voor aangenomen!! Dat is flyeren voor een bar. Het zijn maar een paar uurtjes maar dan heb ik zelf ook nog tijd om wat leuks te doen! En het fijne ervan is dat ik dit kan combineren met het baantje van de gratis producten uitdelen.

Om eerlijk te zeggen heb ik wel heel veel geluk dat ik meteen ben uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek en bij alle 3 ben aangenomen. Heel veel backpackers in mijn hostel zijn weken bezig en hebben nog steeds niets gevonden. Vandaag sprak ik een paar van Melbourne en die hebben ook moeite om wat te vinden en ze vertelde me dat ik echt geluk heb. Ik ben erg blij dat ik een baantje heb en ik ben benieuwd wat ik ervan vind.

Ik heb ook nog een paar grappige dingen opgemerkt in Melbourne en dat is:

- Bij de ambulance staat 'ambulance' in spiegelbeeld geschreven op de voorkant. Apart he?!
- In de tram moet je aan een touw trekken als je wilt stoppen bij een halte ipv een knopje indrukken.
- Er zijn veel sushi tentjes, ook "sushi to go" maar hier krijg je ipv stukjes een hele rol! Iedereen neemt er steeds een hap van. Raar he...

Bij de volgende reisverslag horen jullie hoe het werk bevalt!

Xxxxjes

  • 29 Augustus 2013 - 13:37

    Bianca:

    Zo id al een week s'..ga Egt hard he..
    En heerlijk dat je al zo gauw een baantje heb.
    En laat die sushi maar zitten hoor..
    Xxxxx

  • 29 Augustus 2013 - 13:37

    Bianca:

    Zo id al een week s'..ga Egt hard he..
    En heerlijk dat je al zo gauw een baantje heb.
    En laat die sushi maar zitten hoor..
    Xxxxx

  • 29 Augustus 2013 - 19:05

    Mike:

    Heeejjj sosy, wat een luxe joh kiezen uit drie baantjes.en dan nog kunnen combineren ook haha.goed gedaan.nou dat sushi eten is wel wt voor jou.als jij begint met die rol dan krijgt de rest geen kans meer om een hap te nemen want dan is die al op haha xoxo

  • 02 September 2013 - 13:58

    Suus:

    Hee sos!
    Fijn om te horen dat het goed met je gaat!
    Veel plezier bij je baantjes.. en ik kijk uit naar je volgende blog.

    Xx

  • 02 September 2013 - 22:32

    Nicole:

    Eej sossie

    Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt en dat het gelukt is om werk te vinden.
    Veel plezier daar en niet teveel sushi eten he :p

    xxxxxxx

  • 02 September 2013 - 22:36

    Amanda:

    Hey meis, Gefeliciteerd met je baantjes!! Dat is een goed begin.
    Het belooft wat. Zo kan je ook via je baantjes ook in contact
    Komen met andere reisgenoten. Ideaal te combineren.
    Genoeg vrije tijd om lekker eens te genoeten van een rol sushi.
    Daar ben je toch gek op!! Xxxxx

  • 03 September 2013 - 10:26

    Tiffany De Wit:

    Super meiss!! :) heel tof dit! Wat een luxe heb je nu dus hihi
    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt! :)
    Zet hem op daarzo en heel veel plezier:)
    XXXXXX

  • 03 September 2013 - 12:31

    Dick En Paula Timmers:

    Hallo Soraya we hebben alles weer gelezen , en je heb toch wel weer massel. Maar je doe er toch ook wat voor. Het komt tenslotten niet vanzelf. Ga lekker zo door en geniet wel van elke minuut die je dan over heeft. Als je niet werkt Ha Ha Nu meisje dikke kus van uit Sprundel, en we kijken uit naar het volgende verslag. Gr Dick en Paula XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 06 September 2013 - 14:11

    Kim:

    Hey lieve sossy
    Heerlijk om al je ervaringen te lezen, echt supeer!! En je heb ook altijd mazzel he Jij stinkerd!!!
    Maar het is je gegund hoor;-) Erg leuke baantjes ook als k t zo leees.


    Nou meis genieten jij! Maarr dat lukt wel denk ik

    Vanaf morgen ben ik een paar 1ooo en km's dichterbij je!!

    Liefss kim

  • 09 September 2013 - 15:01

    Charlotte:

    he sos, fijn dat je het zo naar je zin hebt en al werk hebt gevonden, mazzelaar!
    kees was helemaal in zijn nopjes dat je hun ook n berichtje had gestuurd, ha ha
    veel plezier verder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 31045

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: