Het fantastische whitsundays en Agnes water - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu Het fantastische whitsundays en Agnes water - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu

Het fantastische whitsundays en Agnes water

Blijf op de hoogte en volg Soraya

11 November 2013 | Australië, Agnes Water

Lieve allemaal,

Na een paar leuke dagen op Magnetic island ben ik naar Airlie beach gegaan. Ik kwam in de avond aan en in mijn hostel leerde ik meteen een groep kennen die er al een tijdje waren dus lieten ze me de barretjes zien. Het was heel erg leuk en overal was live muziek. Daarna gingen we naar een club daar leerde we een paar Australiërs kennen die ons uitnodigde voor een huisfeestje. Met zijn alle gingen we er naar toe. Het was een vakantie huisje boven op de heuvel, het uitzicht was waanzinnig en het huis was super mooi! Er waren veel mensen en het leek wel alsof we in een film scène stapte. Het was een leuk feestje!

De volgende dag hadden we een rustige dagje bij de lagoon en 's avonds was er een optreden van The lyrical, dat was een goede band! Daarna was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen van de groep. Zo gaat het vaker, je leert mensen kennen en daar trek je even mee op daarna gaat iedereen weer verder reizen. Sommige kom ik tegen op andere plaatsen, dat is heel erg leuk! En andere reizen de andere kant op.

De volgende dag was het de dag waar ik een tijdje naar had uitgekeken, ik had namelijk de Whitesundays tour!! Gedeeltelijk was ik ook een beetje bang omdat ik weer op een boot moest en de vorige keer was ik zo zeeziek. Ik werd opgehaald met een busje en we kwamen aan bij de pier. Het was er heel erg druk, mijn boot vertrok als laatste. Het was een speedboot en hij vaarde heel erg hard. Onderweg kwamen we al verschillende eilanden tegen. 1 van de eilanden was te koop voor maar liefst 75 miljoen dollar!!! Onze eerste stop was een snorkel stop. We moesten allemaal een wetsuit om ons te beschermen tegen de kwallen.

Het snorkelen was zo mooi! Het koraal was fel groen, paars, roze, goud en nog meer kleuren. Ik heb het nog nooit zo fel gekleurd gezien. Daarna was ik weer alle grote vissen aan het volgen. De vissen waren ook allemaal fel gekleurd en heel mooi vervolgens zag ik ineens uit het niets een grote schildpad! Ook die ging ik achterna maar ik was veel te langzaam!! Daarna was het tijd voor de volgende plek. Dat was een wandeling door het national park van de whitesundays. Na 10 minuten wandelen kwamen we aan bij het meest indrukwekkende uitzicht. Het zand was zo wit en de zee was zo blauw! Het was een zandbank, ik vond het heel erg mooi en kon er wel uren naar kijken. We hebben er een tijd naar gekeken en daarna was het tijd om naar White haven beach te varen. Het strand daar was net zo wit en de zee net zo blauw! In de tussentijd was het lunchtijd en de crew maakte onze lunch klaar op de boot. Het was een lekkere maaltijd met salade, vis, vlees en fruit. We aten het op het strand en terwijl ik net ging zitten vloog er een vogel op mijn bord en stal mijn vlees!!!! Het ging zo snel dat ik te laat was om iets te doen maar de vogel had nu wel een lekker stukje vlees!

Verder hebben we de hele middag lekker genoten van het mooie strand. Na een paar uur was het tijd om terug te varen. We hadden een super snelle boot en aan het eind vaarde we extra hard. Dat was heel erg leuk en ik was dit keer niet zeeziek!

De volgende dag had ik afgesproken met het Duitse meisje die ik had leren kennen in Cairns. We hadden een dagje bij de lagoon en zijn nog langs alle souvenier winkels gegaan. Een typische vakantie dag. 's Avonds had ik een nachtbus naar Agnes water. De groep van de boot van de Whitesundays hadden dezelfde bus en zaten in hetzelfde hostel dus we reisde samen. In de nachtbus heb ik lekker geslapen, ik moest 9,5 uur in de bus zitten maar naar mijn gevoel vloog de tijd voorbij.

In Agnes water werd ik opgehaald met een shuttle bus naar het hostel. Het hostel was heel leuk en had een meer, een zwembad en het was weer een soort bungalow park. Die middag heb ik lekker op het strand gelegen, daar leerde ik de lifeguard kennen. Hij vertelde dat hij de dag daarvoor twee haaien had gezien dus toen mocht niemand zwemmen. Toen ik dat hoorde ben ik de zee niet in gegaan. Het strand was wel heel erg mooi, echt een surfstrand. Heel veel surfers en heel rustig. Vergeleken met de andere plaatsen is dit een klein plaatsje met weinig dingen te doen. Iedereen die hier woont surft of heeft een boot. Ik ben verliefd op Agnes water geworden ook al is het een klein surf plaatsje.

Die avond ben ik met twee Duitsers die ik op de boot van de Whitsundays heb leren kennen en nog 2 andere meiden wezen BBQ-en. De volgende ochtend was ik al vroeg op en toen heb ik een wandeling gemaakt van Agnes water naar town of 1770. Het is een lange afstand, er rijdt vanaf het hostel een shuttle bus naar de winkels in Agnes water maar ik moest meer dan een uur wachten voordat de eerste bus vertrok dus besloot ik vanaf mijn hostel te wandelen. Totaal heb ik 1,5 uur gewandeld en toen kwam ik aan in Town of 1770. Het is heel klein maar het uitzicht was mooi over de zee. Op dat moment kwam er een gepensioneerde man naar me toen en hij vroeg of ik heel dat stuk had gewandeld en zei dat ik gek was omdat het zo ver is. Toen boodt hij me aan om me een rondleiding te geven. We zijn helemaal naar de top van de heuvel gereden en hij heeft me verschillende mooie uit kijk punten laten zien. Daarna ruilde we zijn grote auto in voor een soort motor. Ik zat achter op maar dan boven en hij voor. Het was zo leuk om daar mee te toeren en later mocht ik ook een stukje rijden! Dat was echt super leuk, het is jammer dat ik niet weet hoe zo'n soort motor heet. Hij heeft het twee keer tegen me gezegd maar ik ben het helaas vergeten. Het was in ieder geval heel erg leuk in ieder in het hostel was jaloers! Die avond hadden we weer een BBQ en was het helaas de laatste avond in Agnes water.

Ik heb het al een paar keer eerder verteld maar zoals jullie weten loop ik achter met mijn blog maar op dit moment verblijf ik bij een vrouw op haar boerderij en ik kan niet wachten met vertellen wat ik hier allemaal mee maak! Jullie horen het snel van me.

Dikke kus

  • 11 November 2013 - 10:00

    Bianca:

    Jeetje als ik dit allemaal lees ..weet ik ook zeker dat ik Australië wil zien.
    Behalve die kwallen en haaien dan.
    Haha...ik ben ook erg benieuwd naar je verhaal over de boerderij ,kan me er wel iets van voorstellen omdat ik al wat weet natuurlijk.
    Was weer erg leuk om te lezen en je weet het ik lees het steeds opnieuw.
    Dikke kroel en kuss ma.

  • 11 November 2013 - 12:37

    Oma:

    hoi schat spannend allemaal je heb al een hoop gezien en meegemaakt en ik weet al het een en ander van de boerderij leuk allemaal hoorxxx

  • 12 November 2013 - 18:53

    Nicole:

    Eej sossie.. Wat leuk allemaal je maakt echt super veel mee zeg!!! Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal.. Heel veel plezier nog daar!! Geniet ervan!! Dikke kussss

  • 14 November 2013 - 12:29

    Jeffrey:

    Hoi Sos,

    Wat leuk om al je verhalen te lezen, zou zo in een boek kunnen. Al met al heb ik nu ontzettend veel zin om ook naar Australie te gaan. Wat een grote afstanden leg je af hé. Moet je nooit lachen als je een Australier hoort praten met dat grappige accent? Het lijkt net alsof ze elke zin afsluiten met een vraagteken. Wat een leuke avonturen maak je mee, ik vind het zo leuk dat je het naar je zin hebt. Al die ervaringen kunnen ze je nooit meer afpakken. Bij jou is het nu lente, maar hier heeft de herfst zijn intrede gedaan. We hebben de 1e grote storm al achter de rug! Geniet maar lekker van het mooie land, en het lekkere weer....enne, kan weer niet wachten op je volgende blog.
    Ausie,Ausie,Ausie....Heej,Heej,Heej!!!!

    Dikke knuffel van je lievelingsoom, NEE, niet Joey,Ricardo,Glenn,Vic of Ray maar die andere lieve oom!!

    XXX

  • 14 November 2013 - 12:48

    Tiffany De Wit:

    Super om weer te lezen!! :) Hoe je het vertelt zie ik het helemaal voor me :) !!!
    Fantastisch lieverd , genietse weer! spreek je snel :) dikke knuffel Tiffany

  • 16 November 2013 - 10:56

    Dick En Paula:

    hoi SORAYA, HET IS WEER EEN SPANNEND VERHAAL WAT JE ALLEMAAL VERTELD, HET IS ZO MOOI VERTELD EN BESCHREVEN, JIJ KAN DAT WEL VERDER NOG EEN HELE FIJNE EN ZONNIGE WERK VAK, GR, VAN ONS EN SPECIAAL EEN DIKKE KNUFFEL NEE NIET JOEY, RICARDO, GLEN, VIC OF RAY MAAR DE ENIGE ECHTE OOM DIKKIE DIK , XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 30873

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: