Darwin en Cairns - Reisverslag uit Darwin, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu Darwin en Cairns - Reisverslag uit Darwin, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu

Darwin en Cairns

Blijf op de hoogte en volg Soraya

26 Oktober 2013 | Australië, Darwin

Lieve allemaal,

Wat is Darwin toch een geweldige plaats maar ook onwijs warm! Het is nu lente in Australië maar hier in Darwin is het ongelofelijk warm. Ik kan me haast niet voorstellen hoe warm het hier wel niet is als het zomer is. Ik ben een ochtend naar het strand en de haven gelopen. Het was een flinke wandeling van ongeveer een uur en toen ik er eenmaal aan kwam had ik mijn 1,5 liter water al op gedronken en was mijn shirtje helemaal nat van het zweten! Maar het uitzicht was waanzinnig, de zee is heel mooi en het liefst wilde ik een duik nemen om af te koelen. Helaas ging dat niet want in Darwin mag je niet in de zee zwemmen vanwege de kwallen, krokodillen en haaien. Na de lunch ben ik naar de lagoon gegaan, dat is een afgeschermd gedeelte in de zee waar je wel kan zwemmen. Afkoelen lukt er echter niet want zelfs het water is warm! Maar ondanks de hitte heb ik het er heel erg leuk gehad.

Zo lag ik een middag bij de lagoon en kwamen er 3 jongens bij me langs. Het waren muziekanten en ze kwamen uit Melbourne. Ze hadden me uitgenodigd voor hun optreden, dat was heel erg bijzonder want het was een tour van een bekende aboriginal band en een jazzband. Die avond ben ik er naar toe gegaan, en de muziek was heel erg indrukwekkend. Er was een man op een gitaar aan het spelen en zong daarnaast. Hij had een hele rustgevende stem en zong over de droom wandeling die de aboriginals maken. Verder was er 1 van de bekendste jazz pianist aan het spelen. De tijd vloog voorbij en het was heel leuk om te horen. Daarna was er een cocktail party waarvoor ik was uitgenodigd, dat was in het Hilton hotel. Bij binnenkomst kreeg ik een glas champagne, dat is nogal een luxe als je al een paar weken in Australië aan het backpacken ben. De band mocht geen alcohol drinken, dat is een nieuwe regel omdat de aboriginals veel drinken en 1 van de bandleden was niet gekomen naar het optreden omdat die teveel had gedronken. Verder werd ik helemaal blij van allerlei lekkere hapjes zoals sushi, verschillende soorten kaas, garnalen en nog veel meer lekkers! Wat had ik het naar mijn zin!;)

Iets anders wat ik ook waanzinnig leuk vind van Darwin zijn de sunshine night market op mindil beach. Dat is op een donderdag en zondag. Iedereen gaat er naar toe en ik ben er ook heen gegaan met het groepje wat ik heb leren kennen. De markt was heel erg druk en het is typisch Australisch layed back met allemaal hippie busjes op het parkeer plaats. Bij aankomst was er een digirodoo band aan het spelen, dat is een muziek instrument van de aboriginals, het muziek was waanzinnig en de meiden die aan het dansen waren konden heel goed dansen! Verder hadden ze heel veel eten op de markt en allemaal souvenir kraampjes. We wilde graag krokodil proeven dus hadden we een krokodillen burger! Het is wit vlees en smaakt een beetje hetzelfde als rundvlees. Dat hebben we gegeten bij de zonsondergang op het strand, waar iedereen zit met hun eten. De zonsondergang is heel erg mooi en het zijn echt de kleuren die je verwacht bij Darwin.

Helaas kwam er naar 1,5 week een eind aan Darwin en was het tijd om naar Cairns te vliegen. Ik vond het heel erg jammer om weg te gaan omdat ik het zo naar mijn zin had in Darwin maar ik had mijn vlucht al geboekt dus het was tijd om verder te gaan. Nu had ik weer heel veel geluk met mijn vlucht want ik zou om 3:45 's nachts opgehaald worden door de bus en om 6:20 vliegen maar 's avonds kreeg ik een email en sms dat mijn vlucht vertraagd was en pas om 13:00 vetrek dus dat betekende dat ik om 11:00 's ochtends de bus had ipv midden nacht. Daarnaast kreeg ik een 50 dollar voucher vanwege de vertraging! Ik was zo blij en heb die nacht nog heerlijk kunnen slapen de volgende morgen nog kunnen ontbijten met de mensen die ik heb leren kennen dus dat was super!

In het vliegtuig zat ik naast een NL meisje, we hadden de hele reis geklets dus de tijd vloog voorbij. Mijn hostel in Cairns was super leuk. Bij aankomst werd ik al meteen aan iedereen voorgesteld, het is een hippie hostel en tot nu toe het goedkoopste hostel waar ik heb gezeten in Australië maar wel schoon.

Met het NL meisje had ik afgesproken om een auto te huren met nog een meisje. We reden naar port Douglas, dat is een touristisch dorpje met een leuke haven. Daarna reden we langs de kust naar het regenwoud. We moesten met de Ferry en daarna hebben we bij verschillende punten een stop gemaakt en gewandeld. Veel wilde dieren zijn we niet tegen gekomen maar de bomen en de grote bladeren van de bomen waren heel mooi! We hebben ook nog een plek gevonden waar we konden zwemmen en dat was heerlijk om even af te koelen aangezien het zo warm is.

Ik loop een beetje achter met mijn reisverhalen maar ik ben de afgelopen dagen veel wezen touren en heb ook een week geen netwerk gehad op mijn telefoon. Maar de nieuwe verhalen zal ik snel weet plaatsen!

Dikke kus uit Aussie

  • 27 Oktober 2013 - 08:35

    Bianca :

    Hoi Meis
    Wat een hoop bijzondere mensen ontmoet je tog.
    En wat zal je dalijk Nederland saai vinden.
    Verder geniet ik erg van je verhalen
    Xxx mam

  • 27 Oktober 2013 - 09:21

    Mike:

    Heeejjjj sosy, jij valt ook altijd met je neus in de boter, zit je ineens bij een concert en een cocktail party in het hilton hotel, en al dat lekkers.lekker hoor.
    Een krokodillenburger haha heb je wel het stokje ertussen uit gehaald haha
    Xxx

  • 30 Oktober 2013 - 11:28

    Danny:

    Heey Sos!

    Wat een prachtige verslagen en verhalen. Maar vooral de foto's die voorbijkomen op facebook enzo, schitterend!! Ik ben blij te zien en te lezen dat je het naar je zin hebt. Geniet er nog maar heel veel van.

    Kus Danny

  • 04 November 2013 - 10:11

    Dick En Paula:

    Hoi SORAYA we zijn weer thuis en hebben het reisverslag weer gelezen , daar hebben nu weer tijd voor, hi hi ge weldig dat alles wat je onderneemd een mooi en geweldig succes is, daar waren wij ook niet bang voor. EN UITKIJKEN MET ZWEMMEN en laat de kWALLEN maar in DARWIN ha ha, want die zijn er genoeg in nederland, , en met die muziekanten was ook prachtig, en dan daarna hapjes en een of twee drankjes daar hou je wel van op zn tijd, en dat je het naar je zin had dat begrijpen we wel, oja SORAYA ik zou wel eens een keer willen dansen met die MEIDEN, mag van PAULA, PAULA mag van mij die krokedil hamburger hebben . Maar dat het mooi is DARWIN dat zal wel, klasse wat je allemaal onderneemt, dat vliegen naar C AIRNS met die vertraging had ik geregeld voor je want je kon niet afscheid nemen van DARWIN, HI HI, EN DE REGENWOUDEN met zo veel bomen en bladeren zal wel indrukwekkend geweest zijn voor jullie, verder kijken we uit naar je volgende verhalen en heel veel plezier met je volgen de stappen, EN JE BENT EEN WERELDBURGER AAN HET WORDEN, DIKKE KUS, XXXX DICK en PAULA,

  • 04 November 2013 - 10:15

    DICK EN PAULA:

    OJA SORAYA WE HEBBEN WEER GEBOEKT NAAR BENIDORM VOOR OKT 2014 MET OMA EN OPA, WANT DAN MOETEN WE WEER OPNAMES MAKEN VOOE DE BENIDORM BASTAARDS, GR, BEND BAST,XXXX DAN BEN JE WEER OP DE HOOGTE,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 30882

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: