De outback tour van Alice springs naar Darwin - Reisverslag uit Katherine, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu De outback tour van Alice springs naar Darwin - Reisverslag uit Katherine, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu

De outback tour van Alice springs naar Darwin

Blijf op de hoogte en volg Soraya

20 Oktober 2013 | Australië, Katherine

Lieve allemaal,

Zaterdag ochtend 5 oktober werd ik opgehaald door een bus voor mijn 3 daagse tour baar Darwin. Mijn eerste plan was om woensdag al deze tour te doen maar omdat woensdag al vol zat ben ik zaterdag gegaan. Ik ging ervan uit dat het een grote groep zou zijn maar het bleek dat we maar met zijn 6e waren en onze gids.

De groep bestond voornamelijk uit meiden en 1 man. Het was een leuke groep en omdat het een kleine groep was leerde we elkaar snel kennen!
Onze eerste dag bestond uit 700km rijden en onderweg maakte we voornamelijk een stop bij de tankstations. Onze lunch stop hadden we op een plaats wat bekend staat als UFO capital of Australië genaamd Wycliffe well.
De lunch was heerlijk en de camping was heel erg leuk want alles was in het thema van aliens. Bij de dames toilet staat zelfs femaliens en onderweg zagen we veel alien fans! Na de lunch kwamen we aan bij de Devil marbles. Dat was heel erg indrukwekkend om te zien vooral boven op de gigantische ronde rotsen!

Na een lange rit kwamen we aan bij baku-baku. Daar hadden we de zonsondergang gezien op de heuvel. Het landschap was al een beetje veranderd, hier was het iets groener. Daarna hebben we met de groep ge-bbqed en heb ik kangoeroe geproefd! Daarna was het tijd om in de swag te slapen, dat is een hoes om je slaapzak maar je slaapt dus buiten. Het was een hele bijzondere ervaring omdat er heel veel sterren waren en buiten slaap!

De volgende dag had ik weer een super leuke dag! We zijn naar de hot springs gegaan van Mataranka. De eerste stop was midden in de jungle, we liepen tussen gigantische tropische bomen met heel veel vleermuizen en verstopt een wallabie! Daarna kwamen we aan bij en beek dat was zo mooi, het water was helder en niet koud. We hebben er een tijd gezwommen en daarna gingen we naar het volgende punt om te zwemmen. Dat was een rivier met een stroming. Je kon je zo helemaal laten drijven naar een klein bruggetje en vanaf daar liep het bospad terug naar het begin. Langs het water waren heel veel bomen en daarnaast ook super grote spinnen!!! Die vond ik wel eng maar gelukkig zaten ze stil in hun web.

Na het zwemmen zijn we op onze volgende camp site gekomen. Daar waren heel veel Wallabies en dat betekende dat ik deze nacht buiten tussen de Wallabies sliep! Voor het slapen hadden we een aboriginal cake gemaakt op het kampvuur en daarna sliep ik gezellig tussen de Wallabies die totaal niet bang zijn om dichtbij te komen. Ze zijn zo lief!!!

De volgende morgen zijn we naar de plaats Katherine gegaan. Daar zijn we naar Katherine gorge gegaan voor een kayak tocht. Terwijl we op onze kayak stonden te wachten zagen we een onwijs grote slang maar die deed niets. Vervolgens stapte we in onze kayak en waren we in het rivier met hele mooie bergen om ons heen. Onderweg konden we krokodillen spotten, we zagen zo nu en dan bubbels onder water en dat betekende dat daar de krokodillen zijn. De kayak tocht was behoorlijk zwaar omdat we veel km moesten kayaken en het was ook nog eens heel erg warm. Maar uiteindelijk hebben we het eindpunt gehaald en daar konden we eindelijk af koelen in het water! Hier mag je wel zwemmen ook al zitten er krokodillen. Deze krokodillen zijn zoet water krokodillen en die vallen niet aan tenzij ze zij bedreigd voelen. Daarna gingen we weer terug en reden we naar een waterval waar weinig toeristen kwamen. Dat was net als alle andere plaatsen weer heel erg mooi! Hoe dichter we bij Darwin kwamen hoe warmer het werd dus iedereen was blij om af te koelen in het water. Vervolgens hebben we nog heerlijk ge-bbqed en zijn we eind in de middag in Darwin aangekomen.

Darwin is vergeleken met Alice springs veel touristischer, het is klein maar er is 1 straat dat heet Mitchel street en daar zitten allerlei verschillende restaurants, barretjes en clubs. Mijn hostel was in deze straat en was heel erg leuk omdat er veel mensen zaten en het hostel had twee zwembaden en een jacuzzi!

In Darwin heb ik met twee meiden van hong kong een auto gehuurd en zijn we naar Lichtfield national park gegaan. Daar zijn allemaal watervallen en onderweg langs de weg kom je allemaal termieten heuvels tegen. In het national park was er 1 die 5m hoog is!! En daarom heen stonden allemaal andere hoge termieten heuvels, heel bizar om te zien hoeveel er wel niet zijn. We zijn naar verschillende watervallen geweest, allemaal waren ze anders. Het water van de waterval was lekker koel en dat was maar goed ook want in Darwin is het 38 graden dus dat is heel erg warm. Na de lunch moesten we een stukje lopen naar een waterval en dat was haast niet te doen, het zweet liep van me af maar gelukkig konden we daarna weer afkoelen in het water. Bij de laatste waterval was er controle omdat hier zoet water krokodillen zitten. Deze doen niets maar af en toe komt het voor dat er een zout water krokodil kom en dan mag niemand het water in want deze zijn heel gevaarlijk. Toen wij er waren waren er geen zout water krokodillen. Het was een heerlijke dag, en in Darwin is het zo groen met zoveel bomen. De watervallen waren zo mooi en ik heb er onwijs van genoten!

Ik zal snel weer mijn nieuwe blog plaatsen maar de komende dagen ben ik veel aan het rondreizen en ga ik weer veel nieuwe dingen zien maar ik hou jullie op de hoogte.

Veel liefs en een dikke knuffel!

  • 27 Oktober 2013 - 08:56

    Mike:

    Zo wat een indrukwekkende tour is dat. Je ziet en doe zoveel, maar die spinnen klinkt wel eng hoor. En tussen de krokodillen zwemmen is wel spannend maar ik zou toch maar een stok meenemen want als die bijt kan je hem tussen zijn bek zetten haha. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 31035

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: