La la falls en nog meer - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu La la falls en nog meer - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu

La la falls en nog meer

Blijf op de hoogte en volg Soraya

24 September 2013 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,

Wat vliegt de tijd toch voorbij! Ik ben al langer dan een maand in Australië en ik heb het nog steeds super naar mijn zin!

Vorige week woensdag ben ik samen met een Duitse jongen naar de La la falls geweest. We moesten 1:50 minuten reizen met de trein en de bus maar het was het waard! De buschauffeur was heel erg aardig en liet ons eruit bij het begin van de weg richting de La la falls. Het was een flinke wandeling want we moesten de berg op. Toen we eenmaal aankwamen bij het parkeerplaats zagen we een bord dat het 3.5km lopen was en dat we Wallabies, koala's en echidnas konden zien. We liepen door het pad, het zag eruit als of we in een regenwoud liepen. De bomen waren 75m lang en de bladeren van de varen planten waren onwijs groot. We dachten dat we de enige waren maar onderweg kwamen we een oude man tegen die met zijn hond liep. We liepen verder en het werd steeds meer een stevige klim omdat we de berg op moesten. Onderweg liepen we over stenen kleine bruggetjes wat een beetje lijkt op de hobbit! Echt super leuk. Na een half uur kwamen we aan bij de waterval. Het was echt super mooi maar helaas hebben we geen wilde dieren gespot. De waterval werd vroeger gebruikt voor drinkwater. De mensen van het dorp gebruikte de tram om er naar toe te gaan maar de tram is nu weg en de tramrails is ook nergens meer te vinden. Na het uitrusten liepen we terug naar het dorp om daar te lunchen. Het dorp was heel klein en had 1 supermarkt, 1 tankstation, 1 slagerij en 2 restaurants. We wilde naar de restaurants maar het bleek dat die pas open gaan na 16:00. Dus besloten we om maar terug te gaan naar de stad want de bus rijdt maar tot een bepaalde tijd en als je voor die tijd niet op het station ben dan zit je vast in het kleine dorpje! Gelukkig is ons dat niet overkomen.

Verder ben ik dit weekend weer langs Auntie Helen geweest. Ze heeft een traditionele Griekse druiven toetje gemaakt, dat was echt heerlijk! Verder heeft ze veel meegemaakt en vind ik het leuk om al haar verhalen te horen.

Daarna heb ik met meiden afgesproken om te stappen omdat 1 van de meiden haar verjaardag vierde. We zijn naar verschillende barretjes geweest in brunswick street, dat was echt super leuk! Daarna zijn we met de hele meiden club naar haar huis gegaan voor een sleep over party. Het was ongeveer een half uur van Melbourne vandaan. De volgende morgen hadden we de wekker vroeg gezet zodat ik de kangaroos kon zien in de tuin. Ze vertelde dat ze er bijna elke morgen zijn maar uitgerekend zondag waren ze er niet! Maar het uitzicht was geweldig en de tuin was zo gigantisch groot, midden in het bos. Daarna hadden haar ouders een heerlijk ontbijt voor ons gemaakt en hebben we rond gereden om de kangaroos te zoeken maar helaas hebben we niets kunnen zien. Ik zal ze vast nog wel tegen komen!

Tot slot heb ik promotie gekregen op mijn werk. Ze zijn zo tevreden over me dat ik nu de nieuwe collega's mag trainen. Afgelopen maandag heb ik een meisje van Zweden getraind, dat was echt heel erg leuk om te doen! Daarnaast is het heel erg grappig dat ik al zo snel promotie heb gekregen want sommige werken er al maanden en ik bijna een maand. Helaas is het donderdag mijn laatste werkdag omdat ik zaterdag verder ga rondreizen. Ze willen niet dat ik weg ga maar ik heb toch besloten om verder te reizen ook al heb ik het onwijs naar mijn zin in Melbourne.

Ik zal snel weer een nieuwe reisverslag plaatsen en waarschijnlijk heb ik dan eindelijk een kangoeroe gezien!!!

Xxxxxjes

  • 24 September 2013 - 12:45

    Bianca:

    Hoi meis
    Leuk om alles zo te lezen..
    Wat maak je tog hoop mee en zie je hoop mooie dingen.
    En wat ben je tog een kanjer dat je al promotie heb.
    Wat zullen ze je missen...zeker oma helen.
    Nou ik hoop ook dat je kangoeroe zie maar niet meenemen naar huis hoor.
    Dikke kroel

  • 24 September 2013 - 20:58

    Mike:

    Heeejjjj sosy, dat was een stevige wandeling naarla la falls.lijkt me idd indrukwekkend als je dat ziet. Maar helaas nog geen kangeroe gezien he haha.en ook weer lkkr verwend door je vriendinnetje, lkkr hoor.en hoe krijg je het voor elkaar om in zo'n korte tijd promotie te maken, ben echt trots op je. Xoxoxo

  • 25 September 2013 - 06:55

    Kim:

    Hey sossy onwijs leuk je verhalen egt super! En dat je promotie heb gemaakt is natuurlijk helemaal leuk
    Genietse schat en heel veel plezier

    Xx

  • 25 September 2013 - 06:55

    Kim:

    Hey sossy onwijs leuk je verhalen egt super! En dat je promotie heb gemaakt is natuurlijk helemaal leuk
    Genietse schat en heel veel plezier

    Xx

  • 26 September 2013 - 09:45

    Dick Enpaula:

    HOI SORAYA, JE HEB WEER EEN MOOIE EN TROTSE WEEK ACHTER DE RUG. WIJ GENIETEN ELKE KEER WEER WAT JE SCHRIJF EN GENIETEN VAN JE VERHALEN, JE STAAT WEL ACHTER JE WERK EN JE HEBT TOCH WEER MOOIIIIIIIIIIIII PROMOTIE GEMAAKT KLASSEEEEEEEEEEE, WE ZIJN TROTS OP JE EN JE LAAT ZIEN DAT JE HOLLANDSE VROUW BENT, CARRIERE MAKEN EN GENIETEN OM JE HEEN, OJA SORAYA ZOALS JE WEET GAAN WE 28 SEPT NAAR BENIDORM, MET OMA EN OPA GELUKKIG MAG OMA VLIEGEN DAAR ZIJN WE HEEL BLIJ MEE, WE DOEN HET RUSTIG AAN EN GENIETEN OOK WEL KOMT ALLEMAAL GOEDDDDDDDDDDDD, WE PROBEREN JE VOLGENDE VERHALEN IN BENIDORM TE VOLGEN, IN HET INTERNET CAFE, NOGMAALS VEEL WIJSHEID EN GEZONDHEID TOEGEWENST VAN ONS EN VEELLLLLLLLLLLL GENIETEN, WE GAAN WEG 28 SEPT EN KOMEN TERUG 30 OKT, GENIETSE XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 30885

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: