Great ocean road and Grampians national park - Reisverslag uit Grampians, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu Great ocean road and Grampians national park - Reisverslag uit Grampians, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu

Great ocean road and Grampians national park

Blijf op de hoogte en volg Soraya

01 Oktober 2013 | Australië, Grampians

Lieve allemaal,

Vrijdagavond heb ik alles ingepakt en afscheid genomen van Auntie Helen. Ze had weer heerlijk gekookt en ik had haar twee dochters leren kennen. Die zijn ook erg aardig!

Zaterdagochtend ben ik naar het verzamelpunt gegaan voor mijn tweedaagse tour. Ik zat met 12 andere, voornamelijk meiden en onze gids was aardig en vertelde ons veel over alle plekken. Het was een leuke groep, dus dat is fijn!

We reden naar het begin punt van de great ocean road. De great ocean road bestaat uit 3 sections, de eerste waar wij waren was het surfer gedeelte. We stopte bij Angelsea lookout punt, daarna reden we naar de poort van de great ocean road en maakte we een strand wandeling. Toen we weer verder reden maakte de gids opportunity stops om snel een foto te maken van het mooie uitzicht.

De volgende stop was bij de Kennett river, daar heb ik mijn eerste koala gespot!!!! Koala's zijn heel erg lui en slapen veel maar deze was wakker en de bladeren van de boom aan het eten daarna zagen we ook een slapende koala. De gids heeft hem wakker gemaakt door een paar takken te breken want dat geluid klinkt als vuur en dat is een bedreiging voor ze dus daardoor worden ze wakker. Daarnaast hebben we verschillende soorten papegaaien gezien!

Na de lunch reden we naar het tweede section gedeelte van de great ocean road, dat is de rainforest. We maakte een wandeling in Maits rest rainforest, daar hadden ze een soort Hobbit bomen. De bomen hebben een hol en zo kan je naar binnen wandelen. Het ziet er heel mooi uit! En ik heb een vlees etende slak gezien!!!

Daarna reden we verder naar de laatste section van de great ocean road waar we de 12 Apostles hebben gezien. Er zijn er geen 12 meer maar 8. Bij de uitkijk punten stond heel veel wind maar de Apostles zijn waanzinnig mooi net zo als de sterke ocean.

Het volgende mooie punt was in een baai waar 2 van de 54 mensen een schipbreuk hebben overleefd en in de baai zijn gestrand.

Verder heb ik eindelijk kangeroos en Wallabies gezien! We zagen ze eerst in de bus maar toen we 's avonds aan kwamen bij ons hostel ben ik met een paar meiden een wandeling wezen maken en daar hebben we er super veel gezien! Zelfs little Joey, dat is een baby kangeroo!

De volgende morgen hadden we om 7:00 een hiking tocht in Grampians national park. Onderweg kwamen we veel kangeroos en kakatuus tegen. Het was een flinke klim om op de top van de berg te komen. Er waren veel rotsen maar toen we er eenmaal waren was het uitzicht waanzinnig!

Daarna zijn we naar een viewpoint gegaan om de Hall of gap te zien. Dat is een meer tussen de bergen.

Tot slot zijn we naar de McKenzie falls gegaan. Dat is de grootste waterval van de staat Victoria. Vroeger mochten de vrouwen van de aboriginals alleen naar de waterval komen en de mannen waren boven aan het vissen. De waterval was waanzinnig mooi! Maar het had 260 trappen, naar beneden was makkelijk maar naar boven was zwaar. Gelukkig stond ons boven een lunch te wachten hihi!

Daarna was ik de enige van de groep die door ging naar Adelaide en ik moest een andere bus pakken maar het fijne was dat mijn hostel nog geen 3min van het bus station was, dus dat is ideaal!

Dit was een mega lange verhaal maar ik hoop dat jullie het met plezier hebben gelezen.

Xxxxjes

  • 02 Oktober 2013 - 14:36

    Jeffrey:

    Hoi Sos,

    Ik heb weer genoten van je verhalen, het is net of ik er zelf bij ben en ik kan me de dingen zoals jij ze beschrijft goed voorstellen. Je verhalen maken dat ik ook naar Australie wil, maar ja..... misschien ooit!
    Blijf lekker genieten van alle mooie ervaringen die je opdoet enne ik wacht weer op je volgende avontuur.

    Dikke huggggggggggg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 31046

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: