Melbourne here I am!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu Melbourne here I am!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu

Melbourne here I am!!

Blijf op de hoogte en volg Soraya

24 Augustus 2013 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,

Het heeft even geduurd maar hier is dan eindelijk mijn eerste reisverslag. De lange vlucht ging naar mijn gevoel aardig snel. Dat komt denk ik door de films en het slapen. Wat wel heel leuk is om te vertellen is dat ik in de grootste vliegtuig heb gezeten vanaf Amsterdam naar Dubai. Grappig he!

In Melbourne landde ik 's nachts, dat was aan de ene kant wel jammer want hierdoor kon ik weinig van de stad zien in het donker. Het hostel waar ik verblijf is netjes, leuk en er zijn veel mensen die net als mij aan het rondreizen zijn. De 1e dag ben ik met de tram naar het centrum gegaan voor een "free city tour". Meteen bij het tramstation leerde ik Duitsers kennen die ook naar de tour gingen. Dat was leuk alleen wist ik niet dat je geen tram kaartje kon kopen in de tram maar een ov chipkaart nodig heb. Daar begon meteen mijn eerste avontuur, de trambestuurder vertelde me dat hij me eruit liet op een station waar ik een kaart kon kopen. De Duitsers reden verder en ik moest een kaart kopen en de volgende tram nemen. Alleen was er op het tramstation geen ov chipkaart loket, een echtpaar zei dat ik de tram moest pakken en bij 7Eleven store, een kaart kon kopen. De volgende tram kwam al vrij snel en ik vertelde het weer tegen de trambestuurder. De trambestuurder liet me uit bij zo'n winkel. In de tussentijd was ik al dichtbij Melbourne State libary, en liep ik vanaf dat station naar de meeting point. Daar stonden de Duitsers en niet veel later kwam de gids en nog meer reizigers. Tijdens de tour heb ik veel mensen leren kennen, daarnaast was de tour ook erg interessant omdat ze ons veel plaatsen liet zien en ze vertelde over de geschiedenis van de stad.

Tijdens de tour had ik meteen mijn 2e avontuur, dat kwam omdat 1 van de reizigers hetzelfde reisplan heeft als mij. We wisselde contact gegevens uit, omdat hij al eerder weg moest en de tour niet kon afmaken. We waren er nog geen minuut mee bezig maar toen we op keken was de groep verder gelopen. Gelukkig wisten we waar ze naar toe liepen dus gingen we naar de plaats. Daar stonden we te wachten maar we zagen de groep nergens. Vervolgens hadden we het Duitse meisje gebeld en spraken we een plek af om elkaar weer te vinden. Gelukkig hadden we de groep weer snel gevonden!

Na de tour ging ik samen met de 3 Duitsers en 1 Nederlander ergens wat eten en 's avonds was er ladies night in het hostel. Wat ik vergeet te vertellen is dat ze allemaal in hetzelfde hostel zitten als mij. Dus dat is super leuk!

De volgende dag ben ik met dezelfde groep naar de Victorian market geweest, dat is een grote markt met van alles zoals kleding, souveniers, groente, fruit etc. De markt was goedkoop en we kochten er groente om 's avonds te koken in het hostel. Na de lunch hebben we de city cycle tram genomen. Dat is een gratis tram en die rijdt langs allerlei hoogte punten van de stad.

Na de tram tour zijn we naar St. Kilda strand geweest. Het was helaas al donker maar we wilde graag de pinguïns zien. Na een paar x goed kijken zagen we de kleine pinguïns. Het is de kleinste pinguïns soort daarnaast maken ze veel herrie maar ze zijn ongelofelijk schattig!!!

Melbourne is trouwens echt heel erg leuk, er zijn veel oude gebouwen. Vooral in Fitzroy, daar was ik op zaterdag. Het is naast een hele mooie straat vol oude gebouwen ook nog eens een super plaats om te shoppen!! Het is dat ik een backpack heb en de komende maanden nog veel moet reizen maar anders had ik de hele straat leeg gekocht! ;) De prijzen van de kleding in deze straat zijn veel goedkoper dan in de andere winkelstraten. De mensen zijn heel aardig en vriendelijk, in 1 van de winkels raakte ik in gesprek met de verkoopster. Ik kreeg zelfs 2 gratis tickets voor een Burlesque show! Leuk he?!

Ik zal snel weer een nieuw verhaal plaatsen!

Dikke knuffel en Xxxxjes

  • 24 Augustus 2013 - 12:16

    Bianca:

    Fijn meis dat je het zo naar je zin heb,had ook niet anders verwacht.
    En ben blij dat je effies wifi heb is tog fijn om je te horen
    Hier gaat het ook goed,je pa en zus zijn chocolade fondueen dus die hebben het naar hun zin.
    Verder weet je alles al.
    Dikke xx ma

  • 24 Augustus 2013 - 16:04

    Rachelle:

    Je hebt het al flink naar je zin zo te horen.
    En wat leuk dat je al mensen ontmoet heb!
    Alleen beetje jammer dat je niet veel kan kopen nog, maar een souveniertje voor ons moet wel lukken!! Hahaha just kidding ;-)
    Enjoy en veel plezier bij de burlesque show.

    Xxx shell

  • 24 Augustus 2013 - 17:09

    Ricardo:

    Hoi SOS.leuk wat je allemaal schrijft en meemaakt. Geniet ervan yolo.

  • 25 Augustus 2013 - 10:33

    Amanda:

    Wat grappig dat je in de grootste vliegtuig hebt gezeten. Dat zal confortabel vliegen zijn!
    Zoals je had verwacht zullen er mensen in dezelfde Hostel zitten als jij die ook aan het rondreizen zijn. Gelukkig zjjn het leuke mensen :-)

    Die markt Fitzroy klinkt echt superr leuk! Kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om
    Geen kleiding en dergelijke te kopen als het heel weinig kost. Anderzijds je moet het allemaal weer mee sjouwen, dus weet wat je koopt haha.

    Nu zit bijna al je eerste week erop. Weet je al waar je tweede verblijfplaats vaat worden?
    Spreek je snel weer! Dikke kus xxxx

  • 25 Augustus 2013 - 13:27

    Mike:

    Heeeeejjjjj sosy, ga je op avontuur en dan nog zwartrijden ook haha.je heb wel leuke mensen ontmoet en je kan dan ook je duits weer ophalen.geniet lkkr en we wachten op je volgende avonturen we blijven je volgen xoxo

  • 25 Augustus 2013 - 16:25

    Oma:

    hoi schat nou je beleef al weer wat he nou veel plezier en goed uitkijken dikke kuss van opa en mij

  • 25 Augustus 2013 - 20:08

    Sandra:

    Hoi sosy. Echt super dat je het zo naar je zin hebt!!!
    Gr walter en sandra

  • 26 Augustus 2013 - 20:19

    Dick En Paula:

    Hallo Soraya hier een berichtje van uit sprundel.
    we lezen je berichten van je, en fijn dat alles goed gaat. En ook al veel vrienden heeft gemaakt.
    Het is een mooie en prachtige ervaring voor je. geniet van deze mooie tijd. En we blijven je volgen.
    Grooetjes en een dikke pakkerd.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    DICK EN PAULA.

  • 27 Augustus 2013 - 20:05

    Oompie Joey:

    Grappig Sos! Je verteld zo leuk! Leuk dat je het zo naar je zin hebt daar! Ben nu alweer benieuwd naar je volgende blog! Groeten uit de lage landen! Xx

  • 27 Augustus 2013 - 20:09

    Daniël :

    Hey sossy!! Fijn dat je het leuk vind daar en dat je gelijk met je avontuur begon! Gelukkig heb je al wat andere mensen ontmoet! Goed om te lezen dat t goed met je gaat ! :) geniet van alles wat er nog komen gaat!!! Ik lees je berichten wel weer wat je allemaal nog gaat meemaken! Dikke kus van ome Daan:) xxxx

  • 03 September 2013 - 15:20

    Nathalie Hendriks :

    Hoi hoi ga je verslagen bij houden hoor!!
    Ben blij te horen dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Geniet ervan xxxx

  • 10 September 2013 - 19:44

    Oma:

    hoi schat hoe is het daar nog het een en ander meegemaakt ik kijk naar je verhaal uit gr opa en omaxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 30888

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: