Oud & Nieuw op de Antillen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu Oud & Nieuw op de Antillen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu

Oud & Nieuw op de Antillen

Door: Soraya

Blijf op de hoogte en volg Soraya

04 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Lieve Allemaal,

Ik wens iedereen een gelukkig en gezond nieuwjaar toe! Ik hoop dat iedereen een leuk oud en nieuw heeft gehad, die van mij was echt super leuk! Het was wel heel erg raar om oud en nieuw te vieren hier op Curaçao omdat je nog steeds af en toe moet beseffen dat het al januari is. De tijd gaat zo snel en het is hier nog steeds super warm dus voor mij lijkt het af en toe nog steeds zomer is.

Met oud en nieuw moest ik ’s ochtends stage lopen, gelukkig hoefde ik maar een halve dag te werken, dat scheelde weer. Om 12 uur waren we klaar met werken en toen hoorde we bij veel plaatsen al super veel vuurwerk. De bedrijven steken hier ’s middags al vuurwerk af en dan houden ze ook een borrel. Ellen en ik zijn de stad in gegaan, daar was het zo druk! Echt niet normaal, we moesten ook in een lange rij wachten voor de veerboot, normaal staan er maar een paar mensen maar nu stond de rij al op de weg. Dus dat was echt druk.

Daarna hebben we ons snel klaar gemaakt voor de avond en zijn we met zijn alle naar de Tropen gegaan, daar hebben we de Nederlandse tijd oud en nieuw gevierd, er werd ook vuurwerk afgestoken en met super harde knallen. Het vuurwerk is hier echt veel harder dan in Nederland, de knallen waren zo hard, ik had een drankje in mijn hand maar die was al helemaal leeg gevallen doordat ik er elke keer van schrok.

Bij de Tropen was het echt gezellig, er waren allemaal studenten en veel Nederlanders dus dat was al super leuk daarna zijn we naar Moon gegaan, dat is het zwembad waar we wel vaak naar toe gaan maar nu hadden ze het helemaal omgetoverd. Het was er echt zo mooi van binnen en we konden er onbeperkt drinken en we kregen er heerlijke hapjes. Het feest was echt zo leuk, het was echt iets speciaals, het duurde lang eerdat we hadden beslist waar we naar toe zouden gaan omdat iedereen niet echt wist wat die ging doen. uit eindelijk is iedereen een beetje verschillend naar de feesten gegaan. Wij zijn blij dat we naar Moon zijn gegaan want het was echt een speciaal feestje.

Om half 12 zijn we naar de pondjesbrug gelopen want daar hadden we met zijn alle afgesproken om twaalf uur in te luiden en naar de vuurwerkshow te kijken. Het aftellen ging wel heel anders dan in Nederland met de klok maar dit had ook wel iets speciaals. Iedereen stond verspreid over de brug en we gingen iedereen af om gelukkig Nieuwjaar te wensen, dat was wel echt super leuk. En aan elke kant werd er vuurwerk afgestoken dus je moest goed om je heen kijken voor de vuurwerkshow.

Daarna zijn we weer terug gegaan naar het feest bij Moon, er waren leuke dj’s en een bandje aan het spellen en ik had zelfs een oliebol gegeten! Ik had zo zin in een oliebol en ik had echt niet verwacht dat ze die zouden hebben maar toen we bij Moon aankwamen stonden de oliebollen voor me klaar!

Aan het eind van de avond hebben we nog een leuke goodiebag gekregen vol met allemaal leuke bonnen en er zat ook een bon in voor de spa. Toen we dat zagen zijn Ellen en ik meteen de volgende dag naar de spa gegaan. We wilde eerst nog naar de Nieuwjaarsduik gaan maar uit eindelijk hebben we besloten om toch lekker naar de spa te gaan om lekker te ontspannen na een flinke avond stappen. We moesten wel even zoeken waar de spa zat, uit eindelijk bleek het dat we er al een paar keer voorbij waren gelopen.

Toen we binnen kwamen mochten we in een voetenbadje, en kregen we een voetenmassage. Dat was echt zo lekker en mijn voeten waren er echt aan toe. Ik vond het zo lekker dat ik helemaal niet verstond dat ze mijn andere voet wilde, ik had gehoopt dat ze nog langer door ging maar ze ging helaas al weer mijn andere voet masseren, en die deed ze wat langer omdat ik het zo lekker vond. Daarna kregen we lekker een glaasje champagne met borrelnootjes erbij en werden we naar onze privé sauna gebracht. Dat was echt een heerlijk dagje genieten. Ze hadden er ook heerlijke bedjes, dus hebben we op het terras nog lekker liggen slapen. Daarna zijn we naar het hotel gegaan om daar nog even een duik te nemen in de zee en in het zwembad! 1 januari was voor ons een heerlijk dagje ontspannen.

De volgende dag zijn we lekker naar het strand gegaan, Ellen was nog niet bij dat strandje geweest. Daar hebben lekker heel de dag gelegen en genoten van het zonnetje. Daarna zijn we ’s avonds bij Scampi’s uit eten gegaan. De vorige keer hadden we daar zo lekker gegeten dat we er nu nog een keer naar toe zijn gegaan. De serveerster herkende ons en wist ook meteen dat we hetzelfde gerecht als de vorige keer hadden gekozen. Dat was wel echt grappig. Er was ook een bandje die allemaal leuke liedjes speelde.

Daarna zijn we naar Bermuda gegaan, ik moest 3x dansen en tussendoor konden we lekker lol maken. Het was Ellen de laatste avond dus we hadden het tot het einde vol gehouden, de tijd ging zo snel voorbij en door al het relaxen op het strand waren we nog helemaal fit toen we thuis aan kwamen.

Zondag ging de dag snel voorbij, het was Ellen de laatste dag en we zijn nog even lekker naar het strand gegaan, hebben daar heerlijk een mula gegeten. Dat is een lokale vis van hier, echt heel erg lekker. En toen zat het er helaas al op voor Ellen. We hebben nog even op het vliegveld gezeten, maar al vrij snel moest ze al naar boven. Daarna ben ik nog naar de meiden gegaan op Wet en wild.

Vandaag weer stage, deze week zal wel zwaar worden want ik heb nu al 4 weken achter elkaar een korte stage week. Dit is weer de eerste volle week.

Ayo!

Kusjess

  • 06 Januari 2010 - 13:16

    Tim:

    Soray,

    Happy newyear!
    ik dacht doe een x zo reageren.
    Wanneer kom je weer terug???

    xxx

  • 07 Januari 2010 - 21:38

    Nettie:

    He meis,

    De allerbeste wensen voor 2010. Ik zie dat je het weer leuk hebt gehad met kerst en oud en nieuw. Heerlijk!
    Ik word steeds jaloerser op je. Het is ontzettend koud hier in Nederland en de sneeuwbuitjes hier vriezen daardoor op, waardoor het overal spekglad is. Als ik jouw zonnige verhalen dan lees, kruip ik dicht tegen de verwarming aan en dagdroom ik dat ik ook aan het strand lig. Alleen als ik mijn ogen dan weer open doe en besef dat ik hier nog steeds in de kou zit, word ik steeds jaloerser op jou. Ik zie je dan in gedachte lekker in de zon aan het zwembad zitten en denk er aan hoe leuk jij het hebt. Daar word ik dan vanzelf weer warm van.
    Maar helaas wijfie, het zit er bijna op voor jou. Voor jou erg jammer natuurlijk dat het bijna voorbij is, maar je pa en je ma verlangen er naar om je weer te zien en de rest van de familie natuurlijk ook. Als je terug bent, komen we gauw eens langs om je verhalen te horen.
    Geniet die laatste weken nog met volle teugen en hopelijk gauw tot ziens.

    kus van nettie

  • 09 Januari 2010 - 13:07

    Amanda:

    Heeey meis,

    Ik zag van de week dat Gerard Joling
    bij jou op het eiland was bij Mambo Beach, heb je hem gezien? Haha, hij was door het podium gegaan LOL hahaha...

    HOe ging je volle week stage? Zal wel ff tegenvallen.. Werk je ook nog als danseres? Ik werk sinds 1 jan. fulltime, maar valt zwaarder dan dat ik had gedacht. Maar het is wel super leuk, dus dat scheelt weer.

    Nog 22 nachtjes, dan ben je terug! Voor jou zal de tijd wel vliegen, maar voor mij kan het niet snel genoeg gaan ;)

    Rene heeft wat georganiseerd voor me verjaardag, ik ben echt zo benieuwd wat hij heeft geregelt. Ik krijg donderdag al mijn cadeau, omdat ik vrijdag mijn examens heb tot 17.uur.

    Ik wilde trouwens dat weekend erop nadat jij terug bent mijn verjaardag vieren, zodat je erbij kunt zijn. Ik denk dat het dan de 5e wordt, komt dat gelegen?

    Meiss,, mis je echt hoor!! Veel plezier -ook van het weekend :D
    Ik ga opschieten, want ik moet zo werken. Kusss Houvanjou xxx

  • 11 Januari 2010 - 23:15

    Jeffrey:

    Hoi niggie,

    Helaas heb ik met oud&nieuw niet de jackpot gewonnen, was dat wel zo geweest dat had ik gauw een reisje geboekt naar Curacao. Wat heb je het lekker daar hé. Je hebt volgens mij de tijd van je leven, wel klote dat je af en toe stage moet lopen maar ja zo is het leven. Hier in Kikkerland wordt het als maar kouder en kouder en men gaat zelfs al aan een 11-stedentocht denken.Kun je nagaan, zelfs de ijsberen in Diergaarde Blijdorp hebben het koud.
    Heb je de kaart ontvangen en goed gelezen? Volgens mij kom je precies op mijn verjaardag terug, ja ja oompje gaat al naar de vijftig!! Als je terug bent komen we wel een keertje langs in februari of zo om te zien hoe je er nu uitziet en om al je verhalen "live" te horen.
    Ik moest je nog de groeten doen van de konijntjes want die missen je ook.

    Maak nog maar even plezier en tot gauw,

    Ayooooo

    xxx Jeffrey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2010

Vakantie

18 Januari 2010

Laatste dag stage

12 Januari 2010

Dagje Klein Curacao

04 Januari 2010

Oud & Nieuw op de Antillen

29 December 2009

Kerst op Curacao!
Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 30886

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: