Kerst op Curacao! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu Kerst op Curacao! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu

Kerst op Curacao!

Door: Soraya

Blijf op de hoogte en volg Soraya

29 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Kerst is alweer voorbij en het is echt snel gegaan, het was echt lekker dat we vrij waren. Vorige week dinsdag moest ik nog wel stage lopen, maar ’s avonds zijn we naar de film avond geweest op Mambo, en daar draaide ze een kerstfilm. Dat was echt zo grappig, zit je een kerst film te kijken op het strand. Maar door alle leuke kerstlichtjes kwamen we wel in de kerststemming.

Woensdag was er op Mambo We all love 80’s & 90’s party, de volgende dag moest ik stage lopen, dus we wilde het niet al te laat maken maar uiteindelijk zijn we toch langer gebleven want het was echt zo gezellig. We hadden een paar piloten leren kennen die hier op vakantie zaten en konden lekker mee genieten van de fles wijn. En daarna hebben we lekker staan dansen en meegezongen met allemaal leuke liedjes, sommige waren verkleed maar wij waren dat niet.

Donderdag hoefde ik maar een halve dag stage te lopen, de morgen ging lekker snel voorbij. Op stage was het echt rustig, iedereen was zich al een beetje aan het voorbereiden op de kerst. Wij hebben op stage nog lekker kerstchocolaatjes gegeten en daarna was de ochtend alweer voorbij.

’s Ochtends was het hier bewolkt dus we waren bang dat het zou gaan regenen maar Ellen en ik zijn toch naar het strand Daaibooi gegaan en toen we daar eenmaal aankwamen scheen het zonnetje goed en was het een warme dag. Helaas waren er veel vliegjes, dus daar werden we wel gek van, we wilde zelfs naar een ander strandje rijden maar uiteindelijk zijn we toch nog gebleven.
’s Avonds hadden we heerlijk zelf een kerstdiner gemaakt, dat was echt gezellig. En ’s avonds was er een White Christmas party in Cinco, toen deden we wel mee met de dresscode en waren we wel wit gekleed. Het feest was echt gezellig! Het was dan wel kerst avond maar we hadden helemaal geen kerstliedjes gehoord, dus toen was het kerstgevoel weer een beetje weg.

De volgende dag hadden we een heerlijk kerst ontbijt gemaakt met warme croissants en muffins. Helaas zijn de muffins niet zo goed gelukt want het duurde heel lang in de oven eerdat ze gaar waren. En nadat ze eindelijk klaar waren, zagen ze er misvormd uit. Maar het smaakte nog lekker. Daarna mocht ik eindelijk mijn cadeautjes uitpakken. Mijn ouders hadden een cadeau gegeven voor kerst en Rachel ook en aangezien ze al in oktober hier waren moest ik heeeel lang wachten tot dat ik ze mocht open maken maar ik heb het vol gehouden en ik heb ze pas met het ontbijt open gemaakt. Voor Ellen had ik ook een leuk cadeau.

Na het ontbijt zijn we naar het strand gegaan, kan je het voorstellen met kerst? Op het strand was het lekker warm, we hebben lekker in het zonnetje gelegen en het was er echt zo druk. Met lunchen duurde het zelfs ook langer dan normaal. Maar dat maakte ons niet uit, we zaten wel heerlijk op het terras mensen te bekijken. Op het strand hoorde we weer allemaal kerstliedjes en daardoor besef je weer wel dat het kerst is maar het is toch heel anders om kerst op Curaçao te vieren in een warm land!

’s Avonds zijn we met een groep meiden en één jongen uit eten gegaan, we hadden een heerlijke kerstdiner. Het was een 4 gangen menu en we dachten dat we voor het voorgerecht en hoofdgerecht etc. maar één ding mochten eten, maar toen we eenmaal aan tafel zaten kregen we te horen dat we alles mochten eten. Dus dat was echt een feestmaaltijd. Ze hadden ook Antilliaanse kerstkip en heerlijke zalm en nog meer lekkere dingen. Het toetje ging er met moeite in.
Daarna zijn we met zijn alle naar Bermuda gegaan om kerst te vieren.

Met tweede kerstdag hadden Ellen en ik weer een heerlijk ontbijt gemaakt, daarna zijn we lekker bij Moon gaan liggen want we moesten alweer op tijd terug zijn bij ons huis omdat we ’s middags naar de Mi dushi party boot gingen.

Rond een uurtje of half 5 gingen we naar de boot, we hadden echt geen idee wat voor soort boot het zou zijn, toen we eenmaal aankwamen zagen we een klein zeilbootje, we schrokken ervan want er zouden 60 mensen meegaan en dat zou nooit op dat bootje passen. Daarna liepen we naar de pier en het bleek dus een hele andere boot te zijn. De boot was echt grappig want je had beneden een staan tafels en stoelen en een bar en boven kon je ook nog staan. Om 5 uur gingen we varen en we konden de hele avond drinken wat we wilden.

Op de boot was het best fris, maar dat kwam door de wind. Gelukkig hadden we vestje bij ons. Na een stuk varen bleef de boot stil liggen en sprongen de jongens van de boot het water in. Wij hadden geen zin om te zwemmen en we bleven gezellig kletsen, helaas duurde dat niet lang want werd ik met jurk en al het water in gegooid. Had ik weer, ik had ook mijn teenslippers nog aan en één daarvan was ik kwijt. Gelukkig had Yvonne die in het water gezien dus had ik allebei mijn slippers weer terug. Ik was niet de enige die het water in was gegooid maar mijn jurk was wel het snelst droog. Ik had niet verwacht dat mijn jurk zo snel droog zou worden maar na een uurtje kon ik hem alweer aan, dus daar had ik dan weer wel geluk mee. Pas laat kregen we eten van de barbecue, dat ging er wel in want het was al laat en we hadden al een tijdje niets gegeten. Daarna vaarde we weer terug.

Toen we weer thuis waren hadden we ons lekker opgefrist en zijn we daarna naar Bermuda gegaan, ik moest er een paar keer dansen als kerstvrouw maar dat was wel heel erg leuk. We hebben het alleen niet zo lang vol gehouden want we waren al een tijdje aan het feesten.

Zondag morgen hadden we eerst lekker lang uitgeslapen en daarna zijn we weer naar het strand gegaan. Het was zondag echt een warme dag en we konden niet zo lang in het zonnetje blijven liggen, zo warm was het. Dus zijn we lekker wezen lunchen en hebben we in de winkels gekeken, dat was ook wel leuk.

Daarna zijn we bij Scampi’s uit eten gegaan, dat was echt zo gezellig, er was een bandje en we hadden er lekker gegeten, daarna zijn we nog met de meiden op terras gaan zitten en hebben we lekker zitten bij kletsen. We wilde nog naar Wet& wild gaan maar omdat we de christoffelberg zouden beklimmen hadden we maar besloten om niet te gaan. Dus hebben we bij mij thuis een film gekeken en zijn we daarna gaan slapen.

De volgende morgen zouden we om 7 uur opstaan want de christoffelberg moet je al vroeg beklimmen anders is het te warm. Wij hadden ons verslapen, mijn wekker was weer eens niet gegaan en Ellen was weer in slaap gevallen. Dus ik schrok om kwart voor 8 wakker en toen hebben we ons als een speer aangekleed. Dat ging allemaal snel alleen moest ik een huisgenootje ook naar haar werk brengen en daarna moesten we nog ons ontbijt maken dus zaten we pas om half 9 in de auto naar het Christoffelpark.
Onderweg hebben we ons stokbroodje gegeten, en om kwart over 9 kwamen we aan bij het park. Daarna moesten we naar de berg toe rijden. Ik was even bang dat mijn auto het niet zou halen want soms was er echt een steile helling maar mijn auto heeft het toch gehaald en we waren bij het parkeerplaats aangekomen.

Om half 10 begon onze wandelroute, het was al warm maar gelukkig waren en bomen, dus liepen we merendeels in de schaduw. Ellen had het er al vrij snel zwaar mee, maar gelukkig hadden we genoeg water bij ons en na een paar keer stoppen kon ze er weer tegen aan. Het uitzicht tijdens het lopen was al heel mooi, bij het laatste gedeelte moesten we klimmen. Ik had er hele enge verhalen over gehoord en dat het beklimmen van de christoffelberg zwaar zou zijn maar ik vond het wel meevallen. Zelf het beklimmen ging goed en ik had niet eens last van hoogtevrees. Na een stuk klimmen kwam er zelf een meisje langs van 3 die ook heel de berg had beklommen ( met haar vader natuurlijk) dus ons moest het ook lukken. Eenmaal boven was het uitzicht echt geweldig. Boven aan de top waaide het er wel meer maar dat konden we wel gebruiken. We stonden een tijdje te kijken en daarna gingen we weer naar beneden. Naar beneden ging een stuk makkelijker maar omdat je de hele tijd naar beneden liep kon je bijna uitglijden, dat is bij ellen een paar keer gebeurd. En om tien over elf waren we weer terug bij de auto, dus dat hadden we snel gedaan.

Na het beklimmen heb ik ellen de natuurlijke jacuzzi laten zien en daarna zijn we lekker naar het strand gegaan. We hadden ook honger gekregen van het beklimmen van de berg dus zijn we eerst gaan lunchen en daarna lagen we lekker op het strand. Helaas had ik weer eens last van de muggen en werd ik de hele tijd aangevallen door twee muggen en Ellen had nergens last van. Daarna lagen we lekker op ons bedje te zonnen, voelde we allemaal kruimels op ons vallen, zat er een vogel in de boom een stukje brood te eten, de helft van het broodje viel op ons maar het was wel een schattig gezicht.

Na het strand zijn we lekker gaan douchen en hebben we snel boodschappen gedaan, we waren niet zo snel dus we moesten haasten naar het supermarkt. Die sluit om half 8 en we kwamen echt 10 minuten voor sluitingstijd aan dus we waren net op tijd. Daarna hebben we lekker gegeten bij de Tropen en zijn we bij een vriend van Nederland wat gaan drinken in hun studentenhuis. Dus dat was ook een gezellige avond.

Nog maar 2,5 dag stage lopen en dan is het weer lekker lang weekend. Onze plannen met oud & nieuw zijn nog niet bekend. We hebben echt geen idee waar we naar toe willen. Want op het pondjesbrug schijnt het vuurwerk echt super mooi te zijn en zijn er veel mensen en bandjes. Maar we wilde eigenlijk op het strand oud & nieuw vieren maar op Mambo komt Gerard Joling ( ook wel gezellig) maar daar schijnt het vuurwerk niet zo mooi te zijn dan bij de pondjesbrug dus zijn we nog aan het twijfelen waar we naar toe gaan.

Tot het nieuwe berichtje, in het nieuwe jaar!

Xxxxjes

  • 29 December 2009 - 13:46

    Dick En Paula :

    Soraya we wensen je alvast een heel gezond en gelukkig jaar toe van uit Sprundel.En we horen het wel waar je naar toe gaat, met oude jaar je kan gelukkig kiezen. Kijk uit met vuurwerk en tot schrijfs.xxxxxxxxxx Dick en Paula

  • 29 December 2009 - 14:49

    Oma :

    zo meisje je heb weer een hoop gedaan zeg.dus je heb hele leuke kerstdagen gehad.nu op naar oud en nieuw.maak er wat van maar dat zal je wel lukken nou heel veel plezier een goed uiteinde en vooral een heeel gelukkig nieuwjaar ook voor ellen dikke kus opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2010

Vakantie

18 Januari 2010

Laatste dag stage

12 Januari 2010

Dagje Klein Curacao

04 Januari 2010

Oud & Nieuw op de Antillen

29 December 2009

Kerst op Curacao!
Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 30869

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: