Duik ervaring - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu Duik ervaring - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Soraya - WaarBenJij.nu

Duik ervaring

Door: Soraya

Blijf op de hoogte en volg Soraya

15 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Heey Allemaal,

Hier weer een berichtje vanuit Curaçao! We dagen vliegen hier echt zo snel voorbij, het is vandaag alweer donderdag en deze week is ook al zo snel voorbij gegaan.

Mijn weekend was weer leuk! Vrijdag was hier een feest bij Villa Maria, Benny Rodergues kwam en het was echt een top feest! Het enige nadeel was dat het er heel warm was, het was dan wel buiten maar omdat het deel overdekt was bleef het er super warm.

Zaterdag morgen moest ik er helaas al weer vroeg uit. Om 8:45 begon onze eerste duikcursus. Van ’s ochtends tot de lunchpauze kregen we theorie les, dat was even lang zitten en goed luisteren. Daarna hebben we een broodje gegeten bij de Delifrance ( die zit hier ook). Vervolgens zijn we met zijn alle naar de Thugboat gereden om onze eerste duik te maken. Zaterdag was het een regenachtige dag dus we hadden geluk dat we gingen duiken, we kregen uitleg over de gasflessen en moesten ons pak en alles er omheen aan doen. Vervolgens gingen we bij de eerste duik 5 meter naar beneden. Het was wel even spannend maar het is allemaal goed gekomen. Onderwater moesten we een paar oefeningen gaan doen, bijna alle oefeningen zijn gelukt en bij de 2e duik mochten we zelf even rond zwemmen, we hebben echt een hele mooi platvis gezien. Die was paars met gouden stippen, echt super mooi! Voor de rest hebben we nog niet zo veel gezien, wel een slapende octopus maar en veel kleine vissen.
Rond een uurtje of half 7 waren we eindelijk thuis, het duiken was best vermoeiend want je hebt de hele tijd een gasfles op je rug en je benen worden wel zwaar want je moet met je hele benen bewegen.

Die avond was er een feest op de patio, er was een huisgenootje jarig en er kwam een bandje spelen, dat was zo gezellig dat we weer helemaal wakker waren van het duiken. Daarna zijn we nog met zijn alle naar Mambo gegaan. Op Mambo kwamen we echt een super lief baby katje tegen, hij was nog zo klein en hij was helemaal alleen. We wilden hem echt mee nemen naar huis maar dat hebben we uit eindelijk toch niet gedaan en toen we later weer gingen kijken was het katje weg, het bleek dus dat iemand anders hem heeft mee genomen. Zondag hebben we er lekker een rustig dagje van gemaakt. We hebben heel de dag op het strand gelegen, gezwommen en in het zonnetje gelegen.

Zondag was het echt een warme dag en we hebben meer in het water gelegen dan op het strand! Daarna zijn we met zijn alle naar de daghap gegaan want ze hadden die avond sparerib. In Willemstad was er nog een bandje in het park aan het spelen, dat zag er echt heel gezellig uit.

Maandag moest ik weer beginnen met stage lopen en die avond ben ik weer naar mijn salsa les gegaan. Het was de laatste les van niveau 1 en ik ga samen met mijn danspartner door naar niveau 2! Maandag begint de nieuwe cursus, dus ik ben benieuwd. Ik ga nu weer even hard aan het werk op mijn stage..

Dikke Knuffel!

Xxxxjes

  • 15 Oktober 2009 - 18:54

    Nettie:

    He muts,

    Ik krijg het helemaal warm als ik je verslagen lees. Wat heb jij het leuk zeg! Wat leuk ook dat je salsalessen hebt. Ik heb er ooit ook 1 gehad en ik vond het een heerlijke manier van dansen. En het hoort helemaal bij de sfeer waarin je nu leeft. Ik ben best wel een beetje jaloers op je pa en ma. Die gaan jou binnenkort lekker opzoeken. Ik zou zo graag ook eens om een hoekje kijken bij jou. Hoe bevalt je werk je eigenlijk? Is het een leuke baan? Ik begreep van je ma dat je een heel aardige baas hebt, die heel begripvol is. Leuk dat het zo goed klikt, maar ja, dat is met jou niet zo moeilijk. Jij bent een mensen-mens en het kost jou geen moeite om goede contacten te maken. Wees blij met die eigenschap want dat kan je ver brengen in je leven.
    Hier in Rotterdam gaat het nu herfsten. Ik heb gisteren al een keer de kachel aan gehad, dus het zal niet lang duren voordat de winter hier toeslaat. In (oost)Duitsland en Oostenrijk is al een dik pak sneeuw gevallen, dus de winter zet vroeg in dit jaar. En dan te bedenken dat jij gewoon lekker aan het strand kunt liggen bakken.
    Ik heb binnenkort een reunie van vrienden van 40 jaar geleden. Daar verheug ik me erg op. Het zijn de vrienden waarmee ik toen ik jong was mee opgroeide op de camping waar we toen stonden. Ik ben benieuwd hoe iedereen er uit ziet na 40 jaar. Misschien heb jij over 40 jaar wel een reunie van de vrienden die je nu leert kennen. Zou leuk zijn toch? Alleen klinkt het zo ver weg, 40 jaar.
    Danique is helemaal zenuwachtig. Zij gaat morgen (in Ahoy) en zaterdag (in Antwerpen) naar een concert van Green Day. Daar zijn die meiden fan van en ze gaan nu al helemaal uit hun stekker van de zenuwen. En ik mag natuurlijk weer die (tering)kat eten gaan geven.
    Nou meis, gewoon verder genieten jij en uitkijken naar de weekjkes dat Mike en Bianca bij je zijn. Geniet van elkaar en van je tijd in Curacao en binnenkort zal ik wel weer een berichtje sturen.
    Heel veel liefs van Nettie xxxxxxxxxxxxxx

  • 27 Oktober 2009 - 19:03

    Nettie:

    Lieve schatten,

    Ik heb Soraya's e-mailadres niet, dus ik doe jullie langs deze weg verslag van het overlijden van Opa Alex.
    Jullie zijn zo ver weg en hebben geen idee van wat er gebeurd is. Ik kan mij voorstellen dat jullie vreselijk veel vragen hebben, dus door middel van dit verslag kan ik jullie een beetje op de hoogte brengen.

    Zondagochtend 25 oktober kregen Jeff en ik een telefoontje van Johan, die bij Pa thuis was omdat hij door Petra was gebeld omdat het niet goed ging met Pa. De dokter was langs geweest en die zei dat Pa weer opgenomen moest worden in het ziekenhuis. De ambulance was al onderweg om hem op te halen. Jeff is met zijn eigen auto naar het ziekenhuis gegaan en heeft bijna de rest van de dag in het ziekenhuis doorgebracht bij Pa, omdat hij weer allerlei onderzoeken kreeg. Na de onderzoeken is besloten dat Pa in het ziekemnhuis moest blijven. Maandagavond 26 oktober rond 18.15 uur kreeg ik van Ricardo, die bij Pa op bezoek was, een telefoontje dat Pa zojuist, in het bijzijn van Ricardo, was overleden. Hij was net aan het eten en Ric dacht dat Pa moest overgeven. Hij maakte een vreemd geluid en toen was het over. Het was Pa's laatste ademtocht.
    Wij zijn allemaal dankbaar voor het feit dat er iemnand van de familie op dat moment bij hem was. Pa is dus niet moederziel alleen gestorven. Ric was bij hem.
    Ricardo heeft gelijk mij gebeld en ik heb gelijk Jeff gebeld. We zijn onmiddellijk naar het ziekenhuis gegaan en daar aangekomen stond Noes ons op te wachten, want Pa werd gewassen en in een andere kamer neergelegd. In de tussentijd kwamen ook de anderen: Vic, Reina, Tim, Sylvia, Raymond en Inez met de kinderen, Glen en Marcia en Johan. We zijn afscheid wezen nemen bij Pa en dat was erg heftig, vooral voor Johan. Die verkrampte helemaal. Daarna zijn Jeff en ik naar Hoogvliet gereden om naar Shelly te gaan. Ik had haar van te voren wel eerst gebeld om haar een beetje voor te bereiden. Toen we bij Shelly kwamen was ze natuurlijk ook erg verdrietig. We hebben bij Shelly vandaan contact opgenomen met jullie. Ik vroeg of Shelly met ons mee wilde naar Rotterdam, maar Shelly had gelukkig zelf geregeld dat haar vriendje zou komen en bij haar zou blijven. Anders was ik bij Shelly blijven slapen omdat ik niet wilde dat zij alleen zou zijn. De volgende dag zou Hillybilly komen en ook Joey zou 's avonds weer naar Shelly gaan. Ze is dus in goede handen en ik maak me geen zorgen meer om haar. Ze is in ieder geval zo volwassen geweest om zelf dingen te regelen en dat vind ik erg goed van haar.

    Vandaag, 27 oktober, zijn we met z'n allen naar het huisje van Pa gegaan. De begrafenisondernemer zou komen en er moest natuurlijk een heleboel geregeld worden. Alle kinderen (behalve Sylvia) waren er en er zijn in goed onderling overleg allerlei afspraken gemaakt.
    We hebben de crematie in overleg met de begrafenisondernemer zo lang mogelijk uitgesteld vanwege jullie. Pa wordt maandag eind van de middag gecremeerd in rouwcentrum Schollevaar. We hebben gekozen voor een eenvoudige kist en 1 groot wit bloemstuk namens alle kinderen. Daarnaast zullen alle kleinkinderen zelf een witte bloem op Opa's kist leggen (Ik zal zorgen voor een bloem namens Rachel en Soraya). Ik heb gevraagd of Soraya's brief aan Opa(waar opa heel blij mee was; hij had hem thuis opgehangen aan de muur)mee mocht met Opa in de kist en daar was iedereen mee akkoord. Zo heeft Soraya symbolisch toch afscheid kunnen nemen van haar Opa en heeft Opa iets van Soraya met hem mee. Reina en Marcia zullen Pa wassen en aankleden en zorgen dat hij er goed uit ziet. Pa wordt opgebaard in een rouwcentrum in Schiebroek en vrijdag eind van de middag is er nog een gelegenheid tot afscheid nemen.
    Na de crematie is er bij Raymond thuis nog gelegenheid voor een maaltijd voor genodigden.

    Nou, dat was in grote lijnen het verhaal.

    Jullie worden maandag sowieso opgehaald van Schiphol (waarschijnlijk door Jeff). Maak je over Rachel geen zorgen, want het gaat best redelijk met haar. Wij laten haar niet aan haar lot over en we hebben afgesproken dat ze mij belt als er iets is of als ze daaraan behoefte heeft. En mocht er iets zijn, dan zitten wij zo in Hoogvliet.

    Ik hoop dat dit bericht een deel van jullie vragen beantwoordt en het jullie enige rust geeft. Ik dacht hier goed aan te doen.

    Probeer mij jullie vluchtnummer door te geven per e-mail (sternettie@hotmail.com), zodat wij in de gaten kunnen houden wanneer jullie landen en bij welke gate.

    Lieverds, tot maandag en Soraya, ik hoop dat ik er goed aan gedaan heb om je brief aan Opa mee te geven. Heel veel sterkte toegewenst!

    kus, nettie

  • 28 Oktober 2009 - 09:20

    Dick En Paula:

    hoy soraya gecondeleerd met opa niet leuk sterkte we leven met jullie mee,doe pappa en mamma ook sterkte wensen van ons jammer dat het zo moest lopen van je ouders de vakantie , maar voor opa misschien beter nou meisje probeer er toch wat van te maken , gr van dick en paula .xxxxxxxxxxxxxxx

  • 29 Oktober 2009 - 19:45

    Marijke:

    Lieve Soraya,
    Gecondoleerd met het verlies van je opa en heel veel sterkte. Uiteraard zijn we in gedachten bij jou en je ouders in deze moeilijke tijd.
    Mike en Bianca veel sterkte de komende dagen en ik zie jullie maandag.
    Groetjes,
    Marijke, Peter en Mylène

  • 01 November 2009 - 22:15

    Ricardo.:

    Lieve Soraya,
    ik besef dat het bericht over je opa als een klap moet zijn aangekomen. Het heeft ons ook zwaar en onverwachts getroffen. Ik weet dat je dit verlies met je ouders kunt delen zolang ze op Curacao zijn maar dat je daarna alleen verder zult moeten. Weet dan dat al je ooms en tantes jou niet vergeten en samen met jou delen in dit verdriet. Ik was bij opa en kan je vertellen dat hij pijnloos en vredig is heengegaan. Opa wil dat we later zijn as zullen uitstrooien over de Rotte.
    Misschien is dat het moment voor jou om afscheid te kunnen nemen. Ik wens je veel sterkte en liefde toe.
    In gedachten zijn we bij je en zullen ook van jou een bloem aan opa meegeven tijdens de crematie.
    veel liefs en sterkte,
    Ricardo.

  • 02 November 2009 - 08:01

    Nettie:

    lieve soraya,

    Vandaag is het dan zo ver. We nemen definitief afscheid van Opa. Je Pa en Ma komen straks terug en Jeff is onderweg naar Schiphol om ze op te halen.
    In ons hart en in gedachten zijn we vandaag ook bij jou.
    Tuurlijk zal jij, net als wij, ook regelmatig verdrietig zijn maar probeer toch te blijven genieten van je verblijf op Curacao. Opa zou niet anders gewild hebben. Dat weet ik zeker!

    Dag meisie, veel sterkte en liefde toegewenst van Jeff, Nettie en Danique.

  • 09 November 2009 - 17:42

    Reina & Victor:

    Hoi Soraya

    hoe gaat t nu met jou in dat warme oord?
    Zoals je het misschien al hebt gehoord van je ouders is het allemaal mooi
    verlopen met opa Alex. Ook heeft je vader jouw mooie woorden uiteraard voorgelezen en heeft
    iedereen in het huis van oom Raymond een heerlijke Indonesische maaltijd ter ere van opa gegeten.
    Uiteraard hebben wij ook een mooie roos uit jouw naam aan opa meegegeven.

    Volgens jouw moeder ga je al aardig op een Cura¢aoce (??) lijken, vooral in t verkeer, ha ha ha.
    Maar hoe zit t met jouw papiomento? Zeker al een gabbertje aan de haak geslagen die jou deze
    taal leert, hè?
    Nou je hebt groot gelijk; geniet ervan en uiteraard ook van je stage.
    Heel veel sterkte en voor nu

    Liefs & groetjes
    Reina & Victor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2010

Vakantie

18 Januari 2010

Laatste dag stage

12 Januari 2010

Dagje Klein Curacao

04 Januari 2010

Oud & Nieuw op de Antillen

29 December 2009

Kerst op Curacao!
Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 30893

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: