Laatste dagen in NZ en terug in Australië - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Soraya - WaarBenJij.nu Laatste dagen in NZ en terug in Australië - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Soraya - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in NZ en terug in Australië

Blijf op de hoogte en volg Soraya

31 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Lieve allemaal,

Die volgende dag gingen we naar Milford sounds. Dat is helemaal onder in het zuider eiland. Het was een 4 uur lange busrit er naar toe maar in de bus konden we al genieten van het mooie uitzicht. Onze gids vertelde ons dat de weg waar we reden een gevaarlijke weg was. Dat komt omdat er soms rotsen naar beneden kunnen vallen. Terwijl we in de bus zaten zagen we veel grote rotsen langs de weg liggen. Er waren enkele werkers aan het werk om de rotsen weg te halen maar omdat het een rustige weg is waren er maar een paar aan het werk. De gids vertelde dat het weer heel snel kan omslaan, op dat moment reden we in het zonnetje maar bij de tweede stop begon het te regenen. Helaas begon het steeds harder te regenen en tegen de tijd dat we bij de cruise aankwamen was het heel hard aan het regenen. Gelukkig had ik een regenponcho en een paraplu. De cruise duurde 1,5 uur, Fabienne en ik hadden ons heel erg verheug op de cruise maar toen we eenmaal aan het varen waren konden we haast niets zien door de regen, de donkere wolken en de mist over het water. Het enige wat ik kon zien was dat het de bergen langs het water enorm hoog waren, er waren veel watervallen dat kwam voornamelijk door het regen. We stonden buiten op het dek maar het waaide zo hard dat we snel naar binnen moesten vluchten. Vervolgens kwamen we aan bij het eind en daar konden we zien dat het heel lastig was om te vinden waar we vandaan kwamen door alle bergen die er om heen waren omringd. Het ziet eruit als een doolhof en het was knap dat ze vroeger dit ontdekt hebben. We vaarde terug en onderweg probeerde we zeehonden te spotten. Ik heb ze helaas niet gezien! Terug bij de bus aangekomen was het weer een 4 uur lange busrit terug naar Queenstown. De weg zag er nu anders uit want op de heen weg zagen we amper watervallen en nu waren er gigantisch veel. Het was een mooi gezicht alleen was ik blij dat het gestopt was met regenen toen we in Queenstown aankwamen.

Queenstown staat ook bekend om het uitgaansleven. Die avond hadden we een kroegentocht en dat was heel erg leuk. Er was live muziek in de ene bar en we werden onder gesmeerd met felle kleuren in de andere bar. Verder heb ik in Queenstown veel wandelingen gemaakt, de botanische tuinen waren 1 van de mooiste wandelingen. Het uitzicht is zo waanzinnig mooi dat je er wel uren kan zitten en kijken. Het aparte van Queenstown was dat het de ene dag koud was en we warme chocomelk zaten te drinken ende volgende dag lagen we bij het meer te zonnen. Op een zondag was het een mooie zonnige dag, iedereen zat in het park te drinken, kletsen en te kaarten. Vervolgens kwam er een groep jongens, die hadden een dj set bij zich en zo werd het hele park omgetoverd in een festival! Echt super grappig want iedereen deed mee dansen en het was een hele leuke sfeer. Na Queenstown was het tijd voor de volgende plaatst genaamd Lake Tekapo. Dat is 1 van de meest indrukwekkende plaatsen van heel Nieuw-Zeeland. Het is een plaatst aan het meer en het meer had een hele mooie blauwe kleur. Ik heb nog nooit zo mooie kleur meer gezien! Een echte aanrader voor iedereen thuis en op dat soort momenten besef ik weer hoe bijzonder het allemaal wel niet is om hier te zijn.

In Lake tekapo verbleven we in een bungalow huis. Het was heel erg gezellig en ik had een leuke groep leren kennen waar ik die avond mee ben wezen hikken. We hadden ons dik aangekleed want 's avonds kan het afkoelen, we hadden drinken meegenomen en onze zaklampen. Daarna liepen we met zijn 6e het bos in en moesten we de berg beklimmen. Het was al donker toen we de wandeling gingen maken en de jongens wilde ons bang maken en vertelde dat het een scène kan zijn uit een horror film. We maakte allemaal grapjes erover maar de jongens hadden me een paar keer laten schrikken door zich te verstoppen achter de bomen! De wandeling was best zwaar, 1 van de meiden wilde het bijna opgeven maar gelukkig heeft ze het doorgezet. We kwamen op het op van de berg aan en daar konden we alle sterren zien in de lucht. We konden heel veel sterren zien omdat we hoog op de berg zaten, boven op de berg was het ook een stuk kouder. Ik was blij dat ik me warm had aangekleed. Na een tijdje liepen we weer terug naar onze bungalow en wat is het toch fijn om een berg naar af te lopen in plaat van op!

De volgende dag reden we nar Christchurch. Dat is mijn laatste plaatst in Nieuw-Zeeland, ik had een onwijs leuke maand in Nieuw-Zeeland maar ik keek er heel erg naar uit om weer terug te gaan naar Australië. In Christchurch was helaas niet zoveel te zien of te doen, dat kwam door de aardbeving van een aantal jaar geleden. Het was een vreselijke aardbeving en de stad heeft veel mensen verloren en ze zijn nog steeds alles aan het opbouwen. De winkels waren nog steeds in tijdelijke containers, het is bizar om te zien hoelang het duurt om de stad weer op te bouwen.

Die volgende dag was ik weer terug in Sydney. Het was een heel fijn gevoel om terug te zijn omdat ik alles herkende en veel aan Ellen en mij moest denken waar we allemaal wel niet hebben gelopen. Het hostel had de ideale locatie en toen ik er aankwam was het al laat dus ging ik meteen naar bed. De volgende ochtend ging ik naar een backpackers organisatie om op de computer een baan te zoeken. Ik had al een hele lange tijd niet op een computer gezeten dus ik was het eerste uurtje van alles en nog wat aan het doen. Toen ik eenmaal op zoek moest voor een baantje had ik twee sollicitaties verstuurd en toen had ik het gehad. Dus besloot ik om een wandeling te maken in de botanische tuinen en daar te lunchen. Het zien van het opera huis en de harbour bridge blijft een speciaal gevoel en ik zat er langer dan gepland. Daarna besloot ik om een toeristische wandeling te maken, die had ik al vaker gelopen maar ik kan er maar geen genoeg van krijgen! Op dat moment ging me mobiel en bleek het de vrouw te zijn waarvoor ik had gesolliciteerd. We hadden een leuk gesprek en aan het eind vertelde ze me dat ik mag werken voor ze als ik dat ook wil. Ik kon mijn oren niet geloven en zei dat ik het heel erg graag wilde. Daarna heb ik meteen mijn vliegtickets geboekt en zou ik die zondagochtend naar brisbane vliegen en dan die maandag naar Blackall. De plaatst waar ik ga werken als nanny! Ik was helemaal in de wolken en kon haast niet geloven hoe snel ik wel niet een baan had gevonden. Het was donderdag dus ik besloot om zoveel mogelijk te genieten van mijn vrije dagen voordat het werken gaat beginnen.

Die donderdag ben ik wezen stappen met meiden die ik had leren kennen in Melbourne. Vrijdag was ik de hele dag en avond in Bondi beach met een Engels meisje die ik in Nieuw-Zeeland had leren kennen. Het was heerlijk op het strand en we hebben heel de dag lekker genoten. Die zaterdag had ik afgesproken met een Duitse jongen die ik in Nieuw-Zeeland had leren kennen. We zijn die dag naar Palm beach gegaan. Het was 2 uur reizen met de bus maar het strand was heel erg mooi! Er waren allemaal groene eilanden in de baai en we hadden heel de dag heerlijk op het strand gelegen! Zondagochtend ging mijn vlucht vroeg, de eigenaar van het hostel was een hele aardige man. Hij controleerde die avond daarvoor of ik in het hostel was, dat is echt netjes. En zondagochtend bleef die buiten met me wachten totdat de shuttle bus me kwam ophalen. De vlucht ging snel naar brisbane en in Brisbane ben ik een dagje wezen shoppen. Die nacht ging mijn wekker en moest ik weer terug naar het vliegveld om mijn vlucht naar Blackall te pakken.

Ik zal alles van Blackall en mijn nanny ervaringen in mijn volgende blog plaatsen.

Xxxjes


  • 02 April 2014 - 21:08

    Mike:

    Heeejjjj sosy, je heb weer mooie avonturen beleefd in NZ dat heb je toch maar weer mooi gezien en gedaan. Hier heb je een aandenken aan voor het leven, al die plaatsen die je heb gezien en het landschap wat zo mooi is, echt te gek je heb er weer een mooie ervaring bij.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 30884

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: