On the road again!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu On the road again!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu

On the road again!!

Blijf op de hoogte en volg Soraya

12 December 2013 | Australië, Byron Bay

Lieve allemaal,

Na de drie leuke en leerzame weken op de boerderij was het weer tijd om verder te reizen. Ik had onwijs veel zin om weer verder te reizen maar tegelijkertijd vond ik het ook jammer omdat ik een hele leuk tijd had op de boerderij. Elisabeth mijn gastvrouw had me afgezet bij het busstation. Ik hoefde maar 20 minuten in de bus te zitten en daarna was ik weer in Noosa. Daar werd ik opgehaald met de auto door een Australische vriend. Samen reden we langs de Sunshine Coast, door naar de Gold Coast. Ik was onwijs aan het genieten van het uitzicht want we reden langs het strand en ik had al een tijdje geen strand gezien omdat ik op de boerderij in de bergen zat. We maakte verschillende stoppen bij mooie stranden daarna kwamen we eind van de middag aan in Surfers Paradise. Nadat ik had ingecheckt reden we verder naar Miami beach, grappig he! Het strand heet zo en is zo vernoemd omdat in het verleden waren er veel Amerikanen van het leger en ze vonden het strand lijken op Miami beach dus hebben ze het daarna vernoemd. Daarna reden we door naar Rainbow bay, dat was een waanzinnig mooie baai! Het was inmiddels eind van de middag en iedereen was aan het surfen. De zonsondergang was ook heel mooi want de lucht was roze en paars! Na de leuke dag ben ik weer terug gegaan naar mijn resort! Ik zat dit keer in een resort ipv een hostel. En ik kan je vertellen dat het echt een luxe was! Net zoals een hostel deelde ik mijn kamer met 3 andere meiden. Maar dit keer was er een spa en daar heb ik goed gebruik van gemaakt. Die avond heb ik heerlijk in de sauna gelegen, het was een echte luxe! Op de boerderij moesten we kort douchen omdat er weinig water was. De laatste dagen op mijn verblijf was het warme water op dus moest ik een koude douche nemen en de laatste dag was er helemaal geen water meer! Dus ik was heel erg blij met een warme douche en de sauna was helemaal een luxe!

In Surfers paradise was er veel wind en er staan heel veel hoge gebouwen! Vooral hotels maar ook veel hoge gebouwen zijn appartementen. Het is heel mooi om te zien en heel erg toeristisch. Na mijn twee nachten in Surfers Paradise was het tijd om naar Byron Bay te gaan. Het was maar 2 uur met de bus en in terwijl ik stond te wachten op de bus kwam ik twee meiden tegen die ik had leren kennen in Magnetic island. Het was zo leuk om weer een bekend gezicht tegen te komen. Ik had verwacht dat iedereen inmiddels al in Syndey zou zijn omdat ik 3 weken op de boerderij was. In de bus leerde ik een meisje kennen en daarmee had ik de volgende dag afgesproken om een hiking tocht te doen naar de vuurtoren in Byron Bay.

Toen ik aankwam in Byron Bay kon je meteen zien dat het echt een hippie plaats is. Je ziet het meteen aan de winkelstraat, en het gaf zo'n goed gevoel om daar te zijn. Het hostel waar ik in verbleef was leuk en er zaten vooral backpackers die er langer blijven. Ik kan me goed voorstellen dat veel backpackers in Byron Bay willen blijven. Die volgende dag was het tijd voor de hiking tocht. Het was een flinke wandeltocht omdat we de berg op moesten maar gelukkig waren we er 's ochtends vroeg, dus het was nog niet zo warm. De wandeling naar de vuurtoren was heel mooi, je kon zo het strand zien en het was er heel erg groen. Daarna liepen we langs het andere kant van de kust terug en kwamen we bij het meeste Ooste punt van Australie. Vervolgens liepen we langs verschillende stranden, onder andere ook langs een baai waar je walvissen en dolfijnen kan spotten. Helaas was de zee te wild dus konden we ze niet zien.

Byron Bay was voorheen een plaats voor de aboriginals om verhalen uit te wisselen over hun wandelingen, een plaats om mensen te leren kennen en een plaats waar mannen en vrouwen elkaar vonden om mee te trouwen. Helaas zie je niet meer zo veel aboriginals, voornamelijk zie je Australiers en hippies.

In het hostel had ik twee andere meiden leren kennen die ook alleen reizen. 1 kwam van Schotland en de andere kwam van Frankrijk. Met zijn 3e gingen we 's avonds op stap. We gingen naar the beach house, daar was live muziek en dat was heel erg leuk! Toen ik daar was kwam ik nog meer bekenden tegen van mijn reis door Australie! Ik had niet verwacht dat ik nog veel bekenden zou tegen komen maar het is zo leuk om weer bekenden tegen te komen! Die volgende dag had ik een rustige dag op het strand met de meiden en 's avonds was er weer een andere live band die zou optreden dus gingen we daar heen. We gingen verschillende barretjes langs en in 1 van de barren was er een wedstrijd. Zo moest je je naam en telefoon nummer opschrijven en dan in de ton doen en de volgende dag zouden ze de lootjes trekken en zou de winnaar gebeld worden. Drie keer raden wie er heeft gewonnen....Hahaha ik!!! Ik heb een reisvoucher gekregen die kan ik besteden in Australie voor een reis.

De dag daarna was het tijd om afscheid te nemen van het Schotse meisje, terwijl ik met haar stond te wachten op de bus kwam ik twee meiden tegen die ik had leren kennen in Darwin! Zoveel bekenden gezichten en zo onverwachts. De twee meiden die ik in Surfers Paradise zag waren die middag aangekomen in Byron Bay dus daar ging ik samen mee op stap samen met het Franse meisje. Op dat moment zag ik de kunstenares die me had geholpen met het vinden van de boerderij. Het was heel leuk om haar weer te zien en zo onverwachts. Op dat moment vertelde de twee Deense meiden dat ik zoveel mensen ken, en ik denk omdat het komt omdat je alleen reis en elke keer nieuwe mensen leert kennen. Dit was helaas de laatste avond in Byron Bay.

De volgende dag reisde ik samen met het Franse meisje naar Coffs Harbour. We kwamen eind in de middag aan maar hebben nog wel een wandeing kunnen maken. Die middag was er heel veel wind en de volgende dag wilde we surfen maar het weer zat niet mee. Er waren geen golven dus besloten we om naar de winkels te gaan om te shoppen en daar kwam ik weer helemaal in de kerstsfeer! Het winkelcentrum is helemaal versierd met kerst decoraties en in de shopping mall zit Santa en kan je bij hem opschoot. Het ziet er precies uit wat je in Amerikaanse kerstfilms ziet.Verder is het hostel ook helemaal in kerst sfeer, zo hebben we een kerstboom bij de open haard, kerstlichtjes en versieringen! Verder zijn we in Coffs harbour naar de botanische tuinen geweest, hebben we een hiking tocht gemaakt. Dat was een hele lange wandeling van maar liefst 4 uur! Verder zijn we naar Big Banana gegaan, dat is een bananen plantage en hebben we onze laatste middag een wandeltocht gemaakt naar het eiland. Het eiland keek uit op de zee en het eiland is een vogeleiland. Toen we op het eiland waren zagen we in de zee een walvis! Dat was zo mooi en we hadden heel veel geluk dat we een walvis zagen omdat het nu zomer is en dan zijn de walvissen meestal verder weg.

Vandaag vertrek ik naar Newcastle, helaas gaat het Franse meisje naar een andere plaats. Maar het duurt niet lang meer want maandag komt Ellen al naar Sydney. Waarschijnlijk ben ik al zaterdag of zondag in Sydney.

Xxxxjes

  • 12 December 2013 - 11:19

    Bianca:

    Wat ben je tog een mazzelpikkie he,dat je dan weer win.En ik kan me voorstellen dat je genoot in de sauna dat was natuurlijk heerlijk na zo tyd.
    Dus jij zit ook in de kerstsfeer,wij hier ook
    Maar vind wel minder dat je er niet ben en dan duurt het nog heel lang Pff eer ik je weer zie.
    Wel heel leuk dat Ellen kom dat zal voor jullie dikke pret worden.
    Nou meis dikke kroel en ik wacht je volgende avontuur weer af

  • 12 December 2013 - 14:17

    DICK EN PAULA:

    HOI SORAYA WAT EEN GEWELDIG VERSLAG WEER. NU IK EN PAULA HEBBEN ER WEER VAN GENOTEN EN GELACHEN.JA HET KAN NIET ANDERS DAT JE WEER DIE LEUKE EN GEZELLIGE MEIDEN TEGEN KWAM,EN JA MET DE LOTERIJ WISTEN ZE DAT JIJ VOOR HET GELUK GEBOREN BENT.WE WENSEN JE NOG HELE FIJNE EN GEZELLIGEN WEKEN SAMEN MET ELLEN. OP NAAR SYDNEY. EN OOK HELE FIJNE EN LEUKE KERSTDAGEN SAMEN EN MET VELEN VRIENDEN. HIER VAN UIT SPRUNDEL EEN DIKKE KNUFFEL EN WE BLIJVEN JE VOLGEN GR DICK EN PAULA XXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 31036

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: