Bula - Venaka! - Reisverslag uit Yasawa Island, Fiji van Soraya - WaarBenJij.nu Bula - Venaka! - Reisverslag uit Yasawa Island, Fiji van Soraya - WaarBenJij.nu

Bula - Venaka!

Blijf op de hoogte en volg Soraya

17 Juni 2015 | Fiji, Yasawa Island

Lieve allemaal,

Toen ik in Fiji aankwam vond ik het meteen al geweldig. Ik werd opgehaald door het hostel en toen we aankwamen bij het hostel zag het er heel tropisch uit en het zat vol met mensen. Ik had snel ingecheckt en daarna schoof ik aan bij de Kava sessie. Kava is gemaakt van een wortel, dat halen ze uit de grond en laten ze voor een paar dagen drogen daarna doen ze het in een zak en laten ze het weken met water. Het water heeft hetzelfde kleur als je het mengt met klei, ziet er niet uit om te drinken. Maar goed, ik zat bij de kava sessie en voordat je een slok mag nemen uit een halve cocosnoot moet je eerst 1x klappen in je hand en Bula zeggen. Daarna drink je het in 1x op en klap je drie keer in je handen en geef je de cocosnoot beker terug. Tegelijkertijd werd er gitaar gespeeld en gezongen. Heel gezellig en we zaten allemaal op een riete mat op de grond.

Helaas was het de volgende dag een bewolkte dag maar koud was het totaal niet. Die dag moest ik een hoop regelen voor mijn reis dus het was goed om dat allemaal te doen. De dag daarna was het eindelijk tijd om naar de eilanden te gaan. Fiji heeft maar liefst 333 eilanden. De meeste eilanden zijn niet bewoond. Die ochtend had ik een Duits meisje leren kennen die naar hetzelfde eiland ging als ik. We werden 's ochtends vroeg op gehaald door de bus en gelukkig was het een mooie dag! Het was een mooie zonsopgang en nauwelijks een wolkje in de lucht. Ik was zo blij alleen later op de boot was het behoorlijk warm. We zaten op het topdeck zodat we goed uitzicht hadden over alle andere eilanden. Alles hier gaat op Fiji time dus duurde het even voordat de boot eindelijk vertrok. Toen de boot eenmaal ging varen was het geweldig. We stopte bij verschillende eilanden, ons eiland was het laatste eiland. Helaas werd ik na een uur op de boot zeeziek dus moest ik gaan liggen en kon ik niet meer zo goed het mooie uitzicht bekijken. Blijkbaar waren er ook dolfijnen die langs de boot met ons mee zwommen maar ik was zo ziek dat ik me nauwelijks kon bewegen. Op dat moment duurde de bootreis behoorlijk lang. Het was 5uur en wat waren we blij toen we er eenmaal waren. Van de grote boot werden we opgehaald door een kleine boot, in een andere kleine boot werd ons bagage gedaan. Toen we op de boot stapte vroeg ik me af waar ons resort was, het was nog een stukje varen en om de hoek van het eiland zag ik de riete parasols en ligbeden omringd door palmbomen. De zee was Turquise en werd een steeds donkere kleur hoe verder in de zee. We werden ontvangen door Fijians die voor ons aan het zingen waren met hun Hawaï shirt aan. Op dat moment was ik de lange bootreis en dat ik zo ziek was helemaal vergeten. We kregen een heerlijke cocktail en mijn kamer was mooi en heel schoon vergelijken met Vanuatu. Daarna liepen we naar het restaurant waar we een heerlijke lunch kregen. Het restaurant heeft uitzicht over de zee en het zwembad. We konden niet wachten om de zee in te duiken. Due dag hadden we heerlijk gezwommen, het resort verkend en liggen zonnen. Die avond hadden we nog meer mensen leren kennen en hadden we met zijn alle genoten van een vijfgangen diner. Het eten was heerlijk en wat zat ik vol zeg! Na het eten was er een crab race. Er werd een leeg gegooid met kleine krabben. Iedereen moest zijn eigen krab kiezen en daarna werd hij genummerd. Daarna werden ze allemaal tegelijk uit de emmer gehaald en was de race begonnen. De eerste 10 krabben gingen door naar de finale. Mijn krab was nummer 66 en die ging door naar de finale. Bij de finale had mijn krab denk ik geen zin meer wat doen zat die stil maar wat was het grappig!

De volgende dag na het ontbijt heb ik de mountain hike tour gedaan. Daar had ik twee meiden leren kennen die naar hetzelfde resort en eiland gaan als mij. De hike was mooi, we liepen door droog gras de berg op, het uitzicht op de top was adembenemend. Vanaf te top kon je de verschillende kleuren van de blauwe zee nog beter zien, de eilanden zijn bergachtig en klein. Aan de andere kant van het eiland staan vooral veel palmbomen, mango bomen en bananenbomen. In het midden van het eiland was een lagoon. Daarna wandelde we naar beneden en liepen we door een modderachtig gebied waar veel kuiltjes waren. In de kuiltjes zitten landkrabben en die komen 's nachts tot leven. Ze zijn ook echt groot en 1x moest ik 's nachts naar de wc en dan hoor je ze goed rondlopen. Verder had ik die dag vissen gevoerd met kippenvel. Er kwamen zoveel vissen op mijn af en ze waren nog sterk ook! Ik moest ook oppassen want de hond van het resort vond en stukje kip ook wel lekker maar die mocht dat niet eten.

Die avond hadden we weer een heerlijke diner en was het party avond. Het was niet druk in het resort dus we vroegen ons af wat er ging gebeuren maar uiteindelijk hadden we allemaal spelletjes gedaan. Helaas was het de volgende dag alweer mijn laatste dag in de Blue lagoon. Elke ochtend maakte ik een strandwandeling, ik was vaak 1 van de eerste wakker en de hond van het resort liep continue met me mee en wist al helemaal hoe we gingen lopen. Verder had ik die morgen ook een paddle board gehuurd en ben ik wezen paddle boarden. Ik heb dat best vaak gedaan en vind het super leuk om dat te doen alleen was het deze keer een stuk zwaarder. De heen weg ging prima maar toen ik terug wilde stond er een hele harde wind en had ik de stroming ook tegen waardoor ik naar mijn gevoel een eeuwigheid op hetzelfde punt vast zat. Gelukkig hield het resort me in de gaten en hadden ze me met een boot opgehaald en wat dichterbij het strand gebracht (awkward)! Gelukkig was het nog vroeg in de ochtend en lag er haast niemand op het strand. Wat ook heel leuk om te vertellen is, dat het eiland waar ik verblijf daar in de buurt was het strand waar ze de film Blue Lagoon hebben opgenomen. Eind die middag was het tijd om de boot te pakken naar het volgende eiland.

Samen met de twee meiden van Sydney die ik had leren kennen pakte we de boot naar het volgende resort. We waren super nieuwsgierig wat ons te wachten stond en we hadden goede verhalen gehoord. De bootreis ging snel en gelukkig was ik niet zeeziek. We kwamen aan bij Octopus resort en het zag er weer net zo indrukwekkend uit als Blue lagoon. De meiden hadden een hut aan het strand voor 3 personen en ik had een kamer in een dorm maar uiteindelijk ben ik bij hun kamer ingetrokken want dat was gezelliger. Het huisje was direct aan het strand met onze eigen hangmat en ligbeden. We hadden een open douche en de hut was van riet, echt zo tropisch! Die avond hadden we weer een vijfgangendiner en was er movie night under the stars. Tijdens het film kijken kregen we popcorn en ijs en zagen we een aantal vallende sterren! Die nacht had ik heerlijk geslapen want je hoort de golven van de zee zo dichtbij.

De dag daarna zijn we naar de village gelopen. Er is 1 dorpje op dit eiland en daar liepen we met zijn 3e naar toe. Het was een flinke wandeling want we moesten over de berg en toen we er aan kwamen schrokken we heel erg van het contrast. Wij zitten in een super luxe resort met heel veel eten en in het dorpje vallen de huisjes bijna uit elkaar. Daarna zijn we naar de waterval gehiked en toen we terug kwamen in het resort waren we uitgeput van de wandeling en hebben we heel de dag op het strand gelegen.

De dag daarop hebben we een snorkeltocht gedaan. Mijn nummer 1 is nog steeds in de whitesundays in Australië maar dit is zeker nummer 2! Er waren zoveel visjes dat wil je niet weten. Het koraal was niet zo kleurig als in Australië maar wel heel erg mooi. We hebben die morgen zolang gesnorkeld omdat er zoveel te zien was. Er waren hele scholen met vissen en vooral heel veel kleurrijke vissen. Eind die dag moesten we de boot terug pakken naar het main land. Dat was jammer want ik moest eenmaal ik de haven afscheid nemen van de meiden.

Ik heb echt een super tijd gehad ik Fiji, zoveel moois gezien en de stranden zijn waanzinnig. Het zal nu heel moeilijk worden om een nog mooier strand te vinden dan die van Fiji maar er staan nog veel landen op me te wachten en waarschijnlijk nog heel veel andere mooie dingen. Ik vond het jammer dat Fiji er alweer op zat maar tegelijkertijd was ik blij om terug te gaan naar Sydney ook al is het maar voor 1 dag en 1 nacht.

Ik plaats snel mijn volgende reisverslag van mijn laatste dag in Sydney en de Filipijnen.

Veel liefs en xxxxjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 30926

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: