Margaret river en terug in Melbourne - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu Margaret river en terug in Melbourne - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu

Margaret river en terug in Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Soraya

03 Juni 2014 | Australië, Margaret River

Lieve allemaal,

In Perth had ik een super leuke tijd, ik had veel leuke mensen leren kennen en het hostel waarin ik verbleef was heel erg leuk. De eigenaar van het hostel heeft zelfs geregeld dat iemand me naar het treinstation heeft gebracht met de auto zodat ik niet met de bus hoefde. Echt super aardig was dat. Op Perth centraal station was ik aan het wachten op de trein. Het is een lange afstand en het is voor het eerst dat ik zo verre afstand reis met de trein. Voordat ik de trein in kon stappen stond iedereen in de rij voor de trein en was er een medewerkster de tickets aan het controleren. Het leek net alsof ik op het vliegveld stond. De treinreis was 2,5 uur en dat vloog voorbij, vervolgens moest ik nog twee uur met de bus en toen kwam ik aan in Margaret river. De busreis was heel erg leuk want ik had al veel wijnplantages gezien en dat was heel mooi om te zien.

Het hostel waarin ik verbleef was ruim een kwartier wandelen van de winkels en restaurants maar het was een mooie wandeling door het bos. Toen ik aankwam in het hostel was het zo rustig dat ik me af vroeg of er nog andere backpackers waren. Het is nu herfst in Australië en de meeste backpackers hebben Margaret river verlaten om naar een warmer gedeelte van Australië te gaan. Die dag ben ik op pad gegaan en heb ik het dorpje verkend. Het was klein maar gezellig, er waren veel surfwinkels. Margaret river staat belend om de wijn en surfen. Daarna ben ik terug gegaan naar het hostel, gelukkig was ik niet alleen in het hostel. Ik had een Amerikaanse jongen leren kennen waarmee ik die avond naar een surfbar ben geweest. Dat was heel gezellig want er was live muziek en er was een relaxte sfeer. Daarnaast had ik een wijnsoort van Margaret river geproefd en dat was erg lekker! Die volgende dag ben ik naar de markt geweest en vervolgens had ik een wandeling gemaakt langs de river genaamd Margaret river. Het was een lange wandeling maar het was door het bos en langs de river. Het was een mooie zonnige herfstdag en voor het eerst had ik echt het herfstgevoel in Australië. Er lagen veel bladeren op de grond, de rivier gaat heel lang door maar ik heb een hele middag gewandeld en dat was mooi. Toen ik terug kwam in het hostel zaten we bij de open haard en die avond ben ik samen met die Amerikaanse jongen, Engelse jongens en meiden naar de surfbar geweest. Het was zaterdag en het was nog drukker dan de avond daarvoor en heel gezellig. Die zondag was het typisch een zondag, het heeft veel geregend maar ondanks de regen besloot ik toch de wandeling naar het strand te maken. Alle andere wilde niet mee en bleven films in het hostel kijken. De wandeling was iets langer dan twee uur, het had veel geregend maar gelukkig had ik mijn paraplu. Tijdens de wandeling liep ik door het bos, langs wijnplantages en op een gegeven moment zag ik een veld met heel veel kangoeroes. Het blijft zo leuk om ze te zien! Uiteindelijk was ik eindelijk op het strand aangekomen, het was gestopt met regenen maar helaas waaide het hard en waren er veel wolken. Ondanks het slechte weer kon ik nog wel zien dat het een mooi strand was. De zee was er echt super blauw en zo blauw had ik het niet verwacht. Je kan je haast niet voorstellen hoe mooi de zee wel niet moet zijn als de zon schijnt. Terwijl ik eigenlijk terug moest lopen naar het hostel kreeg ik van een meisje van Nieuw-Zeeland een lift. Dat was echt ideaal want er rijden geen bussen en omdat ik veel bergen op en af moest lopen was ik blij dat ze me een lift gaf. Die avond hebben we met zijn 4e films gekeken bij de open haard. Echt gezellig, ik had zelfs warme chocomelk haha!

Die dag daarna was het alweer mijn laatste dag in Margaret river. Die dag was het uitgerekend super warm. Ik heb heerlijk gewandeld en in de zin gepicknickt. Daarna was het tijd om de bus te pakken en had ik een 4 uur lange busreis naar het vliegveld. Vervolgens moest ik drie uur wachten voordat mijn vlucht naar Melbourne vertrok maar gelukkig vloog de tijd voorbij. In het vliegtuig had ik 3 stoelen helemaal voor mezelf dus dat was ideaal! Ik had lekker kunnen slapen, al was dat maar twee uur want het is een korte vlucht. Zes uur 's ochtends landde ik in Melbourne en om 8:00 's ochtends stond ik voor mijn Australische oma Helen voor de deur. Het was zo fijn om haar weer te zien en ik voelde me meteen thuis. We hadden samen ontbeten en veel bijgeklets. Die middag had ik een dutje gedaan omdat ik moe was van de lange reis en daarna hadden we samen gekookt en gegeten.

Woensdagochtend kwam haar dochter Angela langs. Ze komt elke dag langs en het was fijn om haar weer te zien. Ik heb veel verteld over mijn reis in Australië en Nieuw-Zeeland. Na de lunch ging ik vaak op pad in Melbourne. Het was fijn om weer terug te zijn, ik liep langs mijn appartement waarin ik de laatste keer dat ik hier was had gewoond. Het was leuk om alles weer te zien en het voelt zo vertrouwd aan. Ik had geluk met het weer in Melbourne want het is herfst maar het was er telkens rond de 20 graden of warmer en dit was de warmste herfst die ze in jaren al niet hebben gehad. Donderdagochtend ben ik met mijn Australische oma en haar dochter naar de markt geweest in Preston. In elke wijk van Melbourne is er een markt en op deze ben ik nog niet geweest. We hadden veel groente, vlees en vis gekocht voor de BBQ voor die zondag. Helen mijn Australische oma had haar naam dag. Dat is een Griekse traditie en op de naamdag vieren ze de naam van de persoon en doen ze hetzelfde als een verjaardag. Daarnaast zei ze dat de BBQ ook voor mij was omdat ik die zondagavond weer moest vertrekken. De markt was gezellig en de meeste verkopers konden Helen en vroegen meteen wie ik was. Ze zei tegen iedereen dat ik haar kleindochter was en ze wilde me maar al te graag aan iedereen voorstellen.

Op zondag hadden we de BBQ en dat was echt super gezellig. Ze had super veel eten en heel veel vlees. De meeste van haar familie kon ik al en tijdens de BBQ voelde het net aan alsof het echt mijn familie was. Ze zijn allemaal zo aardig en ik voel me er echt thuis. Ik had weer veel gegeten, jullie weten allemaal dat ik veel kan eten maar voor het eerst heb ik steeds moeite alles op eten. Helen vind me namelijk te mager en tijdens lunch en avond eten krijg ik steeds een flinke bord eten voor me neus. Het eten is heerlijk maar soms zat ik zo vol dat ik de volgende morgen nog moeite had met mijn ontbijt! Die middag had ik weer veel gegeten ook omdat het zo lekker was. Ik had die avond daarvoor een appeltaart gebakken en haar dochter had ook een taart gebakken. Het was heel gezellig en eind van de middag ging iedereen weer weg. De dochter bleef nog even om mijn kaart voor te lezen. Ik had een cadeau en een kaart gegeven en haar dochter als het voor in het Grieks omdat dat makkelijker voor haar is. Tijdens het voorlezen hadden we alle drie tranen in onze ogen en moesten we huilen. Ze is zo aardig en afscheid nemen blijft moeilijk, zeker als je niet zeker weet of je de persoon ooit nog ziet. Ze is al 82 jaar en ze wilde niet dat ik weg ging want voor haar was het heel gezellig dat ik bij haar was maar helaas is het tijd om verder te gaan.

Die avond hadden we samen thee gedronken en zaten we de Australische Voice te kijken. Daarna kwam d'r dochter met de man me ophalen om zodat ze me naar het vliegveld konden brengen. Het was zo zielig want ze was zo aan het huilen, daarna moest ik afscheid nemen op het vliegveld van haar dochter en die was ook verdrietig omdat ik ook elke dag met haar was. Tijdens de vlucht liepen de tranen nog steeds over mijn wangen maar gelukkig was het weer rustig in het vliegtuig en had ik weer drie stoelen voor mezelf.

Dit is mijn 1 na laatste verslag van Australië, snel plaatst ik mijn laatste reisverslag.

Xxxxjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 30931

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: