Great barrier reef,mission beach & magnetic island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu Great barrier reef,mission beach & magnetic island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu

Great barrier reef,mission beach & magnetic island

Blijf op de hoogte en volg Soraya

05 November 2013 | Australië, Magnetic Island

Lieve allemaal,

Op een zaterdag had ik een tour om te duiken en snorkelen bij de great barrier reef. Ik keek er heel erg naar uit, de boot was mooi en ik had meteen een goed plekje op het dek. Na een kwartier heerlijk zitten en kletsen met de mensen moest ik naar beneden om mijn duik equipement klaar te zetten en ik kreeg uitleg wie mijn duik buddy was. Op dat moment begon ik zee ziek te worden. De duik instructeur bleef maar door kletsen en het liefst wilde ik even gaan liggen zodat ik me beter voelde. Helaas was er geen tijd voor en moesten we alles aan trekken. Gelukkig zei een andere duik instructeur dat hij alles voor me klaar zou zetten omdat hij wist dat ik zee ziek was. Terwijl hij mijn vest in orde maakte stond ik te schommelen als een persoon en voor ik het wist verloor ik mijn balance en lag ik tussen alle flippers! Maar twee knappe mannen tilde me op en de andere hielp me met mijn vest en zelfs flippers!

Tijdens het duiken had ik gelukkig geen last. De duik was mooi en ik heb heel veel fel gekleurde vissen gezien, een super grote schildpad en ik heb een nemo gezien!! Ik moest even zoeken maar hij zat verstopt tussen het koraal. Het koraal was niet zo kleurig als ik had verwacht maar wel heel mooi.

Na de duik moest ik weer aan boord en op dat moment voelde ik me nog zieker dan daarvoor. Het enige wat ik kon denken is waar ben ik aan begonnen!! Al snel was er de lunch en dat was echt heerlijk! Ondanks dat ik zee ziek was heb ik super veel gegeten. Heel veel vis, vlees, salade en stokbrood. Vervolgens mochten we zelf snorkelen, ik was 2 uur lang aan het snorkelen en was de laatste die weer terug op de boot was omdat ik me in het water niet ziek voelde. Het snorkelen was heel leuk maar stiekem ook een beetje eng vanwege de haaien! We konden naar een plek gaan snorkelen waar de haaien slapen maar dat heb ik over geslagen. Verder stonden er mensen van de crew aan boord te kijken of er geen haaien waren, dus dat is fijn. Ik was samen met een stelletje aan het snorkelen want de rest van de groep was al terug aan boord. Tijdens het snorkelen gingen we alle grote vissen achterna. Toen kwamen we een barracuda tegen. Het was een grote vis en het had enge tanden maar ook die gingen we achterna. Ik had geen idee wat voor vis het was maar terug aan boord vertelde de schipper dat dat een barracuda was en dat die binnenkort aan kan vallen. Op het moment dat hij dat vertelde was ik weer heel erg zeeziek dus het drong niet tot me door dat het een gevaarlijke vis was. Pas toen ik mijn ouders had gebeld om te vertellen wat ik allemaal had gezien met duiken, toen pas wist ik dat het een gevaarlijke vis was!!

In Cairns was ik niet lang gebleven, na mijn duik tour ben ik nog 1 dag in Cairns gebleven en daarna ben ik naar mission beach gegaan. Mission beach is een heel klein plaatsje aan de kust. Ik was er samen met 2 Engelse meiden, we zaten in een hostel dat leek op een vakantie park. We kwamen eind in de middag aan omdat de bus een uur vertraging had. Toen we in mission beach aankwamen liepen we meteen naar het strand. Het strand was heel mooi en lijkt een beetje op het strand van de film casteway. We maakte een strandwandeling en toen we in het andere dorpje aan kwamen hadden we al een uur gelopen op het strand. We besloten via de weg naar ons hostel terug te lopen. In Australië wordt het rond 18:15 al donker, het was al eind in de middag en we wilde voor het donker terug zijn in het hostel, dat was niet gelukt want de wandeling was veel verder dan we hadden verwacht. In de tussen tijd was het al donker en we waren bang dat we een cassoari tegen zouden komen. Dat zijn grote vogels, net zo groot als een struisvogel maar dan hebben ze een blauwe kop. Ze kunnen af en toe gemeen zijn daarom wilde we ze niet tegen komen. We zagen onderweg wel veel Wallabies, die zijn heel lief! Na meer dan 2 uur lopen waren we eindelijk terug in het hostel!

Na 2 dagen mission beach ben ik naar magnetic island gegaan. Met de bus reed ik naar townsville en vanaf daar moest ik de Ferry nemen naar magnetic island. Dit keer reisde ik samen met een Duits meisje die ik had leren kennen in Cairns, we zaten daar in dezelfde hostel. En onderweg had ik een Nederlands meisje leren kennen en zij zat in hetzelfde hostel als mij in magnetic island dus na de Ferry pakte we samen de bus naar ons hostel.

Het eiland is niet groot maar heeft hele mooie baaien. Het hostel waarin ik verbleef was een bungalow park. Het zag er heel erg leuk uit en mijn eerste nacht had ik mijn hostel bungalow helemaal voor mezelf! s'Nachts werd ik wakker door de vogels die heel hard fluiten, toen ik naar buiten keek door het gaas zat er een baby Joey wallabie naast me! Het was zo schattig want hij hoorde dat ik wakker werd en sprong dichter naar me toe, daarna ben ik weer in slaap gevallen.

De dag daarna zijn we naar de koala sanctury gegaan. Daar kregen we uitleg over de krokodillen en mocht ik een krokodil vast houden. Ze heette Barbie en was 7 jaar maar heel erg zwaar!! Daarna kregen we uitleg over de verschillende kakatoos. Er was een mannetje en dat was echt een charmeur, hij deed special zijn veren goed. Daarna mocht ik hem vast houden en kreeg ik een zonnepit en die at de kaketoe, daardoor leek het alsof hij me een kus gaf! Verder heb ik een wombat gezien en heel veel verschillende lizerds. En tot slot kwam het vrouwtje koala en toen mocht ik die vast houden. Dat was zo leuk maar we moesten heel voorzichtig zijn omdat ze heel kwetsbaar zijn.

Na de koala sanctury hebben we een hiking tocht gemaakt. Het was heel erg warm die dag en we moest berg op en af lopen, en het waren allemaal stenen en rotsen maar de flinke wandeling was het waard. De eerste baai was heel mooi en het water was heel blauw. De volgende baai was groter en leek meer op een strand, daarna liepen we naar het fort om koala's te spotten maar we hadden ze helaas niet gezien.

De volgende dag had ik nog heerlijk gezwommen en op het strand gelegen en daarna moest ik de Ferry pakken. Terwijl we aan kwamen in de haven zag ik de Holland Amerika lijn cruise schip genaamd Rotterdam! Grappig he!?! Daarna was het weer tijd om de bus te pakken naar mijn nieuwe bestemming. Het was dit keer 6 uur rijden in de bus en toen kwam ik 's avonds aan in arlie beach.

Dikke knuffel en xxjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 30883

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: