Mijn eerste camp trip sinds dat ik weer terug ben - Reisverslag uit Anna Bay, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu Mijn eerste camp trip sinds dat ik weer terug ben - Reisverslag uit Anna Bay, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu

Mijn eerste camp trip sinds dat ik weer terug ben

Blijf op de hoogte en volg Soraya

30 Oktober 2014 | Australië, Anna Bay

Op een vrijdagmorgen kwam ik in de keuken van het hostel en 1 van de jongens waar ik goed mee om ga vroeg of ik mee wilde kamperen voor een paar dagen. Ik moest eigenlijk op zoek naar een baan dus ik was aan het twijfelen alhoewel kamperen veel leuker klinkt dan een baan zoeken. Toen zei die dat als ik mee wilde dat we binnen een uur zouden vertrekken. Ik zat nog in mijn pyjama en begon net mijn ontbijt klaar te maken maar de keus was heel makkelijk gemaakt. Ik ging mee! Dus ik at snel mijn ontbijt op en moest vliegensvlug mijn tas klaar zetten voor een paar dagen kamperen. Ik ben blij dat ik gewend ben geraakt aan het reizen met een backpack want anders had ik nooit zo snel alles in kunnen pakken en omkleden.

Voor ik het wist stond ik met de vier jongens voor de auto, alles in te laden. Het was een 4WD auto en daarmee kan je dus op het zand rijden. Een franse jongen had deze auto gekocht in het begin van zijn reis, dus dat was echt super fijn! Verder was er nog een franse jongen, een canadese jongen en een noorse jongen. Voor de verandering ben ik een keer “One of the guys”.
We waren allemaal blij dat we in de auto zaten we konden niet wachten om op pad te gaan. In Sydney kan het best druk zijn met verkeer maar dit keer was het niet normaal druk! Iedereen had namelijk een lang weekend vrij en het leek wel alsof iedereen besloot om de stad te verlaten. Zo druk was het met het verkeer. Het duurde lang eerdat we bij de winkel aankwamen om een extra tent en kampeerspullen te kopen. Daarna wilde we verder rijden maar dat duurde echt heel lang. Dus eerdat we bij Newcastle aan kwamen was het al donker. We wilde het liefst voor het donker er zijn omdat we onze tenten moesten opzetten maar dat was dus niet gelukt. Vorig jaar was ik Newcastle en het was leuk om er weer terug te zijn want je herkend de plaatsen en straten waar je hebt gelopen. Daarna redden we verder en gingen we opzoek naar een kampeerplaats. Het was alleen heel erg moeilijk om een plek te vinden waar we konden kamperen. De meeste campings zaten helemaal vol. Na flink wat uurtjes rijden besloten we om een korte stop te houden. We hadden al meer dan 7 uur gereden en iedereen wilde graag uit de autp en een kampeer plaats vinden. De Noorse jongen besloot om wat goon te drinken op het parkeerplaats. Goon is hele goedkope wijn in grote wijnboxen. Daarna redden we weer verder en terwijl we verder rijden bleek het dat de achterdeur nog open stond. De achterdeur sloot uit zichzelf en ik en de Canadese jongen zeiden dat we terug moesten rijden om te kijken of er wat uit de auto was gevallen. De franse jongen die reed wilde niet want hij wilde zo snel mogelijk iets vinden maar uiteindelijk reed die toch terug. Er lag inderdaad wat op de grond. We keken en zagen dat het de goon box was. Toen kwam er een auto aan gereden, ik zat naast de Noorse jongen en hoorde hem super hard gillen. Hij wilde niet dat de auto over de goon reed maar hij had geluk. Dus goed, de goon was gered en we redden verder. Uiteindelijk was het al 21;00 en we hadden nog steeds niets gevonden. We stonden bij een supermarket waar ook een Domino’s was. Dus in plaats van een kampeer maaltijd zaten we met zijn 5e aan een pizza! Tijdens het eten konden we er wel om lachen want tot nu toe ging alles niet volgens plan. Na de pizza konden we er weer tegen aan.

We hadden een flink stuk verder gereden en vonden het strand waar we konden kamperen. Het strand is vol met duinen en daar hebben we onze tent op gezet en hebben we gekampeerd. Het opzetten van de tent was ook weer een uitdaging want 1 tent was kapot en de driepersoonstent was een stuk kleiner dan we hadden verwacht.

Tijdens het slapen sliep ik in de tent die meer op een tipi tent leek. Het was prima te doen totdat het heel erg begon te waaien. Door de wind maakte allebei de tenten herrie. De jongens sliepen buiten want die vonden het lawaai vervelend. Ik bleef lekker liggen totdat ik wakker werd en de tent helemaal was ingezakt. Daarna zijn we allemaal wakker geworden, het was een mooie dag om op het strand door te brengen. Na ons ontbijt redden we met de 4WD op het strand en door de duinen. Het was heel erg leuk maar tegelijkertijd deed het me herinneren aan mijn trip in Fraser island. Na een flink stuk rijden wilde we gaan wandelen door de duinen. Het leek eerder alsof we in de woestijn waren beland. Het zand was zo mooi, sommige duinen waren heel hoog. Het ene moment rijden we op het strand, vervolgens lopen we verder en lijkt het net alsof we in de Sahara zijn belandt en als je nog verder kijkt dan zie je weer groene bomen. Die avond hadden we een super lekkere maaltijd. De Noorse jongen is namelijk een chef en kan heel goed koken, dus dat was heerlijk smullen.

‘s Avonds wordt het snel donker in Australie maar dat is ook heel gezellig. Tijdens het eten zagen we een aantal vallende sterren. Die avond besloten we om weer terug te gaan naar dezelfde plaats om te kamperen. We wilde namelijk niet weer veel tijd kwijt raken aan een nieuwe kampeerplaats zoeken.

De volgende besloten we om naar een ander strand te rijden. Het was een lange rit maar toen we eindelijk er waren werden we beloond met een super mooi wit strand en een mooie blauwe zee. Die dag was het heel erg warm en omdat we een tijdje in de auto hadden gezetten kon ik niet wachten om in het water te springen. De Noorde kok wilde liever koken en de Canadees had het veel te warm dus hij bleef bij hem zitten in de schaduw. Ik en de andere twee Franse waren dus aan het zwemmen en toen we klaar waren stond er weer een heerlijke maaltijd op ons te wachten. Wat fijn zeg om met een chef samen te reizen!! Het was zo mooi daar en ik wilde niet weg maar er was nog een andere plaats waar we heen wilde. We zaten alle vijf weer in de auto en toen starte de auto niet. Gelukkig was het druk dus hadden we snel iemand gevonden met kabels en konden we snel weer verder rijden. Onze tweede stop was een super groot meer. Heel anders dan het strand en zo groen, we maakte er een wandeling en kwamen aan bij de grootste eucalypts boom. Er zijn hier heel veel van dat sort bomen en als je heel goed kijk dank an je soms een koala spotten. Na onze wandeling was het weer tijd om terug te gaan naar Sydney. Het was een leuk avontuur en ik heb me heel erg vermaakt met de jongens.

XXXjesss

  • 19 November 2014 - 12:10

    Jeffrey:

    Hoi Sossy,

    Was weer een leuk verslag. Het was soms of ik er zelf bij was en alles wat je beschreef ook voor me zag.

    Heel leuk!

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 30784

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: