Na een paar maanden NL, weer terug in Australie! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu Na een paar maanden NL, weer terug in Australie! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Soraya - WaarBenJij.nu

Na een paar maanden NL, weer terug in Australie!

Blijf op de hoogte en volg Soraya

20 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste blog sinds dat ik weer terug ben in Australie. De tijd is voorbij gevlogen in Nederland en ik ben blij dat ik iedereen weer heb gezien! Je zou denken dat ik nu gewend ben geraakt aan afscheid nemen maar dit keer vond ik het iets moeilijker dan de eerste keer. Mijn vlucht ging naar mijn gevoel gelukkig snel. Vlak voordat ik in Australie landde zag ik uit het vliegtuigraam een mooie rode/roze zonsopgang. Het was zo mooi en op dat moment realiseerde ik me waarom ik terug ben in Australie.

Het plan om in Melbourne een baan te zoeken was last minute gewijzigd. Onverwachts had ik een ticket geboekt naar Sydney. Mijn aankomst in Sydney voelde zo vertrouwd en ik kon niet wachten om rond te lopen en het Opera house te bekijken. Elke keer als ik het opera house zie besef ik dat ik echt in Sydney ben. Tijdens het wandelen vroeg iemand de weg, 3x raden… Ik wist het meteen te vertellen! Ze moesten eens weten waar ik vandaan kom! Het hostel waarin ik verblijf is klein maar gezellig en heeft de ideale locatie. In het hostel heb ik meteen een groep leren kennen waar ik nu nog steeds goed mee om ga. Er is een frans meisje waar ik heel goed mee om ga, ze zit in dezelfde kamer als mij. Zij is samen gekomen met nog een frans stelletje. Ik was heel erg blij dat ik bij hun in de kamer zat want soms moet je maar net geluk hebben met wie je je kamer deelt. Verder zijn er nog een paar Franse jongens waar ik goed mee om ga. De eerste week heb ik vooral de tijd genomen om mensen te leren kennen en leuke dingen met ze te doen. We hebben flink wat wandelingen gemaakt en dat kon ik goed voelen in mijn benen. Sydney is namelijk niet vlak dus je loopt de ene heuvel op na de andere en op een gegeven moment voel je dat wel in je benen. We zijn ook met zijn alle naar verschillende stranden geweest en soms relaxen we in de botanische tuinen. De parken in Sydney zijn zo mooi en waanzinnig groot en heel af en toe spot je een possum in de bomen. In Nederland hebben we eekhoorns en in Australie hebben ze possums. Ze zijn alleen een stuk groter dan een eekhoorn.

Op mijn eerste zaterdag in Sydney ontdekte ik dat twee vriendinnen van de outback. Ik heb ze leren kennen toen ik in de outback werkte als nanny. Die twee vriendinnen waren in Sydney. Meteen die avond hebben we afgesproken om ergens te eten en ‘s avonds ergens wat te drinken. Die ochtend kwam ik erachter dat ze in Sydney waren en ik was zo blij om ze weer te zien. Soms neem je afscheid van mensen tijdens het reizen en je weet nooit of je ze ooit nog zal zien. Ik had niet verwacht dat ik hun ooit nog eens zou zien en daarom was de verassing nog groter. Die avond hadden we een hele leuke avond, helaas vlogen ze de dag daarna weer terug. Daarna ben ik nog een Nederlandse jongen tegen gekomen die ik de vorige keer in Sydney had leren kennen. Helaas heeft die vorige week afscheid genomen want hij moet zijn farm work doen maar waarschijnlijk zie ik hem weer rond oud en nieuw.

Het heeft even geduurd om mijn eerste blog te schrijven en in de tussen tijd is er al heel veel gebeurd. Maar de rest van de verhalen zullen jullie vast lezen in mijn volgende blog.

Veel iefs en dikke kuffel uit het verre maar mooie Australie.

  • 20 Oktober 2014 - 07:59

    Bianca:

    Wat leuk om weer je ervaringen zo te lezen.
    En wat grappig dat jij dan zo goed de weg nog weet.
    En is dan nit voor niks dat het opeens Sydney is geworden,anders had je nooit
    deze groep leren kennen.
    Ik wacht weer op het volgende verslag.

    Xxx

  • 28 Oktober 2014 - 13:39

    Jeffrey Lemmens:

    Hoi Sossy,

    Ik heb er even op moeten wachten maar daar zijn je leuke verhalen dan eindelijk. Je zou zo een boek kunnen schrijven over al je ervaringen en avonturen. Inmiddels ben je ook al bekend met de straten in Sydney. Ik kijk nog vaak naar de foto die ik van je gehad heb van de "Devils Marbles" in de Outback en dat je dacht dat ik dat wel interessant zou vinden. Je had het niet beter kunnen bedenken. Het is inderdaad waanzinnig. Leuk om weer te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt en dat je zo verweven raakt met Australie. Ik ben pas naar het museum voor hedendaagse Aboriginal kunst in Utrecht geweest. Groot respect voor de Aboriginals en hun denkwijze. Hun kunstuiting is doorspekt met heel veel gevoel voor alles wat groeit en bloeit. Ik ben benieuwd waar je straks naar toe gaat en of ik de plaats kan uitspreken. Wat een grappige namen hebben ze daar, Wagga Wagga, Warracknabeal, Wollongong, is weer eens wat anders dan Urk hé.

    Nou, ik zou zeggen geniet met volle teugen en doe wat je doet en tot de volgende blog

    enne laten we nou eens stoppen met de laatste tik, dus ik zeg niet meer Laatste tik.

    Enjoy and be well xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 30779

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: