Het waanzinnig mooie Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Waitoa, Nieuw Zeeland van Soraya - WaarBenJij.nu Het waanzinnig mooie Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Waitoa, Nieuw Zeeland van Soraya - WaarBenJij.nu

Het waanzinnig mooie Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Soraya

29 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Waitoa

Lieve allemaal,

De drie weken in Sydney zijn voorbij gevlogen, voor ik het wist namen Ellen en ik afscheid. Gelukkig stond er een nieuw avontuur op me te wachten namelijk Nieuw-Zeeland! Zaterdag vroeg in de ochtend werd ik opgehaald door mijn shuttle bus en om 9:00 's ochtends zat ik in het vliegtuig. Het was weer een Boeing en ik had tijdens de 3 uur durende vlucht een film gekeken. Ik zie hier niet zoveel films dus het was fijn om weer na een lange tijd een film te kijken. Toen ik voor het eerst in Australië aan kwam waren ze op het vliegveld helemaal niet streng maar hier in Auckland waren ze wel streng gelukkig ging het wel snel en zat ik al snel in de shuttle bus onderweg naar het hostel.

In Auckland was ik 2 dagen en daarna ben ik met de bus naar de bay of island gegaan. Dat is helemaal boven in het noorden eiland. Onderweg maakte we een stop bij een boerderij omdat er in Nieuw-Zeeland veel schapen zijn dus kwamen we op een boerderij met allemaal lammetjes en nog meer dieren. Er zijn in Nieuw-Zeeland 16 miljoen schapen en er wonen 4 miljoen mensen. Wat een hoop schapen he! Vervolgens kwamen we rond een uur of 12 aan in Paihia, daar verbleef ik voor een nacht. Ik had meteen de Ferry gepakt naar Russel en op Russel heb ik een wandeltocht gemaakt naar Flagstaff point. Ik moest een berg oplopen en die was heel erg stijl maar toen ik eenmaal aankwam op het uitkijkpunt was ik heel erg blij dat ik naar boven ben geklommen. Vanaf daar zag ik de bay of Islands, dat zijn 144 eilanden ik zag er veel maar niet alle. Vervolgens ben ik naar een baai gewandeld, ik liep door het bospad wat weer stijl omhoog ging en naar beneden, vervolgens moest ik over rotsen klimmen en toen kwam ik aan op een super mooie baai. Ik was de enige daar dus ik had het strand helemaal voor mezelf. De meiden die ik had leren kennen in de bus bleven bij het strand bij het hostel maar ik wilde meer zien daarom ben ik er in mijn 1tje er naar toe gegaan en toen ik bij de baai aankwam was ik enorm blij! Er vaarde veel zeilboten langs de baai maar en ik zag verschillende groene eilanden voor me. Het is weer heel anders dan Australië maar onwijs mooi! Het liefst wilde ik op het strand blijven maar er was nog meer te zien dus na een korte stop ben ik naar het andere strand gelopen. Onderweg in het bospad zag ik een kiwi vogel!!! Wat een geluk dat ik een kiwi vogel heb gezien, een kiwi vogel is een typische Nieuw-Zeeland vogel en heeft een schuine lange snavel. Overal waar je kijkt zie je het symbool van de kiwi vogel. Ik zag de vogel op het pad lopen maar zodra hij me hoorde rende de kiwi vogel snel verder het bos in. Bij het andere strand kwam ik veel toeristen tegen. Voornamelijk mensen van Auckland die daar op vakantie gaan.

De volgende dag was ik samen met een meisje van Zwitserland naar het strand gegaan en eind van de middag namen we de bus terug naar Auckland en 's avonds zijn we naar de bioscoop gegaan om The Hobbit part 2 te kijken. Dat was heel erg leuk! De dag daarna vertrokken we met de bus naar Hot Water Beach. Toen we daar aankwamen reden we eerst naar Cathedral Cove, het was een wandeling van 45 minuten maar een hele mooie wandeling langs de pacific. Vervolgens liepen we de trap naar beneden en kwamen we op het strand, in de zee zag je grote rotsen en aan de linkerkant liep ik in de Cathedral cove dat is een rots met een tunnel maar een hele grote tunnel. Vervolgens kwamen we aan op het strand wat gefilmd is in de film Narnia. Helaas was het een beetje bewolkt maar het zag er nog net zo mooi uit alleen met veel toeristen. Daarna reden we terug naar het kamp, dit keer verbleven we in vakantiehuisjes op een vakantie park. En na het eten konden moesten we een eigen kuil graven op het strand en in de kuil kwam super warm water dat moest je mengen met zee water en dan was het een heerlijke temperatuur. Toen wij aankwamen hadden al veel mensen een kuil gegraven dus sprongen we in bij een groep erbij. In Nieuw-Zeeland is het overdag warm omdat het zomer is maar 's avonds koelt het af dus we waren blij om in het warme water te zitten. Alleen was het soms veel te warm, dan zag je het damp van het water en zelfs het zand komen en soms was het te koud maar het was wel heel erg leuk!!

De volgende morgen reden we weer verder met de bus en bij onze eerste stop maakte we een wandeling. We waren omringd door bergen en liepen op een pad wat uitgehakt is van de berg. Vervolgens kwamen we aan in de goud mijn, we zagen alleen nog het spoor liggen van de wagons maar verder was er niets meer te zien. Het was wel heel leuk om er te lopen.

Na de wandeling reden we verder naar Waitoma. Na het inchecken werden we opgehaald om onze Odysse tour te doen. Dat was 1 van de waanzinnigste tours die ik heb gedaan. We waren met een klein groepje van 6 en kregen uitleg over de tour en waar we rekening mee moesten houden. Als je claustrofobie hebt dan is deze tour niets voor je. Vervolgens reden we met alles aan naar de ingang van de grot. Het eerste gedeelte naar beneden was heel makkelijk. Vervolgens kregen we uitleg over hoe we onszelf moesten zekeren tijdens het klimmen. Ik heb dat wel eens eerder gedaan in de Ardennen en het is niet al te moeilijk. Daarna was het tijd om op pad te gaan! We moesten door hele smalle rotsen klimmen en onszelf ophijsen. Voor degene die de film The Descent hebben gezien, het leek er precies op. We hadden licht op onze helm zonder licht zag je werkelijk waar niets meer. Na de smalle rotsen kwamen we bij het klim gedeelte, soms moest ik van 1 rots naar de andere springen. Dat was wel spannend want soms leken mijn benen niet lang genoeg maar het is telkens goed gegaan. Daarna moest ik abseilen en hadden we een aantal X een swing. Dat is dat je vat zit aan het touw en vanaf de ene rots een paar meter naar de andere rots vlieg. Heel leuk!! Toen het na 3 uur klimmen erop zat liepen we langs de nauwe grotten naar het zonlicht toe. Dat was zo mooi om te zien want al die tijd zaten we in het donker en toen uit het niets zag je zonlicht en was het een soort regenwoud met veel groene bomen en planten waar we uit kwamen.

De volgende dag was de dag waar ik de hele tijd naar uit had gekeken, namelijk Hobbiton!!! Het Zwitsers meisje en ik waren die morgen heel druk en we konden niet wachten om er naar toe te gaan. Voordat we er heen gingen maakte we eerst een wandeling bij de grotten en daarna reden we naar Hobbiton. We hadden geluk met het weer want het was een mooie zonnige dag. Toen we aankwamen werden we opgehaald door een vintage bus en daar reden we door het heuvelachtige landschap naar Hobbiton. We kwamen aan bij de scène van Lord of the rings deel 1 waar alle kinderen rennen voor het vuurwerk. Toen ik daar aankwam zag het er zo leuk uit en je herinner je weer allemaal scenes van de films. De huisjes waren klein en zo schattig en fleurig met allemaal kleurrijke bloemen. Tijdens de tour vertelde ze hoe de opnames zijn gemaakt en hoe het komt dat de Hobbit klein lijken en Gandalf lang. Verder werd er verteld dat tijdens de opnames er veel eten was omdat iedereen die een Hobbit speelde een beetje dik moest zijn. Na een lange wandeling en veel foto's maken was het tijd om in de Green Dragon bar een cider te drinken. Na de cider mochten we nog Hobbit kleding aan en toen zat de leuke dag er weer op. Ik heb het er onwijs naar mijn zin gehad. Helaas was ik die dag niet helemaal lekker en had ik een griepje te pakken. Gelukkig had ik medicijnen gekregen bij de apotheek want die avond en de volgende dag had ik weer tours op de planning. Maar ik zie dat ik al veel heb getypt dus ik zal het vervolg in het volgende reisverslag schrijven.

Xxxxjes uit NZ

  • 31 Januari 2014 - 13:39

    Nettie:

    Hallo Sos,

    Wat maak je ontzettend veel mee, en wat geniet je. Je hebt een fijne tijd gehad met Ellen; jammer dat dat zo snel voorbij vliegt, maar heerlijk dat je nieuwe avonturen tegemoet gaat. Heerlijk om je verslagen te lezen. Ik zie je niets schrijven over de aardbeving dus ik ga ervan uit dat je daar niet veel van mee hebt gekregen. Wij hier in Holland hebben ons wel zorgen gemaakt en velen hebben aan je gedacht (ook aan je ma, die zich best wel zorgen maakte). Gelukkig lees ik alleen goeie berichten van je dus de zorgen kunnen opzij, denk ik. Ik kan me voorstellen dat het erg leuk was in Hobbiton (zeker als je de films hebt gezien).

    Hier in Nederland mis je niet veel hoor (behalve je familie natuurlijk). In meteorologische termen zou het hier winter moeten zijn, maar ik heb nog niets gezien wat ook maar op een sneeuwvlok lijkt, en met de kou valt het ook allemaal mee. Alleen in het noorden van het land heeft zich winters weer voorgedaan, maar ook niet spectaculair. Het lijkt hier eerder herfst dan winter.
    Je hebt natuurlijk wel de geboorte van je nieuwe nichtje gemist en ik denk dat je daar wel nieuwsgierig naar bent.
    Ik ben zelf nu druk met het opknappen van mijn huisje (witten, verven etc.). Niet enthousiast, maar eens in de zoveel tijd moet je de boel weer eens opleuken toch? Danique is inmiddels aan een nieuwe opleiding begonnen en ze is gestopt met roken. Ze is keihard aan 't sparen voor een nieuwe Amerika-reis. Ze deelt nog steeds samen met Shalane een huis en de meiden doen het goed en hebben een heerlijk leventje zo.

    Nou meis, ik kijk uit naar je volgende verslag. Veel plezier verder en heel veel liefs van mij.

    xxx nettie xxx

  • 03 Februari 2014 - 09:55

    DICK EN PAULA:

    HOI SORAYA, HET WAS WEER EEN PRACHTIG VERHAAL , EN JIJ KAN MET IEDEREEN OVERWEG DAT IS AL EEN PLUSPUNT EN JE HEEFT WEER ANDERE DINGEN GEZIEN ONDER TUSSEN HEEFT JE AL VEEL ERVAREN EN JE MA EN PA EN RACHEL ZIJN TROTS OP JE ZOALS JIJ DE WERELD BENADERD EN ERVAARD, EN JE GRIEP IS INTUSSEN AL VOORBIJ, DAN KAN JIJ JE WEER VOOR BERIJDEN VOOR HET VOLGEND AVONTUUR, NOU SORAYA BLIJFT GEZOND EN GENIET ZOVEEL JE KAN WANT ALS JE THUIS KOMT IS ALLES WEER HET ZELFDE, WE DENKEN ELKE DAG AAN JE , VEEL LIEFS VAN ONS EN EEN DIKKE KNUFFEL, XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 16 Aug. 2009
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 30777

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 20 Oktober 2014

Australie, second year

20 Augustus 2013 - 30 Januari 2014

Australië

28 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Curacao

Landen bezocht: